Nieuwe Marving uitlaat dr800/750

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

spgoesdakar schreef:
CrazyWezel schreef:ik denk dat ik 14dec wel mee ga doen, ik heb net alle spulletjes samen met de kikkert opgehaald voor 2 grote beurten hier..
nu nog even goede olie zien te vinden voor het blok,
waarschijnlijk wordt het castrol, altijd al fan van geweest..
gaat ie eindelijk zijn dist. ketting spannen :wink:
kan je gelijk zo`n mooie nokia foto van maken :silly: :silly:
maaruh..... gaan we niet eerst naar onze ereleden op 7 dec.????
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Een 1 pitter wil lucht.. en de BIG staat arm wat dat betreft :(

Dus die 43mm bocht helpt 8) en samen met je laser moet dat goed gaan :wink:
Open demper is de bom maar maakt een piets herrie [ ach valt toch wel mee bij mij??]
Wat meer lucht via het filter is dan ook aan te raden en een dyno-run

Mare m'n top [tot nu toe] op zand is 149km/h op de gps, vind dat hard zat :wink:
M'n koppel met open pijp is echter de bom, beter de de legal :wink:
Viel me op toen met Ronny dat bij de stijle klimmen de meeste BIG's zakte in toeren in de 2 terwijl ik van laag in de toeren gewoon omhoog kon gaan in toeren 8)
[benz naald staat ook tandje hoger]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@iwan
true, is ook hard nodig, maar ik weet alleen nog hoe ik die balansasketting moet doen.. distri.. ZAPPA!!! help :lol:

@zappa
pakketje nog niet binnen, hoop morgen, anders weer mailen.. maar ze beloofde t vandaag of morgen binnen.

@shifty
de diameter van je demper zou eigenlijk groter moeten zijn als die van je pijp, als je het flow-technisch bekijkt, want in de demper krijg je allemaal (extra) rare wervelingen die je in de pijp zelf (minder/niet) hebt, en die zijn ten ongunste van je flow.
dus diameter totaal van de demper(s) moet in theorie groter zijn dan de diameter van je pijp.
(correct me if i'm wrong)

verder gaat er ook nog een verhaal over 2'' pijp, ik vertel mijn versie er niet van, maar wie had het laatst op de meeting over vermogen winst door een 2'' pijp, dmv van pijp aanpassen+luchtfilters+sproeiers? en hoeveel was die winst? icm open uitlaat.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Denk dat Iwan de balansketting bedoelde.. :wink:
Distri. spant zich zelf en zou wat langer mee moeten gaan..

wat de uitlaat beterft.. weet alleen wat ik gelezen heb en zelf ervaar..
heb er verder geen verstand van.. maar leer graag bij :D
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

zappa.suzuki schreef:Denk dat Iwan de balansketting bedoelde.. :wink:
Distri. spant zich zelf en zou wat langer mee moeten gaan..

wat de uitlaat beterft.. weet alleen wat ik gelezen heb en zelf ervaar..
heb er verder geen verstand van.. maar leer graag bij :D
Ja ik bedoelde ind. de balans as ketting.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Dat was op http://www.advrider.com/forums/ daar zit iemand die idd een 2inch binnendiameter pijp eronder heeft, volgens zeggen 61pk na afstellen. Sproeier bezetting naar +- 145. 2 inch is dus trouwens 50mm! Dat is bijzonder groot!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vandaag via MP een uitlaat van een suzuki rmz250 gekocht.
motor was van bj 07 en uitlaat dito.

betreft een open uitlaat die ik ga proberen te temperen dmv dit model te knutselen !

aansluiting lijkt precies te gaan lukken als ik zo op mcs kijk :lol:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Goed bezig! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Is er bekend wat de diameter is van de aansluiting naar je uitlaatbocht?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

yep, pijp is 43mm
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vandaag binnengekregen en gelijk gemonteerd.......
afmetingen kloppen als een zwerende vinger :verliefd:
:crazyeyes: wat een ontzettende herrie pijp! :schieten: hier ga ik mezelf of een ander geen plezier mee doen als ik `m niet onder handen neem !

maar daar heb ik gelukkig al een (weliswaar duitse) site voor gevonden om `m zo stil mogelijk te maken mbv demperwol op verhouding van de 800cc, diameter pijp, lengte pot en het aantal pk`s. http://www.silentsport.com/rechner/

weet niet of dat afdoende is voor deze "circuit use" uitlaat, maar dat horen jullie wel

foto`s komen van `t weekend als het spul er weer op zit (incl. wit zadel)

greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Doe eens filmpje maken met geluid :wink:

Maakt ie meer herrie dan die van mij?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

En natuurlijk foto's van het resultaat!

Ook mee gereden? Nog veel verschil in vermogen/oppakken?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

zappa.suzuki schreef:Doe eens filmpje maken met geluid :wink:

Maakt ie meer herrie dan die van mij?
filmpje gaat ff niet lukken, nl de popnagels al verwijderd.
en ja hij maakt meer herrie als die van jou (laser²) :evil:

@shifty; durfde `m alleen maar stationair te laten draaien en ietsje gas erop resulteerde in een dragrace-sound 130dB+...........
dus, nee niet de straat op geweest
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Het zal wel ietsje helpen dat spul maar ik denk dat je meer zal moeten doen om zoiets aangenaam stil te krijgen.

Een flinke DB-killer bijvoorbeeld, in deze vormen voor het meeste effect :roll:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/9183736

de bevestigingspunten kwamen die een beetje overeen?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

ik ga denk ik een kamer knutselen als in de foto hierboven.

bevestigingspunt zat alleen òp de pijp, verder geen beugels tbv steun aan buddysit gedeelte.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: dat MF topic :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

hahaha die hebben echt humor :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

hier even hoe het er tussentijds uitziet........
demper moet nog wel ff beter zijn best doen :schieten:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

mooi dempertje :D

maar hangt ie nu n beetje aan de lage kant of ligt dat aan mij?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Strak ding 8)

Was gister bijna m'n open demper kwijt, kom op ''t werk, stap af en een collega komt net aan lopen en zegt dat m'n uitlaat op half zeven hangt..
Beugel gebroken.. maar even snel een nieuwe op 't werk in elkaar geflanst :wink:

De dag ervoor kom ik thuis, rij m'n poort door en voel de koppelingskabel verspringen.. bijna gebroken :?
Was een noodkabel gemaakt van een RVS fiets remkabel, heeft toch een half jaar gehouden..
En had al een orginele klaar liggen :wink:

De dag daar voor gestotter tijdens het rijden, standaard ging stroef en dus standaardbeveiliging niet goed in :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

heb jij n fuck-it-all-knopje?
zit er zelf over te denken er een te maken.. maar nog geen zin en tijd voor gehad, en wil even bij iemand afkijken hoe t moet..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop.. das BIG88 :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Héél stoer Sander!!!

Dat witte zadel maakt hem ook super uniek, petje af!

Hoe lager hoe beter, want je wilt het gewicht laag hebben maar ook dicht bij het midden. Waar je ook voor moet opletten is dat de demper genoeg naar buiten hangt, anders kan je remklauw erin slaan tijdens diep inveren.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Shifty-PK schreef:Héél stoer Sander!!!

Dat witte zadel maakt hem ook super uniek, petje af!

Hoe lager hoe beter, want je wilt het gewicht laag hebben maar ook dicht bij het midden. Waar je ook voor moet opletten is dat de demper genoeg naar buiten hangt, anders kan je remklauw erin slaan tijdens diep inveren.
gister(di) demper weten te temperen dmv kleine chirurgische ingreep, en daarna geïnstalleerd.(wat resulteerde in een gebroken bout bij uitlaat in blok) :evil: weer extra werk........

de demper zelf hangt al met al redelijk hoog en heb ik bevestigd door een (loos) lipje voor mijn zijkap op het frame om te buigen.
desgewenst kan ik de pijp ook nog aan de passagierstep vastschroeven.

Qua geluids niveau zit hij op een "open laser" demper en ga zo even in de kuil te ijmuiden kijken/luisteren of ik dat acceptabel vind.

TO B CONTINUED
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

geluid is zeker acceptabel,
dat vonden de wouten tenminste ook die me op het strand staande hielden......(ik hoorde ze in ieder geval niet klagen).
bekeurd zoals de wet verplicht, al weet ik nog niet hoeveel.

in de kuil heerlijk gespeeld en merkte wel aardig wat verschil in trek-kracht cq Nm.

helaas had ik de gebroken bout er nog niet uitgehaald waardoor hij op die ander vast bleef zitten, en na een valletje van niks de geest gaf en ik alsnog als een straaljager naar huis moest.....
damn :x

filmpje op u-tub gezet.....met helmcam. linkje volgt nog

greetz sander
Plaats reactie