Pagina 2 van 2
Geplaatst: di jan 27, 2009 23:08
door wr450f'05
Staat van de ketting is prima, overigens deed hij het al vers uit het krat.
Gelijk met de eerste band deed hij dit al, toen dacht ik dat het aan de band lag.
Ik ben nu inmiddels twee banden verder en hij doet het nog steeds dus het ligt hoogstwaarschijnijk niet aan de ketting of aan de banden.
Geplaatst: di jan 27, 2009 23:49
door Klx300R
zit je wiel dan goed gecentreerd? dit is niet normaal, werk al jaren met yamahas en heb dit nog nooit voorgehad...
je streepjes correct tellen...
greetz
Geplaatst: wo jan 28, 2009 19:28
door wr450f'05
Het is misschien misleidend, maar het is geen Yamaha.
Ik heb hiervoor een Yamaha gehad en daar had ik nergens geen last van.
Alleen nu rij ik een CRF450X en die heeft dat achterband probleem.
De achterband zit er zeer zeker recht in.
Geplaatst: wo jan 28, 2009 21:15
door driekske
tja, als het een CRF is...
maarruh, wat is de gemeten breedte van de band, van nop tot nop, dus niet wat erop staat. Mijn ervaring is dat die bandenfabrikanten met die maatgegevens erop los prutsen, Michelin is er een van.
En hoe ver zit de ketting er van af? Bij mij is dit 11mm van kettingpen tot nop.Kun je in ieder geval maten vergelijken met andere.
Een ketting wil ook wel eens springen op de kettingwielen als je er een gewone sluitschakel erin hebt zitten omdat deze meer speling heeft op de passingen (je moet die met de hand kunnen monteren). Een klinkschakel heeft dit niet, daarvoor heb je wel een gereedschapje nodig..
Geplaatst: wo jan 28, 2009 22:06
door brommer
tijdens de oer vorig jaar had de crf450x van iemand er ook last van.
de andere crf450x helemaal niet.
werd toen gezegt door een van de monteurs dat je meer hogere toeren moet rijden. Onder de toeren zitten en dan flink gas erop gaat de ketting klapperen......\
of dit waar is weet ik niet.
wat wel waar is dat de crf die wel last had een uitlaat had met veel lawaai en die persoon vond t het geweldig om vanuit lage toeren gas open te trekken en dus flinke blaffende uitlaat.
de ander crf rijder rijdt (een stuk beter) en rijdt op toeren(was vruggink,schrijf ik dat goed?, volgens mij monteur bij M pol) en die had geen last.
Geplaatst: wo jan 28, 2009 22:25
door wr450f'05
Het zou wat zijn als alleen de wat betere rijders op een honda kunnen rijden.
Ik rij ook behoorlijk bovenin de toeren, en mijn ketting klappert weinig tot niet.
Geplaatst: vr jan 30, 2009 21:53
door driekske
het klopt wel dat onderin de ketting meer klappert, moet je maar eens kijken (als je de ruimte hebt) naar die ketting bij een laag toerental. Maar zijdelings beweging? Zou niet moeten met verse ketting. Slag in het wiel
?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 14:40
door Designer
Hoi goede bekende....
komt het niet door het springen ??
je band komt in de wielkast ergens tegen aan denk ik .....
heb dit ook gehad met een XR, ff een technische deuk in de uitlaat en het probleem was over..
suc6 en ik hoor het wel
Geplaatst: vr feb 06, 2009 18:45
door wr450f'05
Na aanleiding van de foto's van Adje en Rolando heb ik zoiets gemaakt als Adje.
Ik kon helaas geen dik plastic vinden dus ik heb het voorloopig van een iets dunner plastic gemaakt, maar wel verstevigd met een alu strip aan de achterant.
Morgen maar eens kijken hoe het blijft zitten, misschien moet ik het nog een keer vervangen met een dikker plastic maar dat zien we dn wel weer.
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost.
Geplaatst: za feb 07, 2009 20:19
door RvD
Plastic zal kapot geslagen worden door de ketting. Geleider moet eigenlijk van HMPE zijn (soort nylon). POM is misschien ook mogelijk maar niet zo slagvast als HMPE.
Mijn KTM heeft trouwen gewoon de vorm van een gootje in de kettinggeleider werkt ook, is van een bepaald soort rubber volgens mij.
Geplaatst: wo apr 01, 2009 10:19
door gassen
Ik heb er alleen last mee met de huidige DID VM. Met de oude ketting (een tsubaki) had ik er totaal geen last van .
Ook maar een plaatje ervoor/ervan gemaakt.
Ik kwam er ook nog achter dat de DID veel meer zijdelingse speling heeft dan de meeste kettingen die ik ken. De DID zat ongeveer gelijk aan de versleten tsubaki
(btw ik ben geen fan van tsubaki).
Geplaatst: wo apr 01, 2009 14:57
door RvD
Zit wel wat in volgens mij, gassen.
Eerst reed ik altijd Tsubaki met o-ringen en had ik het probleem niet (tenminste niet in de mate dat het me opviel).
Nu rij ik alweer een tijdje met Tsubaki x-ring en deze 'slingeren' volgens mij ook meer als de o-ring versie.
X-ring loopt wel veel lichter. Trouwens zeker die o-ring versie is qua levensduur echt goed.
Heb 1x een DID gehad (weet niet welk type) verloor ik na een tijdje gewoon de binnenrollen van, is me bij Tsubaki nog nooit gelukt.
Geplaatst: wo apr 01, 2009 17:08
door wr450f'05
Ik heb inmiddels het probleem opgelost door een kunsstof plaatje.
Deze zit nu al een tijdje erop en het werkt perfect. Het stukje kunstof is van een oude schijfrembeschermkap.
Ik weet eigenlijk niet wat voor ketting erop ligt deze is nog standaard.
Geplaatst: wo apr 01, 2009 17:14
door gassen
Bij mij knapte de rollen van de Tsubaki ertussen uit.
Heeft meer met einde houdbaarheid dan met merk te maken imho.
Geplaatst: wo apr 01, 2009 17:53
door adje
En heeft ook te maken op wat voor soort terrein je rijdt.
Zand en modder verminderd de levensduur van een ketting aanzienlijk.
Zelf heb ik altijd de DID 520VM er op liggen.
Geplaatst: ma mei 25, 2009 16:37
door wr450f'05
Even een kleine update van het happen in de achterband.
Na een tijdje gereden te hebben met een plastic kapje met een alu strip erachter, zijn deze eraf geknapt.
Dit was niet de oplossing voor de band werkte het wel alleen het materiaal was dus toch niet geschikt.
Ik heb nu iets beters gevonden en rij er ook al een tijdje mee en het werkt. Het is een blokje die ze gebruiken om een staalkabel doorheen te laten lopen dus het is behoorlijk slijtvast.
Foto's zijn nog met de oude band, omdat het plastic was geknapt heeft de ketting weer stukken nop eraf geslagen.
Geplaatst: ma mei 25, 2009 16:38
door wr450f'05
De staalkabel is overigens niet standaard maar om te voorkomen dat mensen mijn motor ongevraagd lenen.
Geplaatst: ma mei 25, 2009 19:04
door adje
Ik dacht al dat die staalkabel er was om te laten zien dat die eerst langs dat kunststof blokje liep
Toch een goede oplossing gevonden voor het ketting-band probleem.
Geplaatst: ma mei 25, 2009 19:52
door JoeBaR
oef ....
ik dacht dat die staalkabel uit je band stak doordat deze zo aanliep
Geplaatst: ma mei 25, 2009 21:39
door gassen
Al mijn moeite was overigens voor nop (of ze lezen hier ook mee
)
Ktm heeft voor de SM-versie en alle exc 2010 modellen een kettingdingetje
van nog geen 3 euro
Geplaatst: ma mei 25, 2009 22:00
door JoeBaR
wist je dat niet dan ?
Geplaatst: di mei 26, 2009 00:29
door gassen
Zelfs de dealeRD wist niet van het bestaan