en succes met t vinden met een nieuwe liefde, en ga er maar van oud dat de Big blijft knagen aan je hard

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Weet je zeker dat het de carbs zijn? Bij bodemonderzoek bestaat namelijk ook de kans dat de lasnaadjes van brandstoftank gaan lekken, voor zover deze een klap hebben opgevangen. Zou iig niet weten waarom de carbs opeens en zoveel zouden gaan lekken.Renew schreef:Vorige week even lekker geploeterd door de bossen en zandafgraving. Twee keer moest ik de big neerleggen door mijn korte beentjes. Thuis de big in de garage gezet. Kwartier later en giga plas benzine eronder. Ik had de kraan niet helemaal dichtgezet. Mijn conclusie iets in de vlotterkamers sluit niet goed meer af. Revisie setjes besteld bij motozoom. Aankomende week maar eens kijken hoe ik de carbs eronder uit krijg. Tips?
Baat het niet, dan schaadt het niet...Leo schreef:ans schreef: Dus ik blaas even op Frankn zijn vacuumslangetje en het probleem was verholpen, dus tip probeer dat ook even .......
Zie bij voorstellen.Leo schreef:Wie ik ?ans schreef:Viespeuk
![]()
Hoi Renew,rt
Welkom bij de club. Kan je wat meer over jezelf en de BIG vertellen ? Je bent zo geruisloos binnen gewandeld hier op het forum.
Volgens mij klopt dit diagram niet voor de SR43, die heeft de reserve intern verbonden zitten, en heeft maar 3 "uitgangen" op de tank zitten, 1 voor normaal, 1 voor reserve en 1 voor de overloop van de tankdop. Op zich maakt dit voor de aansluitingen op de kraan en benzinepomp niet uit, maar het kan ReneW wel een bult zoekwerk besparendhc6 schreef:Misschien helpt dit:
Helemaal goed.Ouwe Reus schreef:SR43 ipv SR41/SR42:
Hoort erbij, zit nu aan sproeier 160 en de BIG knalt -letterlijk&figuurlijk- nog steedsRenew schreef:Carbs voorzien van nieuwe naalden en rubbertjes. Motor Loopt weer.Het knalt nu wel meer in de uitlaat bij gas los laten.
het zal wel iets met te arm staan hebben te maken.
Effe kijken hoe dat ingesteld kan worden
meerdere kleine plofjes= te arm, paar harde knallen = te rijkRenew schreef:Carbs voorzien van nieuwe naalden en rubbertjes. Motor Loopt weer.Het knalt nu wel meer in de uitlaat bij gas los laten.
het zal wel iets met te arm staan hebben te maken.
Effe kijken hoe dat ingesteld kan worden
welke lampen zijn dat?Ouwe Reus schreef:D
BIG rijdt iig heerlijk rustig met de nieuwe inwendige kettingen en (weer) oliedichte voorvorkpoten.
Omdat die twee koplampen toch wel errug veel stroom trekken (en accu net wat te weinig oplaad), heb ik laatst op eBay ook nog een set LED headlights gescoord die saampjes maar 30W verbruiken en toch 2x125W licht geven. Hoop deze binnenkort ff aan de kabelboom te knopen.