Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Dat denk ik niet, maar dan zou je nog een runnetje kunnen doen met de koppenfuturist schreef:Ik denk dat het gedraai niks uitmaakt, het freesen das de clou.
futurist
Edwin schreef:Dadelijk krijg je nog sludge vorming omdat die niet meer goed op temperatuur komt hahaha
Lekker bezig hoor!
Op pagina 15 van dit topic heb ik daar wat over uitgelegd. Kort gezegd heb ik dit met de kanalen gedaan:Ouwe Reus schreef:Wat heb je precies gedaan mbt de uitgefreesde kanalen? Bedoel je dat je de uitlaatkanalen hebt vergroot in diameter?
En heb je al gespeeld met de compressie(-verhoudingen)?
Toen ik het huidige blok 6 jaar geleden in de Guzzi bouwde, heb ik meteen 0,5mm van de cilinders afgedraaid. Na wat grof rekenwerk kwamen we op een theoretische compressieverhouding van 1:11,5. Veel hoger durf ik niet te gaan, de motor rijdt nu nog goed op gewone Euro95 benzine.Ouwe Reus schreef:...
En heb je al gespeeld met de compressie(-verhoudingen)?
Alles situaties heb ik nu verwerkt in Excel:frankn schreef:Dat denk ik niet, maar dan zou je nog een runnetje kunnen doen met de koppenfuturist schreef:Ik denk dat het gedraai niks uitmaakt, het freesen das de clou.
futurist
weer teruggedraaid.
Leg dan meteen de originele grafiek er ff overheen.![]()