Pagina 2 van 2
Geplaatst: do mar 26, 2009 22:04
door ttr
RvD schreef:Wildcrossers, off road rijders zullen altijd blijven bestaan. Echter ik ben er van overtuigd dat het aantal wel aanzienlijk terug gedrongen kan worden.
Dit kan door degenen die net zo lief op de crossbaan rijden daar de gelegenheid toe geven. Dat zijn nog aanzienlijk veel!
Proef die in Mill plaatsvond om de baan op zondag open te stellen heeft het wildcrossen in de omgeving aanzienlijk doen dalen. Dit wordt ook bevestigd door Natuurmonumenten en Politie.
Mogelijkheden zijn:
- Meer crossbanen aanleggen en meteen stoppen met het alsmaar sluiten van banen. Om deze nog ooit in gebruik te kunnen nemen wordt ivm regelgeving steeds moeilijker naarmate deze langer gesloten zijn.
- Crossbanen ruime openingstijden geven, vooral in het weekend, maar ook het gehele jaar door dus ook in de zomer. Dus niet alleen op zaterdagmiddag 3 uurtjes (en 3 uurtjes op woensdagmiddag waar bijna niemand iets aan heeft).
Natuurlijk zou het openstellen van millitaire terreinen voor de echte off road rijder gewelding zijn (denk aan de rit van bv. Havelte, machtig mooi).
hier heb ik wat aan bedankt.
ik zal mij sterk maken wat betreft de millitaire terreinen.
niet alleen voor Enduro maar ook voor bv aangespannen wagens(uiteraard op andere tijden)
etc etc,
wat betreft de crossbanen heb je helemaal gelijk,dat is het eerste wat veranderd moet worden.
en om de hand in eigen boezem te steken het crossers zonder kenteken uit de paden en terreinen!!
ik ben al een paar keer wat types tegengekomen die alle normen overtraden.
helpt niet in de beeldvorming.
Geplaatst: vr mar 27, 2009 14:12
door MarkHollanda
Misschien heeft ook zin om de mensen van de code groen in te schakelen. Zodoende kan het centraal opgepakt worden. Op het algemene forum onderwerp CodeVer wordt er over zo'n organisatie in NL gesproken, maar ik weet niet hoever het is gekomen hiermee. Hier de link ervan:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... ht=codever
Geplaatst: vr mar 27, 2009 17:29
door adje
Ik heb zojuist gehoord dat codever groen bijna rond is.
Alleen nog de inschrijving regelen bij de KvK.
Geplaatst: vr mar 27, 2009 23:30
door Rolando
In mijn visie is wel een verschil tussen wildcrosser en off the road rijders. Als off the road rijder, ga ik geen rondjes rijden op een crossbaan, anders was ik wel crosser geworden.
Het openen van de baan in Mill had ook weer tegenstand van omwonenden. Eentje had gezegd minder last te hebben van overlast toen de baan zondags niet open was!!!
Geplaatst: za mar 28, 2009 00:05
door John H
Goed, alle emoties zijn weer een beetje gaan liggen, maar ik krijg nog steeds de kriebels als ik het berichtje lees.
Wat betreft deze regio het volgende;
1. Na het organiseren van een 2-tal prestige projecten genaamd de 6-daagse te Assen (fantastisch evenement overigens alleen niet in NL) is het in deze regio alleen maar minder geworden. Niet alleen heeft het de KNMV bijna aan de financiele afgrond gebracht, maar door de (noodzakelijke) exposure hebben ook o.a. DLG (Dr landb. genoodschap), staatsbosbeheer, natuurmonumenten en milieudefensie en andere organisaties zich massaal gestort op het motorrijden in de Drentse natuur (was ook een afspraak tussen KNMV en deze instanties anders kon de laatste 6-daagse op het laatste moment niet eens meer doorgaan)
Crossbaan Baggelhuizen moest wijken door (nieuw)bouwdruk van van der Valk, met toezegging dat er ooit een nieuwe baan zou komen (inmiddels ruim 15 geleden).
Tegelijkertijd moest de crossbaan op de tt-baan sluiten omdat het circuit niet meer als doorgangsweg wordt gebruikt en daardoor men niet meer bij het crosscircuit kon komen (wat het circuit bestuur ook prettig vond ivm de beperking in de geluidsdagen).
2. Voor onze motoren, ik neem aan dat ik voor iedereen spreek, betalen wij wegenbelasting, BPM (ruim 1500 euro) en zijn verzekerd volgens de WvW.
3. Door het zgn. "Drentenieren" (mensen die voor de rust uit de stad komen) neemt de tollerantie voor dit soort activiteiten alleen maar af. Zelfs de landbouwers die noodzakelijkerwijs willen uitbreiden/moderniseren krijgen te maken met het feit dat deze mensen bij het minste geringste in de pen klimmen en bezwaar in dienen tegen alle activiteiten.
Las onlangs zelfs in de krant dat iemand een landbouwer probeerde te dwingen dat hij pas na 08.00 uur mocht beginnen want ze werden s'ochtends zo vroeg wakker door al die activiteit op het land en in en om het bedrijf !!!!!!!!!
4. Op 80% van alle drentse zandwegen inmiddels borden staan voor verboden te rijden m.u.v. bestemmingsverkeer.
Het is hier net als het gedoogbeleid met betr. van de softdrugs. Enduro motoren verkopen en de BPM en wegenbelasting cashen dat mag wel van onze overheid, maar rijden mogen we er niet mee (tenminste waar ze oorspronkelijk eigenlijk voor gemaakt zijn openbare weg/terein).
Goed ttr, ik woon op steenworp afstand van het provincie huis, stuur me een Pb'tje dan ga ik graag mee naar deze afspraak bij dhr Baas.
Geplaatst: za mar 28, 2009 17:29
door Edwin64
Ik ben het volledig met John H. eens. Gelukkig hebben de handhavers zichzelf in het artikel enorm belachelijk gemaakt en kwam het commentaar van de off road rijder positief en opbouwend over.
Het feit dat we in gesprek komen is natuurlijk positief. Jongens, (en meisjes natuurlijk) dit is de juiste weg. Toch???
Geplaatst: za mar 28, 2009 23:12
door speedphreax
Edwin64 schreef:Ik ben het volledig met John H. eens. Gelukkig hebben de handhavers zichzelf in het artikel enorm belachelijk gemaakt en kwam het commentaar van de off road rijder positief en opbouwend over.
Het feit dat we in gesprek komen is natuurlijk positief. Jongens, (en meisjes natuurlijk) dit is de juiste weg. Toch???
Mwah... Ik zou niet al te veel van dit soort gesprekken verwachten maar inderdaad moet je ze wel aangaan. Als je op een goede afloop rekent dan verwacht je toch redelijkheid van onredelijke mensen. Een gesprek is 1 ding maar of je ook ergens over kunt onderhandelen is iets compleets anders. Als het op niks uit loopt dan heeft hij alleen maar een extra reden om iets tegen offroad rijders te hebben (b.v. Zie je wel, ze willen niet eens met ons meedenken en netjes in Duitsland gaan rijden. Ze willen alleen maar die paar stukjes natuur die we hebben kapot maken)
Geplaatst: zo mar 29, 2009 07:46
door Noppy
Dat is een goede gedachte Erwin, TTR zou het gesprek in moeten gaan met als doel een kennismakingsgesprek. Laten zien dat er achter de spiegelbril gewone hardwerkende werkende mensen zitten, meestal met gezinnen.
Ik denk ook dat het leuk zou zijn indien TTR een onderscheid maakt tussen de trekvogels (roadbookrijders) en de huismussen (rondje om de kerk op iedere zondagochtend). De trekvogels komen meestal maar 1 of 2 keer per jaar op dezelfde lokatie.
Verder eens attent maken op de website van
www.codegroen.be?
Geplaatst: zo mar 29, 2009 17:40
door j. buikema
TTR, dat is een goed plan om toch in overleg te gaan
kunnen wij verder nog iets doen om onze steun te betuigen aan jou? petitie of met z'n allen naar het provinciehuis op de motor? kunnen ze gelijk zien hoe groot de aanhang is!
militaire oefenterreinen zijn volgens mij de aangewezen plekken. ik weet dat de commandant in havelte ook best bereid is medewerking te verlenen, maar dat er vanuit den haag een stokje voor gestoken is, en dat die zich houden aan de wetgeving in deze.
er zijn altijd mensen die het verknallen voor ons. op youtube is een filmpje over deelnemers aan de off road in de wijk, maar ik bespeur bij de coureurs herbert en stefan nergens een kenteken...bedankt heren
misschien kan de motorclub olde landschaprijders uit havelte ook nog adviezen geven; zij organiseerden altijd de enduro in havelte, maar werden ook met wetgeving geconfronteerd en moesten uiteindelijk het bijltje er bij neer gooien
Geplaatst: zo mar 29, 2009 18:03
door ttr
j. buikema schreef:TTR, dat is een goed plan om toch in overleg te gaan
kunnen wij verder nog iets doen om onze steun te betuigen aan jou? petitie of met z'n allen naar het provinciehuis op de motor? kunnen ze gelijk zien hoe groot de aanhang is!
militaire oefenterreinen zijn volgens mij de aangewezen plekken. ik weet dat de commandant in havelte ook best bereid is medewerking te verlenen, maar dat er vanuit den haag een stokje voor gestoken is, en dat die zich houden aan de wetgeving in deze.
er zijn altijd mensen die het verknallen voor ons. op youtube is een filmpje over deelnemers aan de off road in de wijk, maar ik bespeur bij de coureurs herbert en stefan nergens een kenteken...bedankt heren
misschien kan de motorclub olde landschaprijders uit havelte ook nog adviezen geven; zij organiseerden altijd de enduro in havelte, maar werden ook met wetgeving geconfronteerd en moesten uiteindelijk het bijltje er bij neer gooien
gewelding en bedankt ik ga met een medestander (met veel meer kennis dan Baas!!) de confrontatie aan daarna maken we een plan ik laat van mij horen!!!!
Geplaatst: ma mar 30, 2009 09:49
door folie
Noppy schreef:
Ik denk ook dat het leuk zou zijn indien TTR een onderscheid maakt tussen de trekvogels (roadbookrijders) en de huismussen (rondje om de kerk op iedere zondagochtend). De trekvogels komen meestal maar 1 of 2 keer per jaar op dezelfde lokatie.
Deze opmerking vraagt geloof ik om een nieuw topic...
Geplaatst: vr apr 03, 2009 21:39
door Ad Ketelaars
adje schreef:Ik heb zojuist gehoord dat codever groen bijna rond is.
Alleen nog de inschrijving regelen bij de KvK.
Notaris enz. maar het zit er inderdaad aan te komen.
Geplaatst: vr apr 03, 2009 21:52
door Ad Ketelaars
Wat betreft die militaire oefenterreinen, wil ik onderhand even e.e.a duidelijk maken.
Stel je slaat overkop in die tankgreppel die er vorige week zondag nog niet lag! Stel je bent kleine zelfstandige en kunt je bedrijf niet meer runnen. Dan zul jijzelf waarschijnlijk defensie niet aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Maar jou verzekeringsmaatschappij kan daar heel anders over denken. Ik heb jaren geleden een zwaar ongeval gehad op een knippenpad in mijn gemeente. De politie wilde naderhand van mij weten of ik de gemeente aansprakelijk wilde stellen ivm met nalatigheid mbt het onderhoud van wegen. Gelukkig hebben we hier nog geen amerikaanse toestanden mbt. aansprakelijkheid. Maar er zijn al genoeg medelanders die prompt de gemeente aansprakelijk stellen voor een omhoog liggende stoeptegel waarover ze met 45 kilometer per uur -met hun racefiets met banddikte van 1,5 centimeter -zijn gelanceerd. Dus aan deze lui hebben we het voornamelijk te danken dat defensie NOOIT EN TE NIMMER hun oefenterreinen open zal stellen voor offroadrijden
.
Geplaatst: vr apr 03, 2009 22:01
door klomp
@ AD;
Ik weet niet of dat met een oefenterrein ook is, maar wat de scheve stoeptegel betreft, is dat allemaal wettelijk geregeld.
Als het waar is wat je zegt, waarom geldt die reden dan niet voor ruiters en mountainbikers?
Bovendien het lijkt me een korte procedure om bij oefenterreinen de verbodsborden te vervangen door "inrijden op eigen risico", net als op bouwterreinen.
Geplaatst: do apr 23, 2009 12:15
door j. buikema
TTR,
al iets gehoord/besproken
wanneer heb jij die bespreking met de gedeputeerde Baas?
hou ons op de hoogte graag; ben benieuwd
pm: de baan in Zuidwolde (drenthe) is na lang getouwtrek ook weer open gegaan; bij de motorclub Zuidwolde hebben zij wellicht ook kennis hoe om te gaan met vergunningen ed.