Pagina 2 van 2
Geplaatst: za feb 28, 2009 22:43
door Mario2t
speedphreax schreef:Ja, zo kun je alles wel blijven uitsluiten maar er is toch iets niet helemaal goed.
Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog fietsenmaker was. Dan kwam er zo'n jochie klagen dat zijn brommer niet goed wilde lopen. Dan wil zo'n puistenkop meestal weten waar het aan kan liggen: Misschien de carb vuil? Nee, die heb ik al 5 keer schoongemaakt. De onsteking dan? Nee, dat kan ook niet, ik heb alles al vervangen. Membraam dan? Nee, die is ook zeker goed. Die heb ik gewisseld met eentje die uit een rijdende brommer kwam. Cylinder of zuiger dan? Nee, die zijn splinternieuw. NOU, DAN IS JE BROMMER GEWOON GOED! EN NOU WEGWEZEN!
Meestal hadden ze dan de zuiger verkeerd om of een lekke keerring (2takt) ofzo.
Haha, die ga ik onthouden..

Geplaatst: zo mar 01, 2009 09:22
door Freestyler
Denk slechte afdichting van de zuigerveren.
Geplaatst: zo mar 01, 2009 20:10
door mx jake
het is waarschijnlijk opgelost
alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven
beetje haastig te werk gegaan denk ik
heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
Geplaatst: zo mar 01, 2009 22:05
door han
Laat het ons weten ofdat een verkeerd om gemonteerde zuigerveer voor veel carterdruk zorgt,ben benieuwd.
Je hebt 2 compressie veren,waarvan er een minder werkt.
Zitzelf te denken aan een verkeerd geleverde maat zuiger,heb je de zuiger nagemeten toen je het blok weer open haalde.
Carterdruk komt altijd weg bij de zuiger/cilinder.
Geplaatst: ma mar 02, 2009 18:15
door mx jake
er zit een JE zuiger in (pro serie)
die heeft maar 1 compressieveer (net als KTM)
Geplaatst: ma mar 02, 2009 23:06
door han
Ik heb slechte ervaringen met niet originele zuigers in hoog toerige motoren.Mijn advies is altijd originele onderdelen gebruiken bij deze motoren.
JE zuigers gebruikte we in de racerij,heb daar wel goede ervaringen mee.
Geplaatst: di mar 03, 2009 08:42
door huskie
mx jake schreef:het is waarschijnlijk opgelost
alles nagekeken en gecontroleerd, en de zuigerveer zat ondersteboven
beetje haastig te werk gegaan denk ik
heb geen tijd gehad om een ritje te maken
maar ik denk dat het nu beter zal gaan
Wat voor een type zuigerveer is dit?
Geplaatst: di mar 03, 2009 16:43
door mx jake
hij ziet er het zelfde uit als de bovenste van een standaard zuiger
Geplaatst: di mar 03, 2009 22:41
door barry!
Ik hoor juist weer goede verhalen over JE zuigers.
Ik vind de zuiger er iedergeval beter uitzien dan een Proxx zuiger.
Geplaatst: di mar 03, 2009 22:43
door speedphreax
Heeft er iemand in dit topic dan slechte ervaringen met JE?
Geplaatst: wo mar 04, 2009 08:11
door huskie
mx jake schreef:hij ziet er het zelfde uit als de bovenste van een standaard zuiger
Jake, ik zal m'n vraag wat beter formuleren. Omdat je de zuigerveer blijkbaar verkeerd om had geplaatst, begrijp ik eruit dat de zuigerveer een compressie zijde (schuinte) heeft ipv mijn standaard 2takt rechte-zuigerveren.
Klopt mijn veronderstelling.
Ik heb nog nooit een 4takt onderhouden, vandaar mijn vraag.
Geplaatst: wo mar 04, 2009 21:24
door mx jake
oke
er staat een tekentje aan 1 kant van de zuigerveer, dit moet altijd naar boven gemonteerd worden
dat schuine is zo minimaal dat het haast niet zichtbaar is
Geplaatst: zo mar 22, 2009 21:12
door BIG88
ik ben natuurlijk helemaal niet thuis in dit type blok maar.............
bij de ontluchting hoort damp te komen i.p.v. liters olie
dus misschien een zeefje o.i.d. vergeten wat de olie moet stoppen
bij een 1 cyl. heb je tenslotte altijd een behoorlijke druk als die bloempot naar beneden komt.
dat kan zo'n slangetje nooit verwerken, beveiligd alleen maar tegen al te veel druk