Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
lamp doet t nog!
en succes met t vinden met een nieuwe liefde, en ga er maar van oud dat de Big blijft knagen aan je hard
en succes met t vinden met een nieuwe liefde, en ga er maar van oud dat de Big blijft knagen aan je hard
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Na het dagje sleutelen bij Zappa bleek mijn motor in het middengebied in te houden (te verzuipen). Snapte er nix van, en was in eerste instantie van plan om de sproeierbezetting aan te passen, totdat ik er een nachtje over had geslapen . Bij het vervangen van de inwendige kettingen heb ik de carbs met geen vinger aangeraakt, maar wel de bobines verwijderd
Wat bleek nou, ik had een mono-spark BIG, geen wonder dat het kreng er geen zin in had. Bobine vervangen waar ik het minste vertrouwen in had en het kreng spinde als tevoren. Onderweg naar huis begon ik er weer helemaal vertrouwen in de twin-spark te krijgen......moest ik net voor de tunnel toch duiken naar de reserve. Da's een teken van boven . Daarna maar gelijk getankt, en een mono-spark BIG rijd kennelijk 1:12 ..
Al met al kan ik dit weekend weer lekker slapen, nokkenas- en balansas-kettingen vervangen, olie-lekkage verholpen en BIG bulkt weer van het vermogen.
Wat bleek nou, ik had een mono-spark BIG, geen wonder dat het kreng er geen zin in had. Bobine vervangen waar ik het minste vertrouwen in had en het kreng spinde als tevoren. Onderweg naar huis begon ik er weer helemaal vertrouwen in de twin-spark te krijgen......moest ik net voor de tunnel toch duiken naar de reserve. Da's een teken van boven . Daarna maar gelijk getankt, en een mono-spark BIG rijd kennelijk 1:12 ..
Al met al kan ik dit weekend weer lekker slapen, nokkenas- en balansas-kettingen vervangen, olie-lekkage verholpen en BIG bulkt weer van het vermogen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag de BIG laten zwemmen, helaas ging hij erbij liggen.
Wat en zwaar kreng om overeind te zetten
Wat en zwaar kreng om overeind te zetten
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vorige week even lekker geploeterd door de bossen en zandafgraving. Twee keer moest ik de big neerleggen door mijn korte beentjes. Thuis de big in de garage gezet. Kwartier later en giga plas benzine eronder. Ik had de kraan niet helemaal dichtgezet. Mijn conclusie iets in de vlotterkamers sluit niet goed meer af. Revisie setjes besteld bij motozoom. Aankomende week maar eens kijken hoe ik de carbs eronder uit krijg. Tips?
Weet je zeker dat het de carbs zijn? Bij bodemonderzoek bestaat namelijk ook de kans dat de lasnaadjes van brandstoftank gaan lekken, voor zover deze een klap hebben opgevangen. Zou iig niet weten waarom de carbs opeens en zoveel zouden gaan lekken.Renew schreef:Vorige week even lekker geploeterd door de bossen en zandafgraving. Twee keer moest ik de big neerleggen door mijn korte beentjes. Thuis de big in de garage gezet. Kwartier later en giga plas benzine eronder. Ik had de kraan niet helemaal dichtgezet. Mijn conclusie iets in de vlotterkamers sluit niet goed meer af. Revisie setjes besteld bij motozoom. Aankomende week maar eens kijken hoe ik de carbs eronder uit krijg. Tips?
Maar sluit niet uit dat jouw carbs zijn "overgelopen". Als de carbs gaan lekken is de kans groot dat de vlotter niet goed meer afsluit, en dan kan een universeel revisiesetje uitkomst bieden. De O-ringen waarmee je de koperen bus voor de vlotternaald vastzet in de body van de carburateur, voldoen een tijd. Maar mijn ervaring is dat deze na een jaar toch niet meer goed afsluiten, waardoor daardoor de koperen bus -letterlijk- los gaat zitten (mogelijk door de klap?) . Tip: koop iets dikkere maar benzinebestendige O-ringen. Over het verwijderen van de carbs, ff klikken naar de Sleuteltips,
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het neerleggen van de big ging best gecontroleerd. Geen harde val. En ik heb er ook valbeugels op zitten. Heb effe gecheckt en zie geen probleem bij de tank. Wat al sinds ik de big heb niet werkt is de reserve en gewone stand van de kraan. Ik rijdt altijd op reserve stand anders komt er geen benzine. Daardoor Is het lastig inschatten wanneer ik moet tanken mede omdat het knopje van de dagtekler afgebroken is ( kan dus niet op 0 zetten). Ik gun de big nu eerst maar een revisie setje. De kraan komt later wel een keer. Binnenkort komt er eerstl een achterband en een ketting set aan. Dank voor je tip ga zeker even de sleuteltips bekijken.
Op de reserve stand rijden heb ik ook een tijd gedaan om de zelfde reden, motorzaak wilde m'n motor reviseren, maar dat klopte volgens mij niet. Frankn blaast even op het vacuumslangetje en het probleem was verholpen, dus tip probeer dat ook even voor je er een nieuwe kraan opzet.
Baat het niet, dan schaadt het niet...Leo schreef:ans schreef: Dus ik blaas even op Frankn zijn vacuumslangetje en het probleem was verholpen, dus tip probeer dat ook even .......
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Het is buiten niet te harden, dus ik heb de BIG op de lift gezet in de koele parkeerkelder en de lekkende vorkpoot voorzien van een nieuwe seal, helaas zonder mijn lieftallige assistente.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zie bij voorstellen.Leo schreef:Wie ik ?ans schreef:Viespeuk
Hoi Renew,rt
Welkom bij de club. Kan je wat meer over jezelf en de BIG vertellen ? Je bent zo geruisloos binnen gewandeld hier op het forum.
En het vacuum slangetje van de kraan zal bij mijn Big binnenkort ook even door geblazen worden, denk ik. Goede tip.
Nou is de vraag alleen nog wie dat gaat doorblazen..........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Waarschijnlijk zijn de slangen onder je tank niet goed om aangesloten en klopt je kraan daardoor niet.
En kan dat er bij je val wat vuildeeltjes los zijn gekomen en daar door een vlotternaald niet goed afsluit.
En kan dat er bij je val wat vuildeeltjes los zijn gekomen en daar door een vlotternaald niet goed afsluit.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Volgens mij kan het ook een kapot vacuum pompje zijn.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Volgens mij klopt dit diagram niet voor de SR43, die heeft de reserve intern verbonden zitten, en heeft maar 3 "uitgangen" op de tank zitten, 1 voor normaal, 1 voor reserve en 1 voor de overloop van de tankdop. Op zich maakt dit voor de aansluitingen op de kraan en benzinepomp niet uit, maar het kan ReneW wel een bult zoekwerk besparendhc6 schreef:Misschien helpt dit:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Helemaal goed.Ouwe Reus schreef:SR43 ipv SR41/SR42:
Revisiesetjes zijn door motozoom vandaag verstuurd ( goeikoopste volgens mijn) Dus binnenkort de carbs uitbouwen en dan gaat bij mij de tank er toch even af. Kan ik gelijk de reservestand en de slangetjes effe nakijken.
De verlaagde stepjes van Rene e-i-n-d-e-l-i-j-k gemonteerd, heeft ff geduurd. Is een hele verandering moet ik zeggen, scheelt denk ik wel 5 centimeters! Zit relaxter met die lange stelten van mij, en staand rijden gaat ook rechterop. Nog wel ff het schakelpedaal anders afstellen. Moet ook nog wat wennen aan het "gevoel" want de verlaagde stepjes zijn niet meer voorzien van de rubberen proppen, dus trillingen worden ongedempt doorgegeven.
Vandaag niet heel lang gereden want uitlaatbocht bleek met één bout minder vast te zitten. Kon het echter niet laten een stel van die gempimpte Hayabusa-knaapjes te laten dat een BIG het eerste stuk toch sneller is
BIG rijdt iig heerlijk rustig met de nieuwe inwendige kettingen en (weer) oliedichte voorvorkpoten.
Omdat die twee koplampen toch wel errug veel stroom trekken (en accu net wat te weinig oplaad), heb ik laatst op eBay ook nog een set LED headlights gescoord die saampjes maar 30W verbruiken en toch 2x125W licht geven . Hoop deze binnenkort ff aan de kabelboom te knopen.
Vandaag niet heel lang gereden want uitlaatbocht bleek met één bout minder vast te zitten. Kon het echter niet laten een stel van die gempimpte Hayabusa-knaapjes te laten dat een BIG het eerste stuk toch sneller is
BIG rijdt iig heerlijk rustig met de nieuwe inwendige kettingen en (weer) oliedichte voorvorkpoten.
Omdat die twee koplampen toch wel errug veel stroom trekken (en accu net wat te weinig oplaad), heb ik laatst op eBay ook nog een set LED headlights gescoord die saampjes maar 30W verbruiken en toch 2x125W licht geven . Hoop deze binnenkort ff aan de kabelboom te knopen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hoort erbij, zit nu aan sproeier 160 en de BIG knalt -letterlijk&figuurlijk- nog steedsRenew schreef:Carbs voorzien van nieuwe naalden en rubbertjes. Motor Loopt weer. Het knalt nu wel meer in de uitlaat bij gas los laten. het zal wel iets met te arm staan hebben te maken. Effe kijken hoe dat ingesteld kan worden
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
meerdere kleine plofjes= te arm, paar harde knallen = te rijkRenew schreef:Carbs voorzien van nieuwe naalden en rubbertjes. Motor Loopt weer. Het knalt nu wel meer in de uitlaat bij gas los laten. het zal wel iets met te arm staan hebben te maken. Effe kijken hoe dat ingesteld kan worden
welke lampen zijn dat?Ouwe Reus schreef:D
BIG rijdt iig heerlijk rustig met de nieuwe inwendige kettingen en (weer) oliedichte voorvorkpoten.
Omdat die twee koplampen toch wel errug veel stroom trekken (en accu net wat te weinig oplaad), heb ik laatst op eBay ook nog een set LED headlights gescoord die saampjes maar 30W verbruiken en toch 2x125W licht geven . Hoop deze binnenkort ff aan de kabelboom te knopen.
En heb je de regelaar al geprobeerd die ik je mee gegeven heb?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997