Pagina 2 van 4
Geplaatst: zo nov 30, 2008 22:13
door Rico
Geplaatst: zo nov 30, 2008 22:20
door Rico
owja
warm weer jetting = N0ZG (3e ring) sproeier: 182 stat:a50
naar:
koud weer jetting = NOZF (4e ring) sproeier: 188 stat:a55
Geplaatst: zo nov 30, 2008 23:21
door roen
dank u dank u
natuurlijk meteen aan het sleutelen geslagen...
voorwiellagers ruim, spanmoer v/d achterveervoorspanning gebroken, membraamplaatje stuk, en nog wat rommeldingetjes.
rico, met wat voor tandwielverhouding rij jij?
en deze brommer heeft nog de originele uitlaat + demper, met wat voor uitlaat rij jij, en maakt dat nog een groot verschil?
Geplaatst: ma dec 01, 2008 00:03
door Rico
rij nu met een 14 -50 maar ga op 500 meter over mijn toeren dus wil graag een keer 48 proberen
14 -50 is zeker goed alle versnellingen op aw te krijgen 3 en vier op gas
5 op koppeling met hupje (ook in zand ja)
rijdt een doma (spes) bocht en enduro demper (KTM) dempers merk ik niet veel van, bocht gaf beter middengebied wel beter als origineel dus.
Prijstechnisch is een doma ook nog eens aantrekkelijker....
Kijk ook eens naar die gnarly fatty pipes van FMF erg mooi (chroom/nikkel look) en gerenomeerd in america. Ook zeer goede dempers verkrijgbaar met AMA FIM enduro - forrestkeuring en 96 db.
380 link
http://www.fmfracing.com/default_detail ... EXC&cat=57
dempers:
http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=52
[quote]
Gnarly
The FMF Gnarly pipe focuses on increasing the lower RPM horsepower and torque to get you out of the toughest terrain. When looking to add 4-stroke tractor like torque to your 2-stroke and you need a pipe to withstand the harsh elements, this is the pipe for you.
Nickel plating is an FMF trademark and has been ‘copied’ by everyone making it the most imitated expansion chamber in the world.
Super strong18 gauge steel construction makes it GNARLY!
Geplaatst: ma dec 01, 2008 09:38
door KTM-Schuimpie
Rico schreef:
rij nu met een 14 -50 maar ga op 500 meter over mijn toeren dus wil graag een keer 48 proberen
14 -50 is zeker goed alle versnellingen op aw te krijgen 3 en vier op gas
5 op koppeling met hupje (ook in zand ja)
rijdt een doma (spes) bocht en enduro demper (KTM) dempers merk ik niet veel van, bocht gaf beter middengebied wel beter als origineel dus.
Prijstechnisch is een doma ook nog eens aantrekkelijker....
Kijk ook eens naar die gnarly fatty pipes van FMF erg mooi (chroom/nikkel look) en gerenomeerd in america. Ook zeer goede dempers verkrijgbaar met AMA FIM enduro - forrestkeuring en 96 db.
380 link
http://www.fmfracing.com/default_detail ... EXC&cat=57
dempers:
http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=52
Gnarly
The FMF Gnarly pipe focuses on increasing the lower RPM horsepower and torque to get you out of the toughest terrain. When looking to add 4-stroke tractor like torque to your 2-stroke and you need a pipe to withstand the harsh elements, this is the pipe for you.
Nickel plating is an FMF trademark and has been ‘copied’ by everyone making it the most imitated expansion chamber in the world.
Super strong18 gauge steel construction makes it GNARLY!
Vergeet niet dat jij een crosbak hebt, en hij niet.........
Geplaatst: ma dec 01, 2008 10:04
door Rico
:no:
Geplaatst: ma dec 01, 2008 21:18
door roen
enneuh, heeft iemand nog een achtervork liggen voor zo'n ding?
Geplaatst: ma dec 01, 2008 21:30
door adje
roen schreef:enneuh, heeft iemand nog een achtervork liggen voor zo'n ding?
Toch geen miskoop gedaan hé
Geplaatst: ma dec 01, 2008 21:57
door Rico
Geplaatst: ma dec 01, 2008 23:54
door roen
het is maar een klein scheurtje, ga 'm zelf lassen.
miskoop? nah, het blijft een crosser toch? maar dat neemt niet weg dat 't altijd kut is als de verkoper niet eerlijk is, en/of bepaalde dingen "verstopt". zelfs als je vraagt om eerlijk te zijn doen ze 't niet.
bij deze brommer is de voetpakking lek (koelvloeistof), de
veervoorspanningsring van de schokker is gebroken,
achter de powervalvedeksel aan de linkerkant is 't erg smerig (kool en olie) en ik weet niet hoe ruim de asjes mogen zijn, maar daar heb ik ook m'n twijfels over.
er is een membraamklep stuk, nu is dat niet zo heel erg,
maar toen kon ik ook de cilinderbus zien.
en daar zag ik wel dat de nicasealwand ouder dan 1 seizoen is.
morgen gaat de cilinder eraf, en dan zullen we wel weer verder zien.
ik houd m'n hart vast....
Geplaatst: di dec 02, 2008 17:11
door KTM-Schuimpie
roen schreef:het is maar een klein scheurtje, ga 'm zelf lassen.
miskoop? nah, het blijft een crosser toch? maar dat neemt niet weg dat 't altijd kut is als de verkoper niet eerlijk is, en/of bepaalde dingen "verstopt". zelfs als je vraagt om eerlijk te zijn doen ze 't niet.
bij deze brommer is de voetpakking lek (koelvloeistof), de
veervoorspanningsring van de schokker is gebroken,
achter de powervalvedeksel aan de linkerkant is 't erg smerig (kool en olie) en ik weet niet hoe ruim de asjes mogen zijn, maar daar heb ik ook m'n twijfels over.
er is een membraamklep stuk, nu is dat niet zo heel erg,
maar toen kon ik ook de cilinderbus zien.
en daar zag ik wel dat de nicasealwand ouder dan 1 seizoen is.
morgen gaat de cilinder eraf, en dan zullen we wel weer verder zien.
ik houd m'n hart vast....
Ik zeg nix.......................
Geplaatst: di dec 02, 2008 19:09
door roen
cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Geplaatst: di dec 02, 2008 21:06
door KTM-Schuimpie
roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
Geplaatst: wo dec 03, 2008 08:47
door Rico
maarre als ie gefixt is ben ik benieuwd hoe die rijdt en doe onderhand is een plaatje van het ding!
Geplaatst: wo dec 03, 2008 09:02
door huskie
KTM-Schuimpie schreef:roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
Hmmm, kocht jij niet een tweedehandse 4takt
Dat is echt vragen om moeilijkheden
Geplaatst: wo dec 03, 2008 18:23
door KTM-Schuimpie
huskie schreef:KTM-Schuimpie schreef:roen schreef:cilinder en zuiger zijn wel ok, en de powervalve unit ook.
een scheurtje in de achterbrug komt wel vaker voor en is gewoon te lassen.
nou, dat valt dan wel weer mee.
ktm schuimpie, ga jij maar een keer een 4takt reviseren,
en ruime wiellagers e.d. dat hoort er toch een beetje bij. daar was de prijs ook naar.
Ik koop wel op tijd een nieuwe
Hmmm, kocht jij niet een tweedehandse 4takt
Dat is echt vragen om moeilijkheden
Jah, een oud hok met 25uur erop
(bij de dealert)
Geplaatst: wo dec 03, 2008 18:36
door roen
haha, een foto is een beetje lastig want de spullen liggen een beetje verspreid door de schuur...
ben alweer aan 't bouwen dus t komt goed.
Geplaatst: do dec 04, 2008 14:05
door KTM-Schuimpie
roen schreef:haha, een foto is een beetje lastig want de spullen liggen een beetje verspreid door de schuur...
ben alweer aan 't bouwen dus t komt goed.
Dat zijn wel de mooiste foto's...........
Geplaatst: do dec 04, 2008 14:58
door huskie
Vind ik ook.
Je had dat frame netjes laten poedercoaten?
Keurig.
Geplaatst: do dec 04, 2008 22:29
door KTM-Schuimpie
huskie schreef:Vind ik ook.
Je had dat frame netjes laten poedercoaten?
Keurig.
Stralen, daarna coaten, dezelfde dag zelfs bijna, ivm bloot staal niet te lang bloot laten.. roest en zuren..
Maargoed, alles toen aangepakt, ingevet etc etc
zijn altijd de leukste foto's en klusjes, als er niet te veel vernieuwd hoeft te worden....
Geplaatst: do dec 04, 2008 23:02
door adje
Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
Geplaatst: vr dec 05, 2008 08:28
door Sjokske
Zeker lang niet gereden Ad, er zijn tegenwoordig meerdere merken met alu-frame
En nu maar wachten tot ze (weer) gaan pekelen
Geplaatst: vr dec 05, 2008 12:55
door KTM-Schuimpie
adje schreef:Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
Klopt..... helpt ook helemaal niets wat je er ook mee doet.......
lelijk blijftie.....
Geplaatst: vr dec 05, 2008 15:57
door roen
KTM-Schuimpie schreef:adje schreef:Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
Klopt..... helpt ook helemaal niets wat je er ook mee doet.......
lelijk blijftie.....
haha! das noueens een goeie opmerking
Geplaatst: ma dec 08, 2008 16:17
door Honda limburg
adje schreef:Honda kopen , nooit meer dat gezeik met frame's spuiten of poedercoaten
nou adje daar heb je misschien gelijk in
maar ik vind een honda frame wel 10x zo onhandig om aan te sleutelen dan een ktm frame
op mijn 125 was het een keer een hele optie om het blok eronderuit te krijgen.
bij de ktm had ik dat zo gedaan.
maar zo heeft iedere motor voor en nadelen