Je rijd met een foam filter neem ik aan?
Kan het zijn dat daar een dun laagje ijs op vormt door de combi van vochtige lucht en hoge lucht doorstroom [ wind cill factor]?
Toen ik jong was wel eens de carb van m'n Kreidler ingepakt gezien in roze [bezine] ijskristalen.. maar dat was met -7
Maar ben blij dat de carb's van m'n 800 normaal doen.. moet toch naar 't werk
Koud weer, warmere bougie, of .....
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Goed dat je het een en ander even ging testen. Niets is meer balen, als een motor die niet goed loopt,.... zonder dat je weet waarom!Klx300R schreef:net alles gecheckt en motor doen warmdraaien (buiten is het nu -5)
radiators kwamen op temperatuur motor draaide goed, na een 5tal minuten met het gas spelen kwam het opeens...
onderin toeren liggen 4takten en bovenin toeren plafoneren net alsof je een bougie hebt doorgeslagen... zelfde probleem als gisteren tijdens de rit... vrees dat met carb afdekken aleen ik er niet ga komen...
moet wel zeggen dat die tm enorm veel lucht krijgt, de luchtfilterbak is quasi open zijflappen hebben speciale openingen en motor staat ook compleet open qua vermogen en zuigt dus echt veel ijskoude lucht binnen...
hopelijk vind ik hierop snel een oplossing.
greetz
Was dit met een nieuwe bougie, en zoals zappa opmerkt, heb je je luchtfilter gevoelt? We zijn er dus nog niet.. wordt vervolgd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
vroeger problemen met bevriezing van het inlaat spruitstuk gehad op mn supermotard brommert, omdat de omgeving nu koud is, en de benzine die verdampt ook nog eens veel warmte ontrekt aan de omgeving kan er dus ijs afzetting ontstaan door het vocht uit de lucht..
en daardoor kan die ook slechter lopen,
weet niet of het bij jullie ook zo is, maar het was ook een 2takt,
heb toen verwarming op mijn inlaat spruitstuk gemaakt, dmv een bypass van mn koelwater, en dat was voldoende, kon mooi elke dag op en neer naar tilburg naar school toen vanuit eindhoven, vorst of geen vorst
rotzooi/ijsmeuk in je inlaatspruitstuk = niet bevorderlijk voor de prestaties.
crosskevers hebben dr ook last van trouwens, die nog met een origineel blok met carb's rijden iig.
en daardoor kan die ook slechter lopen,
weet niet of het bij jullie ook zo is, maar het was ook een 2takt,
heb toen verwarming op mijn inlaat spruitstuk gemaakt, dmv een bypass van mn koelwater, en dat was voldoende, kon mooi elke dag op en neer naar tilburg naar school toen vanuit eindhoven, vorst of geen vorst
rotzooi/ijsmeuk in je inlaatspruitstuk = niet bevorderlijk voor de prestaties.
crosskevers hebben dr ook last van trouwens, die nog met een origineel blok met carb's rijden iig.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
luchtfilter was ijsvrij, maar kristallen vormden zich al buitenop de carb alsook op de spanring die de aanzuigbuis op de carb vasthoudt....
vanavond even proberen met een in warme olie gedoopte vod rond men carb te leggen zien wat hij dan zegt.
greetz
vanavond even proberen met een in warme olie gedoopte vod rond men carb te leggen zien wat hij dan zegt.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Hier is een uitstekende uitleg aangaande het fenomeen bevriezing van carburateurs.
Vooral het stukje dat uitleg geeft over dat de ijskristallen die zich in de vlotterbak vormen wel de hoofdsproeier kunnen passeren(grotere opening), maar niet de stationair sproeier kunnen passeren(veel!! kleinere opening), zijn het antwoordt waarom ik met volgas geen probleem had maar met gas dicht wel.
Daar ik wat door en over slootjes, nat gras, etc aan rijden ben geweest, zou de mogelijkheid groot zijn dat onbewust wat water(damp) via de overflow slangetjes dan wel via luchtfilter naar de vlotterbak zijn overgeheveld.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ing-1.html
Vooral het stukje dat uitleg geeft over dat de ijskristallen die zich in de vlotterbak vormen wel de hoofdsproeier kunnen passeren(grotere opening), maar niet de stationair sproeier kunnen passeren(veel!! kleinere opening), zijn het antwoordt waarom ik met volgas geen probleem had maar met gas dicht wel.
Daar ik wat door en over slootjes, nat gras, etc aan rijden ben geweest, zou de mogelijkheid groot zijn dat onbewust wat water(damp) via de overflow slangetjes dan wel via luchtfilter naar de vlotterbak zijn overgeheveld.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ing-1.html
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
jep inderdaad,dus met een dope kun je het oplossen.
kan maar pas maandag bij men dealer geraken tenzij ik vandeweek ergens een uurtje vroeger stop met werken.
en dan zullen we dat een proberen...
hoop enkel dat dit geen effect gaat geven op men smering.
lampen en dergelijke in de luchtfilterbak gaan hangen vind ik nogal kitsh en omslachtig.
greetz
kan maar pas maandag bij men dealer geraken tenzij ik vandeweek ergens een uurtje vroeger stop met werken.
en dan zullen we dat een proberen...
hoop enkel dat dit geen effect gaat geven op men smering.
lampen en dergelijke in de luchtfilterbak gaan hangen vind ik nogal kitsh en omslachtig.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Persoonlijk zou ik eerst de afplak kant op gaan, en de carb wat beter tegen rijwind beschermen. En verder, hoe vaak rijden we nu precies met dit weer type? Niet vaak, toch. En nu we weten hoe het komt, kunnen we er goed rekening mee houden.
Dus radiateur afplakken, eventueel de carb inpakken, warmere bougie steken, hierdoor wordt alles warmer en misschien straalt er dus wat meer warmte richting de carburateur. Verder meer volgas rijden, altijd goed..... En zorg ervoor dat er alleen maar bezine in de vlotterbak zit, en niet stiekem wat water.
Een 2takt en dopes, ik weet het niet. Je maakt je mix toch armer, wat we met dat koude weer juist niet willen. Dus laat die dopes nog maar even zitten.
We hebben gewoon nog kouder weer nodig, zonder al die vocht.
Dus radiateur afplakken, eventueel de carb inpakken, warmere bougie steken, hierdoor wordt alles warmer en misschien straalt er dus wat meer warmte richting de carburateur. Verder meer volgas rijden, altijd goed..... En zorg ervoor dat er alleen maar bezine in de vlotterbak zit, en niet stiekem wat water.
Een 2takt en dopes, ik weet het niet. Je maakt je mix toch armer, wat we met dat koude weer juist niet willen. Dus laat die dopes nog maar even zitten.
We hebben gewoon nog kouder weer nodig, zonder al die vocht.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik rij elke zondag, weer of geen weer en inderdaad zo vochtig en koud kom je zelden tegen. kga vanavond de bike nog eens opstarten het is hier intussen +-8° en heel nat dus probleem zou moeten wegzijn...
even gebeld met dhondt in heverlee en die rade mij ook een dope aan die hij op stock heeft en hij al problemen zoals dit opgelost heeft.
Die radiotor ga ik inderdaad afplakken en die carb beetje afdekken zodat men raketje terug marcheert
greetz
even gebeld met dhondt in heverlee en die rade mij ook een dope aan die hij op stock heeft en hij al problemen zoals dit opgelost heeft.
Die radiotor ga ik inderdaad afplakken en die carb beetje afdekken zodat men raketje terug marcheert
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ahum... de reden dat ik 'm wilde starten was omdat ik koelvloeistof had vervangen....adje schreef:Ik begrijp niet waar jullie zin in hebben om met deze temperaturen te gaan rijden brrrrr.
Mij niet gezien hoor
Ik rij ook geen meter meer als er gestrooid is en DUS koud....
gisteren motor laten draaien bij 8° en probleem was weg...
kga radiator afplakken volgende keer wat volgens mij zowizoo al meer warmte gaat geven richting carburator, dan carb afplakken zoals huskie zegt en we zien wel...
greetz
kga radiator afplakken volgende keer wat volgens mij zowizoo al meer warmte gaat geven richting carburator, dan carb afplakken zoals huskie zegt en we zien wel...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ik heb vorrige week met mn yz250 gereden zonder enig probleem.
het was -1 tot 3 graden en het sneeuwde
gereden bij bouwterrein in amersfoort met paar andere kerels.
zat overigens gewoon standaard bougie in en reed geweldig zonder enig problemen.
het was -1 tot 3 graden en het sneeuwde
gereden bij bouwterrein in amersfoort met paar andere kerels.
zat overigens gewoon standaard bougie in en reed geweldig zonder enig problemen.
Bougie veranderen doe ik niet, ook benzine afstelling blijft gelijk.
nee, niet gereden wat werk ingehaald gisterenmorgen. maar wel ff getriald en dat beestje had ook last van de kou...
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300