Pagina 2 van 4

Geplaatst: za sep 06, 2008 18:59
door Rolando
Husaberg is eigendom van KTM. Deze houden dit in Nederland nog even tegen.

Geplaatst: zo sep 07, 2008 20:59
door wheeling_jo
ik heb hem vandaag live gezien op een club victory meeting.
Motor was van DAM racing !!

Geplaatst: ma sep 08, 2008 00:55
door stefaan525
wheeling_jo schreef:ik heb hem vandaag live gezien op een club victory meeting.
Motor was van DAM racing !!
en hem was nog rap ook :shock: .

Geplaatst: ma sep 08, 2008 08:49
door huskie
Toine,
heb je hem gisteren zien staan, ja zeker :) even een piccie genomen gisteren bij de 5 uurs cross.
Afbeelding

Geplaatst: ma sep 08, 2008 13:56
door speedphreax
huskie schreef:Toine,
heb je hem gisteren zien staan, ja zeker :) even een piccie genomen gisteren bij de 5 uurs cross.
Afbeelding
Ziet er uit als 0km

Geplaatst: ma sep 08, 2008 14:13
door erwindob
't lijkt eigenlijk wel een originele manier om de versnellingspook aan de goeie kant te krijgen bij een oud Engels blok :D

Rijdt ie achter- of vooruit? :wink:

Geplaatst: ma sep 08, 2008 16:58
door Wortel
Wel eng gezicht trouwens, die ketting vlakbij je alu pookje...

Gaat dat wel goed?

Geplaatst: ma sep 08, 2008 19:14
door Surfdude
Dat gele spul op het tandwiel, om gemakkelijk te kunnen zien of de moer verdraaid is. Weet iemand misschien hoe dit heet en waar ik dit kan halen?

Geplaatst: ma sep 08, 2008 19:37
door Houten Klaas
Dat is toch gewoon gele merkverf ?

Geplaatst: ma sep 08, 2008 20:21
door huskie
Surfdude schreef:Dat gele spul op het tandwiel, om gemakkelijk te kunnen zien of de moer verdraaid is. Weet iemand misschien hoe dit heet en waar ik dit kan halen?
flexa :roll:

Geplaatst: ma sep 08, 2008 21:22
door pHino
Wortel schreef:Wel eng gezicht trouwens, die ketting vlakbij je alu pookje...

Gaat dat wel goed?
volgens mij is dat beetje bedrog van de foto.

ik denk dat het versnellingspookje "dieper" zit dan de ketting

maar weet niet hoe ik dit goed kan verwoorden :?

Geplaatst: ma sep 08, 2008 22:13
door GorilaZz
gele Tipp-Ex

en niet dieper, gewoon achter het tandwiel, je kan de bocht in het pookje goed zien

Geplaatst: ma sep 08, 2008 22:38
door TTT
verdomme, gemist. Te druk met rijden en daarna te moe om uit m'n ogen te kijken.
Ik zal lemmens eens bellen en vragen hoe het kan dat ze in Belgie al wel geleverd zijn.
Mijn is verteld levering in oktober.

Geplaatst: di sep 09, 2008 15:05
door klomp
TTT schreef: Ik zal lemmens eens bellen en vragen hoe het kan dat ze in Belgie al wel geleverd zijn.
Mijn is verteld levering in oktober.
tja... Lemmens he... 8)

Geplaatst: di sep 09, 2008 19:46
door TTT
klomp schreef:
TTT schreef: Ik zal lemmens eens bellen en vragen hoe het kan dat ze in Belgie al wel geleverd zijn.
Mijn is verteld levering in oktober.
tja... Lemmens he... 8)
Tsja... vandaag even gebeld, hij weet dat ze er al in belgie zijn.
Volgens hem zegt KTM dat de homologatie aanvraag inn nederlands wat langer duurt.
Wat doe je eraan? Er zijn momenteel maar 2 Husaberg dealers.
Bovendien... zo duurt het voorspel lekker lang :D

Geplaatst: di sep 09, 2008 22:27
door Rolando
Ik dacht dat Husaberg gewoon via de KTM dealers leverbaar waren.

Geplaatst: wo sep 10, 2008 06:20
door klomp
Rolando schreef:Ik dacht dat Husaberg gewoon via de KTM dealers leverbaar waren.
Is toch niet zo.
In Hapert bijvoorbeeld zit LV- motors die alleen KTM doet en waar je met een Husaberg niet terecht kan. Hij levert ze ook niet.

Geplaatst: wo sep 10, 2008 18:10
door Gix
Surfdude schreef:Dat gele spul op het tandwiel, om gemakkelijk te kunnen zien of de moer verdraaid is. Weet iemand misschien hoe dit heet en waar ik dit kan halen?

Dat is enkel een borging. Na een keer afspuiten is die verf er af.
Dit is een veiligheid bij de productie.
Wellicht spant iemand het tandwiel en moet het nadien op het juiste moment getrokken worden door dezelfde of een ander persoon.
Die moet er dan een stip verf op aanbrengen.
Controle heet dat.

Geplaatst: do sep 11, 2008 07:19
door Sjokske
Zou het nieuwe Husa-principe dan toch wel heel erg goed zijn, Kawasaki begint ook al met dergelijke vormen aan te nemen : http://www.motorcycledaily.com/28august ... esigns.htm

Geplaatst: do sep 11, 2008 08:58
door Rolando
Gix schreef:
Surfdude schreef:Dat gele spul op het tandwiel, om gemakkelijk te kunnen zien of de moer verdraaid is. Weet iemand misschien hoe dit heet en waar ik dit kan halen?

Dat is enkel een borging. Na een keer afspuiten is die verf er af.
Dit is een veiligheid bij de productie.
Wellicht spant iemand het tandwiel en moet het nadien op het juiste moment getrokken worden door dezelfde of een ander persoon.
Die moet er dan een stip verf op aanbrengen.
Controle heet dat.
Bij mijn nieuwe Honda zaten ook van die spotten verf op "belangrijke" plekken. Inderdaad heeft dit met controle te maken.

Geplaatst: vr sep 12, 2008 10:43
door pHino
Sjokske schreef:Zou het nieuwe Husa-principe dan toch wel heel erg goed zijn, Kawasaki begint ook al met dergelijke vormen aan te nemen : http://www.motorcycledaily.com/28august ... esigns.htm
link werkt hier niet :evil:
zou het graag toch wel eens zien 8)

Geplaatst: vr sep 12, 2008 16:14
door Rolando
Afbeelding

Geplaatst: za sep 13, 2008 15:52
door Surfdude
Die verf zat bij mij op de bouten van mijn remmen, zodat je makkelijk kon zien of die nog goed vast zaten dacht ik. Tenminste daar wilde ik het voor gaan gebruiken, maar helaas.

Geplaatst: za sep 13, 2008 17:30
door klomp
Surfdude schreef:Die verf zat bij mij op de bouten van mijn remmen, zodat je makkelijk kon zien of die nog goed vast zaten dacht ik. Tenminste daar wilde ik het voor gaan gebruiken, maar helaas.
ik heb het wel eens gebruikt om te controleren of ze een distributieriem daadwerkelijk hadden vervangen.
Maar dat was wel bij m'n auto...
dus ook hier was het (zoals Gix meldde) controle.

Geplaatst: ma sep 15, 2008 10:26
door Gery400
toch nog even afblijven misschien
blijkbaar stond die nieuwe al in panne vorige week :roll:
iets met de injectiepomp in de tank