Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Woooh! De BIG doet het eindelijk weer! Heeft twee maandjes en +- 700 euro gekost, maar nu alleen nog eventjes inrijden en ik kan weer volop blazen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ok eeeeehh ..... nou ehh
GEFELICITEERD dan maar
greetz futurist
GEFELICITEERD dan maar
greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Chapter zuid is vanochtend in training gegaan voor de offroadrit van Lars en zijn vrienden voor de "hup holland hup" route van 27 sept.
Het is me een partij drek in de bossen op dit moment Zeker de kuilen in de crossbaantjes zijn soms grote zwembaden geworden.
Spgoesdakar was iets minder blij met zijn MFE99 maar hij heeft de zaak recht gehouden ! en bewondering geoogst van de locale helden op de CRF èn en de EX(C)`s.Volgende week zondag staat de 2e trainingssessie gepland.
Eens kijken of we dan wat piccies kunnen maken voor int cafe.
Het is me een partij drek in de bossen op dit moment Zeker de kuilen in de crossbaantjes zijn soms grote zwembaden geworden.
Spgoesdakar was iets minder blij met zijn MFE99 maar hij heeft de zaak recht gehouden ! en bewondering geoogst van de locale helden op de CRF èn en de EX(C)`s.Volgende week zondag staat de 2e trainingssessie gepland.
Eens kijken of we dan wat piccies kunnen maken voor int cafe.
- de antrapper
Zag dat die "Dakar" Big uit Apeldoorn verkocht was, stond met stikker verkocht erop in een hoekje.
Wie weet horen of zien we hem/haar nog.
Wie weet horen of zien we hem/haar nog.
- Bijlagen
-
- 800.jpg (178.37 KiB) 3816 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big
Mooi Die tank die ken ik, is van een XS650. Frontje vind ik niet zo geslaagd, maar de rest: gaaf.
Begrijp niet waar hij die 40 kg vandaan haalt. Hij verruilt twee stalen tanks voor eentje. Verder is er alleen maar plastic verdwenen.
40Kg NO WAY. @Leo 8 kg vind ik al flink. ik wed (hoewel nooit te controleren) dat ie zwaarder is geworden. Zo'n king and Queen zadel weeg meer als het Dr SR43 zadel, ook de tank van de big (1 tank want het lijkt me een SR43) weegt helemaal niet zo veel. deze tank in kunststof is enorm en de wanddikte van dat plastic weegt echt wel wat. dan heeft ie zijn valbeugels met een paar kilo verzwaard doordat ze breder gemaakt moesten en de snavel is wel verdwenen maar het frame (voor de koplamp) is blijven zitten. en dan nog niet te spreken als ie vol met 40 ltr benzine zit. Oooohhhhh, ja natuurlijk als ie de tank leeg laat is ie 40 kg lichter.
futurist
PS wel mooi budget gedaan die koffers enzo maar ik vind het toch een verne***te Big in tegenstelling tot die andere die idd alleen een mooier voller frontje moet krijgen. en dat rare goud kleurtje weg (vork (ok) en voetsteunhouders).
futurist
PS wel mooi budget gedaan die koffers enzo maar ik vind het toch een verne***te Big in tegenstelling tot die andere die idd alleen een mooier voller frontje moet krijgen. en dat rare goud kleurtje weg (vork (ok) en voetsteunhouders).
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
ugh, wat een lelijk hok, lijkt wel wat op een dikke gans......die tweede is wel aardig
petrol addict
Ik zit naar de valbeugels van die gans te kijken maar volgens mij zijn er buizen op gelast waar de benen op kunnen rusten tijdens lange ritten of er is extra stootruimte gecreeerdkareltjeknetter schreef:ugh, wat een lelijk hok, lijkt wel wat op een dikke gans......
De Actieradius is volgens mij zo`n 40 * 20km = 800km
Die beugels zijn breder gemaakt om de brede tank te beschermen. Anders zou bij een val die dikke bult over het asfalt schrapen. Beetje een ratbike, lelijk, maar wel doeltreffend.Leo schreef:
Ik zit naar de valbeugels van die gans te kijken maar volgens mij zijn er buizen op gelast waar de benen op kunnen rusten tijdens lange ritten of er is extra stootruimte gecreeerd
De Actieradius is volgens mij zo`n 40 * 20km = 800km
@ Oene : Dus toch extra stootruimte Had het niet in de gaten maar idd de megatank moet beschermd worden.
Vandaag zijn de BIGproject prototiepe voetsteunen binnen gekomen vanuit Uje. Ik heb de steunen van mijn XR400 aan de achterzijde en zijkant een 1CM laten verbreden door Spgoesdakar ( niet aan de voorzijde ivm dan niet meer kunnen schakelen met maat 48 ). Eens kijken hoe dat rijdt en of dat ook op het project komt.
Vandaag zijn de BIGproject prototiepe voetsteunen binnen gekomen vanuit Uje. Ik heb de steunen van mijn XR400 aan de achterzijde en zijkant een 1CM laten verbreden door Spgoesdakar ( niet aan de voorzijde ivm dan niet meer kunnen schakelen met maat 48 ). Eens kijken hoe dat rijdt en of dat ook op het project komt.
Die BIG met die grote benzinetank...om de jerrycans kan ik wel lachen, maar de brandstoftank.....het eerste wat in mij opkomt is "Motor met kloten"
En die gewichts"besparing" is vast bereikt door de tanks te vullen met Helium .
Verder nog wat tupperware in de aanbieding op de Duitse "marktplaats":
Tupperware DR800 Tupperware DR750
En die gewichts"besparing" is vast bereikt door de tanks te vullen met Helium .
Verder nog wat tupperware in de aanbieding op de Duitse "marktplaats":
Tupperware DR800 Tupperware DR750
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
Voor mensen die iets van veerring begrijpen willen,
is dit misschien wel een handig uitje, ben er al eens geweest, was erg verhelderend
wil er nu op de brommer heen, kijken ze meteen even hoe je veren ervoor staan,
en geven tips hoe ze zouden moeten zijn, zonder meteen een folder in je hand te drukken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ion-1.html
HansD
is dit misschien wel een handig uitje, ben er al eens geweest, was erg verhelderend
wil er nu op de brommer heen, kijken ze meteen even hoe je veren ervoor staan,
en geven tips hoe ze zouden moeten zijn, zonder meteen een folder in je hand te drukken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ion-1.html
HansD
Vandaag weer wezen trainen met Spgoesdakar voor de allroadrit met Lars en zijn vrienden en nu eens het toestel meegenomen want het zou keimooi weer worden...........
Terwijl ik dit tiep zie ik voor het eerst de zon door de wolken komen
Maar goed. Spgd had voor vertrek iets teveel gedronken waardoor we na 2 bochten al een pauze in moesten lassen Tijdens de rit dook ik een plas in van een "bedenkelijke substantie" waarbij er via het voorwiel wat mijn helm inschoot en ik zo stom was om met mijn tong wat van mijn bovenlip af te halen Be warned, de buurt ligt hier bezaaid met dat soort plassen.
Vervolgens ging Spdg wat trailen met zijn BIG op een zandberg en mochten de oudjes uit de groep ( die met de versleten ruggewervels ) de jonge hond weer loshalen. Naderhand toen we uitgestoomd waren konden we er wel om lachen en was de training succesvol gebleken.
Alle stramme spiertjes zijn weer los en we kunnen op naar de finale aankomend weekend met Lars en de dag erna in Handel.
Terwijl ik dit tiep zie ik voor het eerst de zon door de wolken komen
Maar goed. Spgd had voor vertrek iets teveel gedronken waardoor we na 2 bochten al een pauze in moesten lassen Tijdens de rit dook ik een plas in van een "bedenkelijke substantie" waarbij er via het voorwiel wat mijn helm inschoot en ik zo stom was om met mijn tong wat van mijn bovenlip af te halen Be warned, de buurt ligt hier bezaaid met dat soort plassen.
Vervolgens ging Spdg wat trailen met zijn BIG op een zandberg en mochten de oudjes uit de groep ( die met de versleten ruggewervels ) de jonge hond weer loshalen. Naderhand toen we uitgestoomd waren konden we er wel om lachen en was de training succesvol gebleken.
Alle stramme spiertjes zijn weer los en we kunnen op naar de finale aankomend weekend met Lars en de dag erna in Handel.
-
Ik kan helaas de foto's nog niet bekijken.
@Leo Wat betreft je bovenlip! Gewoon SCHIJT aan hebben.
@Leo Wat betreft je bovenlip! Gewoon SCHIJT aan hebben.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
- de antrapper
Tijd voor een bovenlipspatlap
- Bijlagen
-
- snor.jpg (18.03 KiB) 3695 keer bekeken
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
ik moet er niet aan denken