Pagina 2 van 4
Geplaatst: di okt 28, 2008 13:57
door Redski
Op de dag dat KTM aankondigt te stoppen met de 2 takt koop ik nog een laatste nieuwe
Geplaatst: di okt 28, 2008 18:21
door Slider
Ironie , is een vorm van humor die niet door iedereen begrepen wordt .......
maar voor de echte CR500 liefhebbers onder ons ........ :
Geplaatst: di okt 28, 2008 19:15
door Mario2t
Dit is voor de echte 2T liefhebber!!
Hey Niels...binnenkort samen lucht vervuilen en stinken?
Geplaatst: wo okt 29, 2008 08:25
door Sjokske
Slider schreef:Ironie , is een vorm van humor die niet door iedereen begrepen wordt .......
maar voor de echte CR500 liefhebbers onder ons ........ :
(Haar)scheur in de zuiger
(misschien vandaar de tekst van de foto --->> say no to crack ?)
Geplaatst: wo nov 12, 2008 09:45
door Rico
Mario2t schreef:Dit is voor de echte 2T liefhebber!!
Hey Niels...binnenkort samen lucht vervuilen en stinken?
mooi ding!
Geplaatst: wo nov 12, 2008 13:16
door blubberboerke
2takt
Geplaatst: do nov 13, 2008 00:27
door nielscr500
Geplaatst: do nov 13, 2008 01:38
door crossy
i think it's broken.....
Geplaatst: do nov 13, 2008 03:34
door Slider
Gewoon op tijd olieverversen ...
Dan heb je dat soort dingen nooit met een viertakt ....
Maar ja , als je er mengsmering in gooit , ja , dan kan alles kapot !
Geplaatst: do nov 13, 2008 08:48
door Etienne
nielscr500 schreef:Voor de viertakt liefhebbers onder ons..
Zie 't al, lichtjes honen en een nieuw zuigertje. Klaar!
Geplaatst: do nov 13, 2008 08:51
door RvD
I think it's really, really broken!!
Geplaatst: do nov 13, 2008 08:57
door RvD
Zo had er bij ons pas iemand de drijfstang onder door het blok heen steken. Op de cilinderkop en een paar tandwielen na alles kapot. Ach, voor 'n kleine 3500 euro ben je weer de man !
Geplaatst: do nov 13, 2008 11:57
door Frank!
't Viertakt spul wordt steeds beter, je hoort het steeds minder vaak dat een motor volledig ploft. Bij nauwkeurig onderhoud is er weinig aan de hand.
Feit blijft dat áls het klapt, het ook goed klapt (en gewoon méér kost dan bij een 2T).
Geplaatst: do nov 13, 2008 19:33
door GorilaZz
nielscr500 schreef:Slider schreef:Ironie , is een vorm van humor die niet door iedereen begrepen wordt .......
maar voor de echte CR500 liefhebbers onder ons ........ :
Voor de viertakt liefhebbers onder ons..
Oh jah, ik heb ook een CRF450.. en een CR500..
ik zie tog duidelijk spoelpoorten in die cilinderwand zitten hoor..
Geplaatst: do nov 13, 2008 20:14
door huskie
GorilaZz schreef:
ik zie tog duidelijk spoelpoorten in die cilinderwand zitten hoor..
ik vind hem wel leuk.
Geplaatst: do nov 13, 2008 21:34
door Mario2t
Zelfs een 4T wil diep in zijn hartje een 2T zijn...vandaar de ,,nieuwe " spoelpoorten..
Geplaatst: vr nov 14, 2008 10:51
door Frank!
GorilaZz schreef:
ik zie tog duidelijk spoelpoorten in die cilinderwand zitten hoor..
Ja, da's een 8-takt...
Geplaatst: vr nov 14, 2008 20:42
door Ad Ketelaars
En toen was er......................de Gasgas 300 3 takt
.
Alle voordelen van een 4 takt
gecombineerd met een 2 takt
En als die 2-takt de overhand wil nemen, druk je gewoon op het 3 takt knopje op het stuur.
Geplaatst: za nov 15, 2008 18:32
door mech
Slider schreef:Gewoon op tijd olieverversen ...
Dan heb je dat soort dingen nooit met een viertakt ....
Maar ja , als je er mengsmering in gooit , ja , dan kan alles kapot !
Ik weet niet wat jou probleem is met een 2-takt?? Misschien een gebrek aan talent omdat een 4-takt wel even iets makkelijker rijdt.
Maar die onzin hierboven slaat natuurlijk nergens op. Als je alleen maar olie ververst en een schoon filtertje steekt dan ploft ook je 4-takt na verloop van tijd. Of je moet een antieke XR hebben maar dat is geen verglijk voor een moderne motor. Als je hetzelfde onderhoud doet aan een 2takt en een 4takt zal die 2 takt even iets langer meegaan. En gaat die dan kapot dan kost het geen drol vergleken met een 4-takt.
Ik rijdt ook met een 4-takt, maar een 2-takt is nog steeds het mooiste wat er is, maar zoals ik al zei gebrek aan talent... dan kom je op een koffiemolen terecht
Geplaatst: za nov 15, 2008 19:30
door wr450f'05
Geweldig geluid van de 2-takt en de geur allemaal super.
Ik rij alleen ook een 4-takt om dezelfde reden als hierboven, gebrek aan talent.
Geplaatst: za nov 15, 2008 20:10
door Slider
mech schreef:
Ik rijdt ook met een 4-takt, maar een 2-takt is nog steeds het mooiste wat er is, maar zoals ik al zei gebrek aan talent... dan kom je op een koffiemolen terecht
Dit inkoppertje is zo eenvoudig , dat ik besluit er geen gebruik van te maken ...
Geplaatst: za nov 15, 2008 22:43
door GorilaZz
Slider schreef:mech schreef:
Ik rijdt ook met een 4-takt, maar een 2-takt is nog steeds het mooiste wat er is, maar zoals ik al zei gebrek aan talent... dan kom je op een koffiemolen terecht
Dit inkoppertje is zo eenvoudig , dat ik besluit er geen gebruik van te maken ...
woensdag crossen?
Geplaatst: za nov 15, 2008 23:48
door Ger
Ad Ketelaars schreef:En toen was er......................de Gasgas 300 3 takt
.
Alle voordelen van een 4 takt
gecombineerd met een 2 takt
En als die 2-takt de overhand wil nemen, druk je gewoon op het 3 takt knopje op het stuur.
Daar waar nodig wel het knopje omzetten (Handel
)......
Geplaatst: zo nov 16, 2008 14:15
door husky_kuiper
Zolang Husqvarna maar 2-takt enduro's blijft maken vind ik het bést.
Mijn KTM-vrienden met hun 4-takts denken er al over om op 2-takt over te stappen, nadat ze iedere klep en kromme kop (ja die van een 4-takt is wel iets duurder dan een 2-takt) al een keer vervangen moeten hebben, hetzelfde met de 610's met hun kromme kleppen als ze in het water gedonderd zijn, hebben terwijl ik alleen maar vertex-zuigertjes hoef te vernieuwen wegens vervangings-interval van 30 uur
en af en toe wat lagers en koppelingshuis vervangen.
Maar misschien dat voor sommigen het 2-takt mengsel te moeilijk is en ze gewoon benzine er in willen gooien, wat natuurlijk wel weer eenvoudiger is, maar dat doe ik wel bij mijn wegmotor.
Geplaatst: zo nov 16, 2008 14:31
door husky_kuiper
En om nou om milieu-redenen op een 4-takt te gaan rijden is ook wel wat naief, terwijl de stoomboot van Sinterklaas nog steeds op rauwe stookolie vaart vanuit China, en aangezien al die Japanse-4-takt onderdelen ook per stookolie-boot vervoert moeten worden vanaf Hiroshima via Pearl Harbor en Kaapstad is een 2-takt zuigertje uit het Ruhr-gebied al veel milieuvriendelijker, niet dat ik veel geloof van die CO2-theorie en daar al helemaal niet wakker van lig, maar dat was toch wel de hoofdzaak dat men de 2-takts de wereld uit wil helpen.