Pagina 2 van 2
Geplaatst: do apr 02, 2009 11:52
door Rolando
Sjokske schreef:big M schreef:Maar Ben heeft dit keurig opgelost en ik zou zo weer een husky kopen
Hoe zit het eigenlijk met die garantie op een Huskie ? Ik heb van horen zeggen dat dat ook niet altijd opgaat, ook niet als je alle beurten bij een officiƫle dealer hebt laten doen.
Zitten inderdaad wel voorwaarden aan, heb dit al eens besproken met Leon Munsters. Hij is nu Husky dealer ipv TM dealer.
Geplaatst: do apr 02, 2009 12:07
door Sjokske
folie schreef:Hoezo, zit je aan een Huskie te denken vanwege die garantie ?
Noop, wil de deze toch eigenlijk nog twee jaar mee laten gaan.
Als er tot dan verder niks mis gaat bestaat er toch weer een grote kans dat de opvolger .................... TM heet.
Zo niet, dan andere blauwe schone met dito velgen.
Geplaatst: do apr 02, 2009 17:35
door JoeBaR
henk-v schreef:big M schreef:In de motorwereld normaalgesproken wel ,Auto kleppen worden (vaak)uit twee delen gemaakt.
De schotel en de steel worden dan aanelkaar gestuiklast?? heet dat geloof ik.
Maar in de loop der tijd zijn ook de automotoren meer specefiek vermogen gaan leveren en de daarmee gepaard gaande thermische belasting ook omhoog gegaan.
Met mijn husaberg heb ik een vergelijkbaar probleem gehad,een lagertje van de tuimelaar defect,teveel klepspeling en 1 klep afgebroken op de las
oftewel ook kleppen uit 2 delen
te veel vloeibare pakking tussen kop en tuimelaarhuis? er loopt namelijk een aangeboord gaatje tussen beide die de olie vanaf de oliepomp naar de tuimelaars en nokkenas brengt ... smeer je deze dicht bij montage dan wil dat wel eens leiden tot een vast lopend lagertje op de tuimelaar , rij je dan nog even door dan trekt deze zn sporen op de nokkenas en daarna nog meer narigheid....
Geplaatst: do apr 02, 2009 20:53
door henk-v
mijn husaberg was van 1999 en de lagers van de tuimelaars hadden een minimale levensduur totdat ik ze vervangen had door exemplaren van een ktm 520,in basis is dat hetzelfde blok alleen dan doorontwikkeld en betrouwbaarder.