Dat mag jij wel... Als ik je morgen zie dan kunnen we wel even een stukje ruilen. Ik wil ook wel eens op een CRF rijden met goede vering (al weeg jij vast ietsje minder dan ik)adje schreef:Ik wil er wel eens een stukje op rijden
2008 KTM 450 EXC-R
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
dat wordt dan het einde van onze beschaving nog even en honda adje wil TM gaan rijden waar moet dat heen?speedphreax schreef:Dat mag jij wel... Als ik je morgen zie dan kunnen we wel even een stukje ruilen. Ik wil ook wel eens op een CRF rijden met goede vering (al weeg jij vast ietsje minder dan ik)adje schreef:Ik wil er wel eens een stukje op rijden
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
En Ad?????
Hoe reed de KTM?
Hoe reed de KTM?
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het was volgens mij geen liefde op het eerste gezichtKTM-Schuimpie schreef:En Ad?????
Hoe reed de KTM?
Wederzijds ook niet helemaal want zo'n 4 bak zou echt niks voor mij zijn. Vering/demping was wel beter geregeld. Ik reed met de crf in ieder geval wel zo weg maar vind mijn 450 blok wel soepeler lopen. Wel iets minder explosief.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Volgens mij heb je niet goed geteld Erwin , mijn CRF heeft toch echt 5 versnellingen
De KTM vond ik nogal stuiterig en daarom reed ik er ook maar niet te gek mee weg.
Het vermogen is wel goed maar ik houd eerlijk gezegd toch wel wat meer van dat agressievere karakter van mijn Honda.
Mijn besluit staat ieg vast , volgend jaar gewoon weer een Honda CRF450R
De KTM vond ik nogal stuiterig en daarom reed ik er ook maar niet te gek mee weg.
Het vermogen is wel goed maar ik houd eerlijk gezegd toch wel wat meer van dat agressievere karakter van mijn Honda.
Mijn besluit staat ieg vast , volgend jaar gewoon weer een Honda CRF450R
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Meen je dat nou? Dat is me nog nooit overkomen! Ik had de hele tijd het gevoel dat ik telkens nog wel een keer of twee wilde opschakelen in een maisveld en dat ging dus niet. Begon ie alleen maar wat te haperen (dankzij de quickshift, die overigens prima werkt). Ik heb ze dus niet echt geteld maar voor mijn gevoel miste ik er twee.adje schreef:Volgens mij heb je niet goed geteld Erwin , mijn CRF heeft toch echt 5 versnellingen
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Was ik helemaal vergeten te zeggen dat je die quickshift ook maar eens moest uitproberen maar je hebt dat blijkbaar zelf al gemerkt dat die super goed werkt.
Ik had er gisteren een tandwiel verhouding opliggen van 14-53 en dat is twee tanden meer achteraan dan waar ik normaal mee rij.
Daarom was de motor zo kort in de versnellingen wat wel nodig was ook in de eerste ronde op die losse maislanden.
Je mag zo'n CRF gerust wat meer toeren laten maken hoor , daar gaat die heus niet kapot van.
Ik had er gisteren een tandwiel verhouding opliggen van 14-53 en dat is twee tanden meer achteraan dan waar ik normaal mee rij.
Daarom was de motor zo kort in de versnellingen wat wel nodig was ook in de eerste ronde op die losse maislanden.
Je mag zo'n CRF gerust wat meer toeren laten maken hoor , daar gaat die heus niet kapot van.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Man, ik heb continu in de begrenzer gereden maar dat heb jij natuurlijk niet gehoord omdat je voor me reed.adje schreef:Je mag zo'n CRF gerust wat meer toeren laten maken hoor , daar gaat die heus niet kapot van.
Naja... tuurlijk niet... het blijft natuurlijk andermans spul dus daar ben ik altijd voorzichtiger mee. Een kras op een kapje zal niet erg zijn maar als je met een afgebroken voorvork staat dan zal de vriendschap waarschijnlijk toch wel wat te verduren krijgen.
Het vermogen van een crf vond ik trouwens meer op een 525 lijken dan op mijn 450. Mijn 450 is veel soepeler en voor echt hard rijden moet je hem meer in toeren houden. Althans, dat was mijn gevoel.
Het viel me wel op dat het frame van zo'n crf heel stijf is in het balhoofd maar ik had wel een beetje het gevoel dat het zwaartepunt ook hoger lag. Dat kan ook zijn omdat mijn stuur op de KTM zo hoog en ver voorover staat.
Al met al was mijn conclusie dat ik ook best een crf zou kunnen rijden maar ik vond die 525 van Ivo met aangepaste vering nog iets makkelijker rijden. Maar dat kwam omdat het iets meer vertrouwd was omdat het ook een KTM is. Ik ben zowiezo nooit een Honda hater geweest want ik ben mijn motorische carriere op Honda begonnen en daardoor heb ik er altijd nog een zwak voor. Ik sluit niet uit dat ik er ooit weer eentje koop.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
AMEN
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/