Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo mar 25, 2009 19:30
door folie
adje schreef:Deze klant heeft een KTM525 '03 en heeft daarvoor ook een JD jetting kitje besteld.
Hier zitten ook 2 gasnaalden in en hopelijk heeft hij er wat aan.
Een beetje jammer van z'n geld. Zo'n setje is nog stervensduur ook.
Het Yamaha naaldje was geloof ik 12 euro ofzo.
De JD naalden zijn eigenlijk een andere, wat mij betreft iets minder elegante manier om hetzelfde probleem te omzeilen.
Met de power vane heb je die eigenlijk niet meer nodig, en loop je zelfs kans om onderin iets te rijk te gaan lopen.
Mr Dean kan je vast wel vertellen welke naald je het beste kunt gebruiken met de power vane. Effe een mailtje aan wagen.
Geplaatst: wo mar 25, 2009 21:12
door adje
De klant leest hier ook regelmatig mee dus ik ben benieuwd naar zijn reaktie.
Ik heb het JD kitje toevallig vanmiddag binnengekregen.
Geplaatst: do mar 26, 2009 10:30
door folie
adje schreef:De klant leest hier ook regelmatig mee dus ik ben benieuwd naar zijn reaktie.
Ik heb het JD kitje toevallig vanmiddag binnengekregen.
JD (James Dean) is de jetting guru van KTM talk. Weet zo te horen goed waar ie over praat. Hij is ook wel bekend met het 'HT-racing' spul. Dat is namelijk ook erg populair bij onze vrienden amerikanen.
Geplaatst: do mar 26, 2009 20:47
door henk-v
tjonge jonge komen ze nu mee aan
nee hoor geen probleem ik wil eerst het tussenschotje monteren en kijken wat er gebeurt en daarna pas de jd kit en als dat goed functioneert ga ik pas de combinatie van beide uitproberen
resultaat een perfect lopende ktm
Geplaatst: do mar 26, 2009 21:56
door adje
Gisteren ook een bevestiging gekregen van HT-racing dat het plaatje is verstuurd.
Geplaatst: ma mar 30, 2009 09:19
door folie
henk-v schreef:tjonge jonge komen ze nu mee aan
nee hoor geen probleem ik wil eerst het tussenschotje monteren en kijken wat er gebeurt en daarna pas de jd kit en als dat goed functioneert ga ik pas de combinatie van beide uitproberen
resultaat een perfect lopende ktm
Ik heb het ff nagevraagd aan mr. JD zelf.
Volgens hem werkt de power vane geweldig met de 'rode' naald, clipje #5 van boven, 170 hoofdsproeier, 42 stationair en stationairmenselschroef 1 3/4 omw uit.
Succes.
ps. is je acc pomp al aangepast voor 1 sec ?
Geplaatst: ma mar 30, 2009 12:33
door huskie
Heeft JD rekening gehouden met het feit dat zij(usa) shitty bezine hebben tov de onze
Geplaatst: ma mar 30, 2009 17:23
door adje
volgens mij houden ze daar geen rekening mee
Geplaatst: di mar 31, 2009 10:16
door folie
huskie schreef:Heeft JD rekening gehouden met het feit dat zij(usa) shitty bezine hebben tov de onze
Is denk ik niet zo'n punt.
Overigens is het verschil minder dan op het eerste verschil lijkt, als je tenminste het RON nummer bedoelt. In de US gebruiken ze een andere methode om dat nummer te bepalen. Het komt erop neer dat een RON 90 volgens hun methode overeenkomt met een 95 volgens de onze. Weliswaar is dat de hoogste die doorgaans daar bij de pomp te krijgen is.
Ik vraag me trouwens af of de klopvastheid van je benzine wel erg van invloed is op je sproeierkeuze. Mijn gevoel zegt minimaal. Een grotere klopvastheid laat misschien een fouter mengsel toe, maar we zochten juist het optimum.
In ieder geval schijnen de JD kitjes aan deze kant van de plas ook prima te werken.
Geplaatst: di mar 31, 2009 11:44
door huskie
Hmmm,
elke keer kijken ze daar, ktmtalk, weer vreemd op als ik ze vertel dat ik een 160 en zelfs 158 sproeier rij in mijn 200. Daar beginnen ze met 170 en 168 sproeiers, en als ze echt ver gaan, stoppen ze er een 165 in(zomertemps).
Dus alles aannemend voor zoete broodjes...als JD over een hoofdsproeier praat maat x, weet ik niet of dat hier ook geldt.
Maar daar komen we snel achter...
Geplaatst: di mar 31, 2009 21:38
door singlerider1
ps. is je acc pomp al aangepast voor 1 sec ?
Dat aanpassen voor 1 sec , heeft iemand daarvoor een tip/handleiding?[/b]
Geplaatst: wo apr 01, 2009 21:27
door henk-v
folie schreef:henk-v schreef:tjonge jonge komen ze nu mee aan
nee hoor geen probleem ik wil eerst het tussenschotje monteren en kijken wat er gebeurt en daarna pas de jd kit en als dat goed functioneert ga ik pas de combinatie van beide uitproberen
resultaat een perfect lopende ktm
ps. is je acc pomp al aangepast voor 1 sec ?
pomp is aangepast en de afstelling is gedaan door verpalen maar voor mijn gevoel gewoon veel te rijk dus eigenlijk ben ik er niet gelukkig mee
Geplaatst: wo apr 01, 2009 22:12
door Hoelio
De hoogte (tov zeeniveau) waar je rijdt is ook een grote factor in de sproeierkeuze...
Heb een FCR (van een DR-Z uit Singapore) ook behoorlijk moeten "omsproeieren" om hem (een beetje
) fatsoenlijk te laten lopen.
Geplaatst: do apr 02, 2009 09:41
door folie
henk-v schreef:folie schreef:henk-v schreef:tjonge jonge komen ze nu mee aan
nee hoor geen probleem ik wil eerst het tussenschotje monteren en kijken wat er gebeurt en daarna pas de jd kit en als dat goed functioneert ga ik pas de combinatie van beide uitproberen
resultaat een perfect lopende ktm
ps. is je acc pomp al aangepast voor 1 sec ?
pomp is aangepast en de afstelling is gedaan door verpalen maar voor mijn gevoel gewoon veel te rijk dus eigenlijk ben ik er niet gelukkig mee
Wel, in dit draadje staat inmiddels een heel behoorlijk recept.
Bij jouw fiets kun je de acc pomp checken met een spiegeltje en een zaklamp als je het luchtfilter eruit haalt.
Als al je spulletjes erin zitten en het werkt kun je ook nog de 'O ring mod' doen.
Geplaatst: do apr 02, 2009 17:31
door JoeBaR
henk-v schreef:folie schreef:henk-v schreef:tjonge jonge komen ze nu mee aan
nee hoor geen probleem ik wil eerst het tussenschotje monteren en kijken wat er gebeurt en daarna pas de jd kit en als dat goed functioneert ga ik pas de combinatie van beide uitproberen
resultaat een perfect lopende ktm
ps. is je acc pomp al aangepast voor 1 sec ?
pomp is aangepast en de afstelling is gedaan door verpalen maar voor mijn gevoel gewoon veel te rijk dus eigenlijk ben ik er niet gelukkig mee
Verpalen krommenie?
Geplaatst: do apr 02, 2009 20:42
door henk-v
JoeBaR schreef:
Verpalen krommenie?
yep
Geplaatst: do apr 02, 2009 20:49
door henk-v
folie schreef:
Als al je spulletjes erin zitten en het werkt kun je ook nog de 'O ring mod' doen.
en wat houdt dat in?
Geplaatst: do apr 02, 2009 21:21
door adje
Dat o-ringetje zit bij de JD kit
maar daar heb ik het volgens mij al met je over gehad.
Geplaatst: do apr 02, 2009 21:25
door henk-v
ja dat vermoeden had ik al ad maar ik wil graag het verhaal van folie over dat ringetje horen
dat is ondertussen de ktm specialist he ,jij hebt alleen maar een oranje trui
Geplaatst: do apr 02, 2009 21:29
door adje
henk-v schreef:jij hebt alleen maar een oranje trui
Ik wist dat je daar over zou gaan beginnen
Geplaatst: di apr 07, 2009 13:13
door folie
henk-v schreef:ja dat vermoeden had ik al ad maar ik wil graag het verhaal van folie over dat ringetje horen
dat is ondertussen de ktm specialist he ,jij hebt alleen maar een oranje trui
Allee dan, is een heel verhaal voor een erg simpele aanpassing:
De pomp bestaat uit een membraam achter het dekseltje dat aan de kant van de uitlaat met 3 schroefjes van onderen vastzit.
In rust wordt dit membraam omhoog gedrukt door het veertje, waardoor de ruimte eronder volloopt met brandstof. De bedieningsstang wordt in rust tegen een veerdruk omhooggehouden door het stangensysteem naast de carburateur.
Wordt nu de gashandle geopend, dan laat het stangensysteem de bedieningsstang zakken. De neerwaartse veer is daarbij sterker dan die onder het membraam, zodat de brandstof onder het membraam wordt weggeperst, via een sproeier in de carb, net onder de openende gasschuif door de cylinderkop in.
De neerwaartse veer levert dus de druk voor je acc pomp waardoor die altijd even hard spuit, hoe snel je je gas ook opendraait. Geef je dus 2x een korte blip gas, dan zal de pomp die snelle bewegingen niet kunnen volgen, en reageren met 1 straal brandstof.
De O ring gebruik je om de bedieningsstang (elastisch) met de gasschuif te verbinden, zodat de pomp niet meer alleen door de neerwaarste veer wordt bediend, maar ook ‘direct’ door de gashandle. Daardoor kun je bij snel gasgeven extra druk opbouwen op de acceleratiepomp. De reden dat je een O ring gebruikt en geen ijzerdraadje, is dat de O ring meegeeft voordat je je pompdiafragma op zou blazen.
Zelf rij ik niet met de O ring mod. Ik heb er eens mee geexperimenteerd maar toe ging mijn motor vanwege iets anders slecht lopen. Daarna heb ik er nooit naar gekeken omdat ik eigenlijk erg tevreden ben over mijn gasrespons. Snel is goed, fel hoeft voor mij niet zo op een 525. Toch ga ik ‘m nog wel eens proberen. Is namelijk erg simpel, en als het me niet bevalt ook zo weer verwijderd.
Geplaatst: di apr 07, 2009 19:31
door singlerider1
Geplaatst: di apr 07, 2009 20:38
door henk-v
mooi en duidelijk verhaal folie maar eerst de andere opties maar eens uitproberen en kijken wat er gebeurt
Geplaatst: zo apr 26, 2009 18:12
door adje
En Henk , heb je dat plaatje al getest ?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 20:49
door henk-v
vorige week naar belgie geweest volgende week naar luxemburg de 31e naar dour en tussendoor ook nog werken,de experimenten moeten even wachten.
op dit moment bezig met een yamaha 660 die 4 weken stilgestaan heeft,1 minuut stationair gelopen heeft afgeslagen is en nooit meer wil lopen
voorlopige conclusie de choke zit vast