RvD schreef:Wildcrossers, off road rijders zullen altijd blijven bestaan. Echter ik ben er van overtuigd dat het aantal wel aanzienlijk terug gedrongen kan worden.
Dit kan door degenen die net zo lief op de crossbaan rijden daar de gelegenheid toe geven. Dat zijn nog aanzienlijk veel!
Proef die in Mill plaatsvond om de baan op zondag open te stellen heeft het wildcrossen in de omgeving aanzienlijk doen dalen. Dit wordt ook bevestigd door Natuurmonumenten en Politie.
Mogelijkheden zijn:
- Meer crossbanen aanleggen en meteen stoppen met het alsmaar sluiten van banen. Om deze nog ooit in gebruik te kunnen nemen wordt ivm regelgeving steeds moeilijker naarmate deze langer gesloten zijn.
- Crossbanen ruime openingstijden geven, vooral in het weekend, maar ook het gehele jaar door dus ook in de zomer. Dus niet alleen op zaterdagmiddag 3 uurtjes (en 3 uurtjes op woensdagmiddag waar bijna niemand iets aan heeft).
Natuurlijk zou het openstellen van millitaire terreinen voor de echte off road rijder gewelding zijn (denk aan de rit van bv. Havelte, machtig mooi).
hier heb ik wat aan bedankt.
ik zal mij sterk maken wat betreft de millitaire terreinen.
niet alleen voor Enduro maar ook voor bv aangespannen wagens(uiteraard op andere tijden)
etc etc,
wat betreft de crossbanen heb je helemaal gelijk,dat is het eerste wat veranderd moet worden.
en om de hand in eigen boezem te steken het crossers zonder kenteken uit de paden en terreinen!!
ik ben al een paar keer wat types tegengekomen die alle normen overtraden.
helpt niet in de beeldvorming.