Pagina 2 van 2

Geplaatst: do dec 18, 2008 01:56
door GSApaul
brommer schreef:Zeg Meneer GSAPAUL.

Niet meteen zo opstandig doen en een oordeel hebben over de mensen hier! Of belerend schrijven over hoe het komt dat iedereen jullie welkom heet en groet.
opstandig?????? oordeel?????? belerend??????
brommer schreef:Het lijkt wel alsof je er meteen vanuit gaat dat de mensen die hier antwoorden niet netjes en legaal rijden.... en niet gegroet worden.... vindt ik nog wat.
ik had het over reageren op een item niet waar jij het nu over hebt.
brommer schreef:Je vergist je misschien, in wat voor de een een leuk ritje is, is voor de ander slechts lange rechte paden.
Een ritje voor de gsclub is leuk (daar kan ik goed over oordelen) maar is toch anders offroad rijden dan dat je doet met een 450 1 cilindertje (en ook daar mag ik ook een oordeel over geven).
Wat leuk is met een zware allroad is hoeft niet leuk te zijn met een lichte offroader/enduro.
jammer dat je niet mee geweest bent terwijl je de gelegenheid had, je had dan deze regels niet geschreven.

Maar goed, ik geloof niet dat ik gelukkiger word hier.
Geluk is voor mij ook leuke ritten rijden samen met vrienden.
En juist die vriendschap had ik mij hier anders voorgesteld.

Geplaatst: do dec 18, 2008 07:29
door Houten Klaas
Paul, wellicht dat je met de DR mannen wat kan rond tuffen. De jongens die hier op enduro motoren rijden, zullen niet zo snel met een gs rond gaan karren. dat wordt niet echt wat,of je moet zelf ook op een enduro motor rijden.

Geplaatst: do dec 18, 2008 08:52
door Sjokske
@ rappie : doe je ook roadbook-ritten ?
(niet dat ik daarin ben geïnteresseerd, maar ik kan me voorstellen dat er belangstellenden zijn :idea: ).

Geplaatst: do dec 18, 2008 09:12
door brommer
@Paul: Ik heb menig winter en blubber en/of winterbikkel/blubber rit gereden met de GS, ik weet hoe dat is,
Erg leuk en zeker met het clubje van de Gs club.

Rijden doe ik ook voor de gezeligheid maar ook omdat je een uitdaging wilt hebben.
De stukken die je dan rijdt met een ALLroad zijn met een lichte brommer soms erg makkelijk(makkleijker dan met een zware) (wel gezellig als de juiste mensen meegaan) maar je wilt ook voelen dat je bezig bent geweest.

Vandaar dat de meeste mensen met een enduro/offroader naar OTR ritten gaan of naar de crossbaan.

De meeste legalen paden zijn met een dikke allroad leuker dan met een lichte enduro, als er dan staat 95 procent extreem, dan is dat een vraagteken(althans voor mij).

PS: helaas was ik niet in de gelegeheid om mee te gaan ivm 4 weken gips tgv een voorste kruisband ruptuur en mediale collaterale band ruptuur, wat kraakbeen letsel en andere dingen die niet in een knie horen.

Geplaatst: do dec 18, 2008 09:27
door folie
brommer schreef:@Paul: Ik heb menig winter en blubber en/of winterbikkel/blubber rit gereden met de GS, ik weet hoe dat is,
Erg leuk en zeker met het clubje van de Gs club.

Rijden doe ik ook voor de gezeligheid maar ook omdat je een uitdaging wilt hebben.
De stukken die je dan rijdt met een ALLroad zijn met een lichte brommer soms erg makkelijk(makkleijker dan met een zware) (wel gezellig als de juiste mensen meegaan) maar je wilt ook voelen dat je bezig bent geweest.

Vandaar dat de meeste mensen met een enduro/offroader naar OTR ritten gaan of naar de crossbaan.

PS: helaas was ik niet in de gelegeheid om mee te gaan ivm 4 weken gips tgv een voorste kruisband ruptuur en mediale collaterale band ruptuur, wat kraakbeen letsel en andere dingen die niet in een knie horen.
O jee... Nu al ? :(

Geplaatst: do dec 18, 2008 11:53
door brommer
@ folie: helaas wel, was aangereden op een OTR op een stuk waar het toch vrij breed was :? Voet blijven haken denk ik, ging allemaal erg snel.....

Geplaatst: vr dec 19, 2008 11:22
door TTT
GSApaul schreef: Wij hebben ons gedragen zoals we willen dat anderen zich gedragen, gewoon netjes de ruimte geven aan wandelaars, moutinbikers en ruiters
Geen ongetogen woord gehoord, niemand keek boos en iedere groet had een groet als reactie.
Vind je dat niet normaal dan? Hoe denk je dat wij rijden?
Ik merk geen enkel verschil in reacties van mederecreanten tussen mijn ritten destijds met de GS club e.d. en nu met de mannen op EXC's, CRF's enz.

Wat wel een verschil is dat we voor zo'n bochtje met een beetje blubber niet stapvoets gaan rijden :D
En dat extreem enduro op een 450 in Brabant nauwelijks bestaat. Moeten we toch voor het buitenland.

Rappie, ik begrijp je initiatief maar: of je regelt het goed, met vergunningen, verzekeringen enz. en dat kan je in Nederland wel vergeten. Anders blijf je je beter met je werving van het internet weg want daar doe je niemand, ook jezelf niet, een plezier mee.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 11:32
door Sjokske
Vergunningen ?
Ik rijd elke keer zonder vergunning (mag namelijk op de openbare weg, soms per ongeluk wel eens niet, maar daar staan dan waarschijnlijk geen bordjes denk ik, en een vergunning voor illegale paadjes krijg je niet vermoed ik zo).
Verzekeringen ?
Ik rijd altijd verzekerd (nl. door mijn verzekering).
Of zijn er op het forum ook mensen die altijd 100% legaal rijden :?

Geplaatst: vr dec 19, 2008 16:17
door folie
Sjokske schreef:Vergunningen ?
Ik rijd elke keer zonder vergunning (mag namelijk op de openbare weg, soms per ongeluk wel eens niet, maar daar staan dan waarschijnlijk geen bordjes denk ik, en een vergunning voor illegale paadjes krijg je niet vermoed ik zo).
Verzekeringen ?
Ik rijd altijd verzekerd (nl. door mijn verzekering).
Of zijn er op het forum ook mensen die altijd 100% legaal rijden :?
Zo gauw je iemand betaalt wordt alles anders..

Als jij achter je maatje aan een verboden pad inrijdt en jullie worden staande gehouden, dan krijgen jullie denk ik simpel allebei een bekeuring.
Staan jullie daar met negen man waarvan er plots 8 beweren dat ze de voorste hebben betaald naar aanleiding van een advertentie op internet waarin die zich aanbood om te gidsen, dan zal de officier van justitie daar denk ik plots heel anders tegenaan kijken.

Rappie is trouwens volgens mij allang weer weg.
Ik denk nog steeds dat Huskie het geraden heeft.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 16:44
door folie
Sjokske schreef:Vergunningen ?
Ik rijd elke keer zonder vergunning (mag namelijk op de openbare weg, soms per ongeluk wel eens niet, maar daar staan dan waarschijnlijk geen bordjes denk ik, en een vergunning voor illegale paadjes krijg je niet vermoed ik zo).
Verzekeringen ?
Ik rijd altijd verzekerd (nl. door mijn verzekering).
Of zijn er op het forum ook mensen die altijd 100% legaal rijden :?
Zo gauw je iemand betaalt wordt alles anders..

Als jij achter je maatje aan een verboden pad inrijdt en jullie worden staande gehouden, dan krijgen jullie denk ik simpel allebei een bekeuring.
Staan jullie daar met negen man waarvan er plots 8 beweren dat ze de voorste hebben betaald naar aanleiding van een advertentie op internet waarin die zich aanbood om te gidsen, dan zal de officier van justitie daar denk ik plots heel anders tegenaan kijken.

Rappie is trouwens volgens mij allang weer weg.
Ik denk nog steeds dat Huskie het geraden heeft.

Hee Brommer, aangereden als in iemand tegen je aan gereden ?
Djeezz... Dikke shit. Daar staat je brommer in de schuur. :cry:

Geplaatst: vr dec 19, 2008 18:43
door brommer
Offtopic @Folie: yep een snellere meneer die niet zag dat ik langzamer was en toen boem, hij probeerde er nog rechts langs te gaan maar helaas we lagen beide op de grond, alleen mijn knie bungelde eraan als een los draadje :cry: .
Ben er nog boos/verbaasd over, zoveel ruimte..........

Maar ja we kijken wel verder over 2,5 weken het gips eraf dan kijken we weer verder, eerst goed trainen kijken hoe dat gaat anders alsnog een operatie............

Maar enoeg off topic..

Geplaatst: vr dec 19, 2008 19:24
door folie
brommer schreef:Offtopic @Folie: yep een snellere meneer die niet zag dat ik langzamer was en toen boem, hij probeerde er nog rechts langs te gaan maar helaas we lagen beide op de grond, alleen mijn knie bungelde eraan als een los draadje :cry: .
Ben er nog boos/verbaasd over, zoveel ruimte..........

Maar ja we kijken wel verder over 2,5 weken het gips eraf dan kijken we weer verder, eerst goed trainen kijken hoe dat gaat anders alsnog een operatie............

Maar enoeg off topic..
Nee hoor, topicje is nou wel uitgekauwd dacht ik.
Jouw verhaal houdt me eigenlijk veel meer bezig.
Begin er maar een nieuw topicje over als je het mij vraagt. :idea:
Wauw.. Dat was dus niet echt een meneer ?
Ik weet natuurlijk verder niks van de situatie en een ongeluk kan iedereen overkomen, maar het is hier al vaker ter sprake geweest: mannen die bij de off road ritten rijden alsof ze er wereldkampioen mee moeten worden. Ik rij ook graag m'n eigen tempo, en als iemand langzamer is dan rijd ik 'm voorbij. Liefst zo snel en hard mogelijk, begrijp me niet verkeerd. Velen van jullie hebben dat reeds ondervonden heheh.. 8)
Maar ik zou me kapot schamen als ik daarbij iemand om zou rijden.
Als er geen ruimte is dan wacht ik gewoon ff. Op een open stuk iemand raken ? :?
Stel je voor, dat kostte jou je knie. Niet meer terug te draaien, maar misschien wordt er wel iemand door wakker en heeft iemand anders er nog iets aan. Mooie gedachte zo net voor de kerst nie ?
Sterkte en beterschap ermee..

Geplaatst: vr dec 19, 2008 19:54
door brommer
De man, heeft wel geholpen de motor aan de kant te zetten en heeft gewacht totdat een kameraad eraan kwam. Denk ook niet dat ie het express gedaan heeft.
Maar op een open stuk iemand raken, niet gezien dat ie langzamer is....dat snap ik niet, let je dan wel op?

Ik had het wel eens eerder met iemand er over gehad, op de crossbaan lijkt het alsof de mensen meer motor beheersing hebben/grenzen kennen dan bij een OTR.

Ik hoop gewoon dat ik weer een beetje kan rijden als de crossbaan weer open is en/of lekker weer wordt voor wat ritjes.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 22:17
door Ad Ketelaars
Als gids moet je veel in je mars hebben. Er is een wezenlijk verschil tussen iemand die routes kent en die na kan rijden en een offroadgids. Een gids is een persoon die kan improviseren. En geloof mij maar dat je dat zeer veel moet doen. Ik heb van 1995 tot 2000 veelvuldig gegidst tegen een vergoeding. Als iemand zegt dat dat meer was dan een vergoeding, dan wil ik hem wel vertellen wat een ketting met tandwielen kost, een zuigerkit enz. Dan moet je heel wat rijden met grote groepen om er dat geld "uit te krijgen". En grote groepen heb je tegenwoordig niet meer. Er zijn nog enkele fanatieke clubs (min.8)die dat aantal bij elkaar kunnen krijgen, maar dat zijn er niet veel. Als je met groepen gaat rijden, met mensen die elkaar niet kennen, dan kun je wachten op problemen. De snelle rijders gaan zich ergeren aan de "mindere goden".
in die tijd reed ik zowel extreme ritten als softe ritten. Dikwijls met tientallen kilometers kruip-door sluip-door werk. Maar wel elke keer een totaal andere route. Een zwaar ongeval gooide helaas roet in het eten en noopte me over te stappen op het organiseren van roadbookritten. Maar Rappie, weet waar je aan begint. Want 9 van de 10 keer moet je veel improviseren. Door een valpartij onderweg, door pech onderweg, door een vervelende boswachter, doordat de hemelsluizen opengaan terwijl niemand (behalve de gids) een regenpak bij zich heeft, doordat je een uur moet sleutelen met de 3 kilo onderdelen die je (voor anderen) aan je lijf en motor moet hangen, door een benzineslurper die maar 50 kilometer met een tank kan rijden enz.enz. Je moet een helper hebben die je kan vinden als je bij grenspaal 1158 staat in middle of nowhere. Je moet op de hoogte zijn waar je ehbo posten kunt vinden, waar motorzaken zitten (voor onderdelen), zeer goed op de hoogte zijn van wat wel mag en wat niet mag en zodoende boswachters af kunnen troeven met je kennis. Altijd een motorfiets hebben die op en top in orde is. Ik had een identieke reservemotorfiets om rijders niet teleur te moeten stellen als ik pech had of mijn motorfiets niet op tijd klaar zou zijn. Jezelf iedere keer weer motiveren om een hele dag (9-18 uur) te rijden, of een tweedaagse. Terwijl je familie thuis zit te wachten.
Maar laat het eens weten als je e.e.a. opstart. Ik wil best eens meerijden.
Uiteraard tegen betaling. Maar dan moet je me vooraf wel kunnen overtuigen dat je een echte offroadgids bent.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 22:25
door folie
brommer schreef:De man, heeft wel geholpen de motor aan de kant te zetten en heeft gewacht totdat een kameraad eraan kwam. Denk ook niet dat ie het express gedaan heeft.
Maar op een open stuk iemand raken, niet gezien dat ie langzamer is....dat snap ik niet, let je dan wel op?

Ik had het wel eens eerder met iemand er over gehad, op de crossbaan lijkt het alsof de mensen meer motor beheersing hebben/grenzen kennen dan bij een OTR.

Ik hoop gewoon dat ik weer een beetje kan rijden als de crossbaan weer open is en/of lekker weer wordt voor wat ritjes.
Het is allemaal zo gebeurd. Jammer dat niet iedereen dat goed schijnt te beseffen.
Ik voel me op een crossbaan meestal ook veiliger dan op een fietspad.
Helaas is ook dat soms bedrieglijk.
Ben bang dat je toch nog vaak aan je knie zult moeten denken.

Geplaatst: vr dec 19, 2008 22:46
door zappa.suzuki
Orga de laatste tijd ook wel eens een ritje met de BIG club en heb daar de mazzel dat het de zelfde fietsen mee gaan en de goede rijders nog weeten van toen ze zelf nog onervaren waren.

Geef ook duidelijk aan welk nivo de rit is en neem vaak daar voor onbekende leden mee voor een test rit om hun nivo te beordelen zo dat ik weet dat ze mee kunnen met een zware rit..

Neem dan ook een zooi reserve spul mee.. maar hoef dan maar voor 1 type motor spul mee te nemen.. en er komt idd elke keer wel wat van pas.. :wink:

Gelukkig een gezonde "samen uit, samen thuis" houding binnen de club..
Wil ook geen geld voor de rit en altijd op eigen risico..

Zou het niet voor het geld willen doen, met een groep onbekende [ van elkaar]
Heb pas 1 keer een rit van Ad Ketelaars gereden [doe het graag vaker]
En dat beviel me goed :wink:

Als je zijn nivo hebt, maak je geen zorgen.. als je niet weet waar je aan begint.. laat het..

Geplaatst: za dec 20, 2008 00:43
door CrazyWezel
ik moet zeggen dat het ook wel heel handig is dat iedereen wel iets bij heeft meestal als we met de big club iets doen, de een binnenbandjes, n ander remblokken, je kan t zo gek niet verzinnen of het gaat wel mee.. vooral sommige mensen pakken dat enthousiast(?) aan :lol:

Geplaatst: za dec 20, 2008 10:46
door Ad Ketelaars
De leden van de Big Club zijn in de regel wat meer avontuurlijk ingestelde rijders. Maar zoals Adje zegt, zijn er veel verschillende typen offroadrijders. Je moet je als gids steeds weer inleven in de verwachtingen en de kunsten van de diverse groepen. Het was dikwijls al moeilijk om ´s-morgens weg te komen. De ene komt erachter dat zijn remblokken totaal zijn versleten, de ander komt erachter dat hij per ongeluk diesel heeft getankt, de volgende komt erachter dat hij zijn laarzen vergeten heeft, weer een ander meldt dat hij zijn kentekenplaat bij de vorige rit heeft verloren en of je daarom niet teveel in de bewoonde wereld wilt komen enz. enz. Natuurlijk niet allemaal in een uitstapje, maar door de tijd heen, komen dit soort problemen voor.

Geplaatst: za dec 20, 2008 12:14
door speedphreax
Als ik ritten zou organiseren dan zouden gasten die zelf hun spul niet voor elkaar hebben gewoon pech hebben. Ik snap dat er onderweg wat stuk kan gaan maar een kentekenplaat had ie gewoon kunnen kopen. Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan gasten die het spul niet voro elkaar hebben omdat ik het zelf altijd wel voor elkaar heb en omdat ze het voor de rest verpesten met hun lakse gedrag.

Maar ja... ik ben dan ook bij lange na niet vergevingsgezind genoeg om als gids te kunnen fungeren.

Geplaatst: za dec 20, 2008 18:40
door adje
De afspraak dat alles aan de motor en aan de rijder zelf in orde moet zijn moet je vantevoren maken voordat je iemand uitnodigd om te komen rijden.
Als de personen dan bij je zijn en er blijkt voor vertrek al iets niet goed te zijn dan hebben ze gewoon pech en kunnen ze terug naar huis gaan.

Geplaatst: za dec 20, 2008 20:20
door zappa.suzuki
:lol:
Heb laatst nog mee gemaakt dat ik 1 van de meest ervaren rijders/sleutelaars van de club er op moeten wijzen dat z'n remblokken op waren voor een rit.. had gelukig een versleten setje mee genomen..
Koppelingshendels zijn ook populair.. een binnenbandje, lichters en pomp komen ook van pas samen met kabels, reserve bouten en wat technische kennis..

Maar gelukig was die gene waarvan de a-wiel spaken tijdens 1 rit van goed naar totaal uitgerekt waren met de aanhanger gekomen :lol:

Geplaatst: za dec 20, 2008 22:24
door folie
adje schreef:De afspraak dat alles aan de motor en aan de rijder zelf in orde moet zijn moet je vantevoren maken voordat je iemand uitnodigd om te komen rijden.
Als de personen dan bij je zijn en er blijkt voor vertrek al iets niet goed te zijn dan hebben ze gewoon pech en kunnen ze terug naar huis gaan.
moet alles aan de rijder in orde zijn ? Dat vind ik een zware eis..