Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Behoorlijk wat info
Ik had alleen de nok op tijd gezet verwisselt olie erop gedaan , opnieuw vloeibare pakking ertussen en gaan als deze info de revue niet gepasseert was.
Maar goed dat jullie er zijn, ik ga niks zelf doen maar wacht netjes tot de 13de
Ik had alleen de nok op tijd gezet verwisselt olie erop gedaan , opnieuw vloeibare pakking ertussen en gaan als deze info de revue niet gepasseert was.
Maar goed dat jullie er zijn, ik ga niks zelf doen maar wacht netjes tot de 13de
Zandprutser 1e klas.
Met dokter Zappa heb je zeker succes ! ! . Nog ff wbt dat bakje onder de nokken, als er olie in staat bij demontage weet je dat ie niet lekt, gewoon laten zitten. Heb het 1 x gehad dat het (te lange) boutje bij het losdraaien dankzij teveel Loctite (dank vorige eigenaar) afbrak.
Als jullie dit zou overkomen zou ik me ! !
Zappa, waar koop jij die vl. pakking? Wil ik ook ! !
Groet en suc6. Hoop dat je tik ellende eindelijk over is na deze ingreep.
René
Als jullie dit zou overkomen zou ik me ! !
Zappa, waar koop jij die vl. pakking? Wil ik ook ! !
Groet en suc6. Hoop dat je tik ellende eindelijk over is na deze ingreep.
René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Vloeibare pakking? Loctite heeft een vloeibare pakking.
Zelf heb ik nog een tube Dirko liggen.
Zelf heb ik nog een tube Dirko liggen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Wil ik graag van je overnemen. Hier moet ik alles online bestellen want :
ASAP, Africa Starts At Paris (en ook dat went). In NL is goed spul kopen makkelijk, hier dus niet. Bv M10 x 1.25 is alleen in bulk te bestellen tegen de hoofd prijs.
Mn brommer is warm gedraaid, ga het bos in.!!
R
ASAP, Africa Starts At Paris (en ook dat went). In NL is goed spul kopen makkelijk, hier dus niet. Bv M10 x 1.25 is alleen in bulk te bestellen tegen de hoofd prijs.
Mn brommer is warm gedraaid, ga het bos in.!!
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
De mijne staat ook op te warmen, uiteraard het veld in.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
ik draai nooit stationair warm, het beste is starten en direct met zeer matige toeren wegrijden. het is alom bekend dat de lagerbelasting het grootst is bij stationait toerental, dan zijn alle spelingen nog niet optimaal dus wil je de feitelijke belasting zo gering mogelijk hebben. Tevens warmt bij stationair draaien in feite alleen de kop goed op de en de bak en dergelijke blijven een stuk koeler, omdat je denkt ok hij is opgewarmd en ga op die manier te weinig voorzichtig rijden met de rest van het blok nog niet optimaal warm.
futurist
PS ook nog een wijsheid die ik nog niet zelf had opgemerkt maar van iemand van Shell hoorde die op mijn nieuwe werk kwam, dat carburateur motoren tegenwoordig vaker problemen krijgen door spoel verdunning. Dit komt omdat er bij injectie motoren bijna geen spoel verdunning meer optreed (verdunnen van de motorolie door brandstof die die in de opwarmfase langs de zuigerveren de motorolie verdunt) en de dopes in de motorolie om de nadelige gevolgen daarvan steeds minder vaak in olie zit. spoelverdunnig treed het snelst op bij op choke stationair warm tutteren van carburator motoren, zsm vertrekken geeft een betere opwarming, minder spoelvverdunning en een snellere en betere opwarming, ook bij hogere toerentallen is er al minder spoelvverdunning.
PSS k*t ik kan niet gaan rijden ivm nog een paar beun winterwissels van auto's. gelukkig zowat de laatste, er staan alleen nog zomerbanden in het rek.
futurist
PS ook nog een wijsheid die ik nog niet zelf had opgemerkt maar van iemand van Shell hoorde die op mijn nieuwe werk kwam, dat carburateur motoren tegenwoordig vaker problemen krijgen door spoel verdunning. Dit komt omdat er bij injectie motoren bijna geen spoel verdunning meer optreed (verdunnen van de motorolie door brandstof die die in de opwarmfase langs de zuigerveren de motorolie verdunt) en de dopes in de motorolie om de nadelige gevolgen daarvan steeds minder vaak in olie zit. spoelverdunnig treed het snelst op bij op choke stationair warm tutteren van carburator motoren, zsm vertrekken geeft een betere opwarming, minder spoelvverdunning en een snellere en betere opwarming, ook bij hogere toerentallen is er al minder spoelvverdunning.
PSS k*t ik kan niet gaan rijden ivm nog een paar beun winterwissels van auto's. gelukkig zowat de laatste, er staan alleen nog zomerbanden in het rek.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Maar wat nou als je motor nou al stationair meer toeren draait? (16-1700) :p
Zelf rij ik meestal de eerste 5km/10 minuten rustig aan, dus niet boven de 5000 toeren en niet al te hard optrekken. Na die tijd begin ik met serieus gas geven :p
Zelf rij ik meestal de eerste 5km/10 minuten rustig aan, dus niet boven de 5000 toeren en niet al te hard optrekken. Na die tijd begin ik met serieus gas geven :p
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Bedoel je dat je die dirko van mij over wil nemen? Je kan beter wanneer je straks in Nederland bent zelf even langs een motorzaak of een automaterialen zaak om een volle tube te kopendhc6 schreef:Wil ik graag van je overnemen. Hier moet ik alles online bestellen want :
ASAP, Africa Starts At Paris (en ook dat went). In NL is goed spul kopen makkelijk, hier dus niet. Bv M10 x 1.25 is alleen in bulk te bestellen tegen de hoofd prijs.
Mn brommer is warm gedraaid, ga het bos in.!!
R
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Draai hem warm op 1500 rpm zonder choke op middenbok in 1e versnelling, wordt ketting lekker warm, goed om te smeren.
Daarna 200 meter harde weg en vol gas t zand in..
Daarna 200 meter harde weg en vol gas t zand in..
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
nog steeds niet goed, ketting smeren doe je NA de rit, DAN (of tijdens met loobman of scottoiler) is de ketting pas echt warm en kruipt het ketting vet op alle plaatsen waar het moet zitten. van verhoogd stationair warm draaien worde de ketting echt niet warm, of jij moet een trucje hebben om stilkstaand lekker wrijving op te wekken.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Na t rijden spijt ik de modder eraf, ketting is dan weer koud
maar goed iemand moet t beter weten
maar goed iemand moet t beter weten
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
simpel, IK weet het niet beter, de praktijk weet het beter....................en met de praktijk vele meer
trouwens een hete motor af spuiten is ook niet echt goed voor het beestje, een beetje afkoelen kan echt geen kwaad...............
ook dat weet IK niet beter maar de ervaring en metallurgie weten dat beter
trouwens een hete motor af spuiten is ook niet echt goed voor het beestje, een beetje afkoelen kan echt geen kwaad...............
ook dat weet IK niet beter maar de ervaring en metallurgie weten dat beter
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heren,........futurist schreef:simpel, IK weet het niet beter, de praktijk weet het beter....................en met de praktijk vele meer
trouwens een hete motor af spuiten is ook niet echt goed voor het beestje, een beetje afkoelen kan echt geen kwaad...............
ook dat weet IK niet beter maar de ervaring en metallurgie weten dat beter
Wbt afspuiten van een hete/warme motor daar kan ik jullie een horror verhaal over vertellen wat heel veel geld/tijd en ellende heeft gekost.
In '78 nam ik deel aan de Roland Rally in Noord Duitsland, Corolla KE 25 met 16 V. De 2de dag bij aankomst voor het Parc Fermé, net na een proef, ging 1 van mn monteurs even de modder van de auto afspuiten en deed dat ook met het motorblok. Na de rust minder vermogen, veel carterdruk en kon met moeite de finish halen. Na demontage bleken alle bovenste zuigerveren in stukken te liggen en TTE was daar niet blij mee, blok kon niet meer geboord worden, zuigers onbruikbaar. Kostte me veel overredingskracht en heel veel munten om het seizoen af te maken.
DUS: alstublieft NOOIT een warm blok afspuiten, de volgende dag krijg je de modder er ook nog wel af.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
DIRKO is echt erg goed, komt overeen met het originele Suzki bond, wel de grijze nemen en nog spaarzamer gebruiken. Dirko is namelijk ook wat dikker en perst daarom moeilijk weg tussen de pas vlakken. Bij VW bv gebruiken ze ook dirko bij versnellingsbakken omdat de er tussen uit geperste randen zeer goed blijven zitten (eerder noemde ik dat eeuwig geloof ik) Blijft ook erg lang min of meer soepel. ik kit er bv ook de kabel van de dynamo/pick up mee in waar die uit het deksel komt en zorg er dan voor dat er een beetje in de kabelkous komt zodat de uitgang van de draden uit het deksle ook beter beschermt blijft. Overigens niet goedkoop hoor.Thoran schreef:Vloeibare pakking? Loctite heeft een vloeibare pakking.
Zelf heb ik nog een tube Dirko liggen.
futurist
PS ik noemde idd al eerder de spraakverwarring vloeibare pakking/pakking"kit".
we bedoelen eigenlijk pakking kit of pakking vervanger enz enz
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag veel geluk gehad Big was goed heet en toen ineens een grote plas water en toen nog een stuk of 10
Gelukkig mijn blok niet in 2-en gescheurd
Gelukkig mijn blok niet in 2-en gescheurd
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Gordon....................Dacht ff dat FrankN al gebruik had gemaakt van de botentocht door de grachten van 020-
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Gaaf ding.
Spatbordje voor achterveer is goed idee.
Spatbordje voor achterveer is goed idee.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Hoe kan je een BIG zo verminken? Ik stem iig "tegen".Leo schreef:Gordon heeft ook een aanmeldingsformulier voor de DRBIGclub ingevuld en een foto bijgevoegd van zijn BIG
Wat gaan we stemmen ?
Hoop niet dat dit een inspiratie object is voor jouw BIG
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
nou uhhhhh.............ik had de zoekert "dr 800 supermotard" op google gemikt en via onze franse vrienden kwam ik bij deze roze rakkert uit.Ouwe Reus schreef: Hoop niet dat dit een inspiratie object is voor jouw BIG
Maar als je deze dame erbij denkt is het toch een geweldige BIG ?
Meisje, Monster, altijd goedLeo schreef:nou uhhhhh.............ik had de zoekert "dr 800 supermotard" op google gemikt en via onze franse vrienden kwam ik bij deze roze rakkert uit.Ouwe Reus schreef: Hoop niet dat dit een inspiratie object is voor jouw BIG
Maar als je deze dame erbij denkt is het toch een geweldige BIG ?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic