Afstelling CRF 450X "08
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ja maar kan dus enkel via Duitsland op kenteken komen er is geen europeese type goedkeuring voor, nu dus de douane zien te overtuigen dat ik hem als verhuisboedel via duitsland op NL kenteken wil hebben.
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
OK weer even over de afstelling van mijn CRF, deze was voor op kentekenstelling dusdanig verbouwd, andere sproeiers erin en restrictor op de gasschuif. Alles weer terug gebouwd naar origineel maar nu heb ik zondag een uurtje gereden, start perfect, zonder choke netjes stationair draaien maar als ik dan het gas opentrek blwaaaaappppp uit, met choke draait ie megatoeren maar niet die dip bij gas opendraaien. Na uurtje kon ik wel zonder choke rijden maar toch een aan uit reactie als ik het gas open draai, daarna pakt de carb mooi op.
Nu heb ik bij demonteren carb ook de stationairstelschroef er per ongeluk uitgedraaid (en weer ingedraaid), zou dat er mee te maken kunnen hebben? ook zit er een andere sproeiernaald in een zakje met onderdelen, weet niet wat het origineel is en of dat er ook mee te maken heeft?
Nu heb ik bij demonteren carb ook de stationairstelschroef er per ongeluk uitgedraaid (en weer ingedraaid), zou dat er mee te maken kunnen hebben? ook zit er een andere sproeiernaald in een zakje met onderdelen, weet niet wat het origineel is en of dat er ook mee te maken heeft?
You're free to do as we tell you!
Dat die stationair schroef er uit ligt, kan zeker veel invloed hebben.
Ik had bij mijn CRF450X van HM ook een zakje met originele onderdelen.
Ten eerste heb ik er een grotere sproeier ingezet. Ook zat er bij mij een andere naald bij, waarbij ik de veer op de 3 plaats heb geklikt.
Tevens was de stationair sproeier origineel ook groter.
Hij loopt nu als een Keniaan.
Ik had bij mijn CRF450X van HM ook een zakje met originele onderdelen.
Ten eerste heb ik er een grotere sproeier ingezet. Ook zat er bij mij een andere naald bij, waarbij ik de veer op de 3 plaats heb geklikt.
Tevens was de stationair sproeier origineel ook groter.
Hij loopt nu als een Keniaan.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
ja je was me voor, ik vergat te zeggen dat ik die stationair schroef er weer in heb gedraaid maar weet niet of je die nog kunt afstellen (en doet die hetzelfde als de grote stationair stel schroef?)
Ik heb overigens weer de oude sproeiers erin gezet waar ie perfect mee liep........en nu ook enkel die dip bij gas opendraaien.
Ik heb overigens weer de oude sproeiers erin gezet waar ie perfect mee liep........en nu ook enkel die dip bij gas opendraaien.
You're free to do as we tell you!
Lijkt me toch een probleem van "verslikken". Mijn maat heeft dat ook. Adje heeft wel een oplossing.
Die stationair sproeier die je er hebt uitgedraaid , bedoel je daar de benzine mengselschroef mee ?
Deze zit onderin de vlotterkamer.
Als je deze er uit hebt gedraaid dan mis je misschien wel het kleine o-ringetje dat er op hoort te zitten.
Zonder dit o-ringetje loopt de motor onderin beroerd.
Er zit eerst een veertje - dan een klein stalen ringetje en dan het kleine o-ringetje op die mengselschroef.
Deze zit onderin de vlotterkamer.
Als je deze er uit hebt gedraaid dan mis je misschien wel het kleine o-ringetje dat er op hoort te zitten.
Zonder dit o-ringetje loopt de motor onderin beroerd.
Er zit eerst een veertje - dan een klein stalen ringetje en dan het kleine o-ringetje op die mengselschroef.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik wil niet weer eens lullig zijn, maar er komt nog meer bij kijken. De sproeiers bepalen alleen het starten/stationair lopen en volgas.Surfroy01 schreef:hmmmm ja dat zou het kunnen zijn, als ik weer tijd heb zal ik die nog eens controleren, hoop dat je daar bij kunt komen door enkel de carb te draaien...
Voor oppakken en alles ertussenin zijn je acceleratiepomp en het type naald van belang. Je zult je -of wat verder moeten verdiepen, -of je kunt beter effe bij een specialist langsgaan.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
type naald, je bedoelt gasnaald? ja wat ik al schreef er zit in een zakje met onderdelen nog een naald, maar wat ik ook al schreef, weet niet of dat de ori is. Maar ik pretendeer juist dat ik er helemaal geen verstand heb, maar hoop op deze manier die wel te verkrijgen, anyhow het is een kwestie van de juiste onderdelen terugbouwen en als het nog niet goed is zal ik er zeker een specilaist naar laten kijken, dank voor de opbouwende kritiek!
You're free to do as we tell you!
Kwestie is dat je vaak pas weet wat goed is als je een keer met goed hebt gereden. Is me al eens overkomen dat ik dacht het goed voor elkaar te hebben totdat ik een keer iemand anders z'n fiets mocht proberen..Surfroy01 schreef:type naald, je bedoelt gasnaald? ja wat ik al schreef er zit in een zakje met onderdelen nog een naald, maar wat ik ook al schreef, weet niet of dat de ori is. Maar ik pretendeer juist dat ik er helemaal geen verstand heb, maar hoop op deze manier die wel te verkrijgen, anyhow het is een kwestie van de juiste onderdelen terugbouwen en als het nog niet goed is zal ik er zeker een specilaist naar laten kijken, dank voor de opbouwende kritiek!
Maar als je wilt kun op internet alles vinden wat je weten wil en nog veel meer. Vooral over zaken als FCR carburateurs volgens mij..
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Heb nog wat met de gasnaald zitten klooien en is iets beter geworden maar niet het je van het, blijft gewoon slecht lopen, kan overigens wel gerust een uur rijden met choke vol open, stationair draait ie dan 4000+ rpm maar voor de rest rijd ie goed...... breng de fiets binnenkort weg om er een deskundige naar te laten kijken
You're free to do as we tell you!
Heb je nog gekeken of dat o-ringetje er nog wel in zit ?
Dat is toch een kleine moeite toch
Dat is toch een kleine moeite toch
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Je hebt die schroef er toch niet helemaal ingedraaid he ?Surfroy01 schreef:Ja ook naar gekeken, zat er nog in.....
Dat is nl de stelschroef voor het stationairmengsel. Een goeie afstelling om te beginnen is ca 1.5-2 omw uit vanaf volledig in.
Verder de stationairsproeier controleren. Dat is die met het ronde kopke en de gaatjes in de zijkant. Deze heeft een kleine doorgang en een druppeltje water kan al het probleem veroorzaken wat jij beschrijft.
Dat verklaart ook dat ie op de choke wel loopt, da's namelijk een apart circuit die het stationair circuit redelijk kan vervangen
Hoofdsproeier heeft met jouw probleem helemaal niks te maken.
Dan de naald: de diameter van de naald bepaalt de mengselverhouding bij kleine opening van het gas: de naald steekt dan immers nog helemaal in de emulsiebuis. De laatste letter van de code geeft de diameter aan. Hoger in het alfabet is armer. Misschien hebben ze er voor de keuring een dikke (bv ##N) naald ingestopt om de CO2 meting te halen.
Welke naalden heb je om uit te kiezen ?
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Eindelijk even tijd om jonge ogen naar de naald te laten kijken die er niet in zit (ja daar heb je wat aan) het is een NKJU? volgens mijn zoontje van 11, zelfs met leesbril +1,5 kan ik het niet lezen, toch maar een loupe aanschaffen.
De naald die er in zit, tsja die moet ik er dan eerst eens uithalen he? nog geen tijd voor, maar wat ik weel weet is dat deze naald langer is dan die er inzit, en deze is denk ik alu en die erin zit is koperkleurig en dus korter, zegt U dat iets?
De naald die er in zit, tsja die moet ik er dan eerst eens uithalen he? nog geen tijd voor, maar wat ik weel weet is dat deze naald langer is dan die er inzit, en deze is denk ik alu en die erin zit is koperkleurig en dus korter, zegt U dat iets?
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Gisteren nog even bezig geweest en met name met de afstelling van de luchtschroef en verdraait, loopt nu al een stuk beter, nog niet helemaal 100% maar er is normaal mee te rijden dus zonder choke continu aan!
You're free to do as we tell you!
Moest je die mengselschroef ( want zo heet dat , een luchtschroef zit alleen maar op 2-takt motoren ) indraaien of uitdraaien om de motor beter te laten lopen ?
Als je het moest uitdraaien dan is je stationair spoeier te klein en dat is de oorzaak zijn van het slecht lopen met deze temperaturen.
Ik zet in de winter bij kouder weer ook altijd een 1 maat grotere stationairsproeier er in omdat hij dan beter start en niet zo veel knalt in de uitlaat bij gas dichtdraaien.
Als je het moest uitdraaien dan is je stationair spoeier te klein en dat is de oorzaak zijn van het slecht lopen met deze temperaturen.
Ik zet in de winter bij kouder weer ook altijd een 1 maat grotere stationairsproeier er in omdat hij dan beter start en niet zo veel knalt in de uitlaat bij gas dichtdraaien.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Een mengselschroef mengt toch benzine met lucht???? nouja what's in a name ja moest hem uitdraaien en inderdaad knalt hij nog wel in de uitlaat als je het gas dicht draait, maar dat is wel een geinig gehoor maar hij start wel netjes en loopt ook netjes stationai
Wat voor een maat stop je er dan in? ik heb er nu een 48 in.
Wat voor een maat stop je er dan in? ik heb er nu een 48 in.
You're free to do as we tell you!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Het zal inderdaad aan de buiten temperatuur gelegen hebben, afgelopen zondag liep het machientje prachtig, reageerde mooi op het gas. Helaas moest ik me beperken tot een illegaal rondje in en rondom mijn dorp gelukkig is daar heel veel strand en duin smorgens vroeg met regen en storm is er niemand, ook een weg in aanbouw doet het goed om wat rond te baggeren!
You're free to do as we tell you!
2takten hebben een luchtschroef: in = minder lucht (rijker) (en vice versa)Surfroy01 schreef:Een mengselschroef mengt toch benzine met lucht???? nouja what's in a name ja moest hem uitdraaien en inderdaad knalt hij nog wel in de uitlaat als je het gas dicht draait, maar dat is wel een geinig gehoor maar hij start wel netjes en loopt ook netjes stationai
Wat voor een maat stop je er dan in? ik heb er nu een 48 in.
4takten hebben een 'fuel screw' (CO-schroef, mengselschroef, ...): in = minder benzine (en vice versa)
Zoals Ad al zei: als je deze fuel screw te ver uit moet draaien, dan moet er een grotere stationair-sproeier in. 'Te ver' is dacht ik iets van 2,5 slag (maar weet dat niet zeker, check je manual even). Moet 'ie minder dan 1 slag uit, dan moet er een kleinere in.
Die motor komt toch uit de desert? Hij zal dus zeer waarschijnlijk te arm staan (stationairsproeier, naaldhoogte en type, evt. hoofdsproeier).
Wil je nog verder gaan dan kun je je accelleratiepomp-timing gaan bekijken (via de stelschroef) en de duur vd 'squirt' (leak-jet).
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ik had de sproeiers al aangepast aan de Nederlandse omstandigheden. Maar zoals ik hier boven al schreef, het probleem is over, zal met de buiten temp te maken hebben, de voorgaande keren was het rond het vriespunt, nu het er boven is loopt de fiets prima.
Maar dank voor je uitleg!
Maar dank voor je uitleg!
You're free to do as we tell you!