Ach, zo hebben wij/ik vroeger in de krant gestaan.
'De snelle mannen in het blauw', was het kopje.
Werkte toen bij een Ford garage, en een paar straatbewoners klaagden dat er te hard gereden werd.
Foto erbij, de zaak zwart gemaakt, wijkagent boos met vingertje zwaaien naar ons, en er zou gecontroleerd worden!
Wij wisten dat er kinderen in de straat woonden, en hielden daar ook rekening mee..
Wat bleek, na contole van de sterke arm der wet:
Het waren de buren van de mensen die klaagden, die zo hard reden...
Dit dagblad vraagt om wraak...
Moderator: ghulst
-
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Voor het Brabants Dagblad misschien , of zou hij dat niet aan aandurven als redelijk geïntegreerde Limboklomp schreef:@pruus; je moet gaan schrijven!:)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Misschien ga ik het dan ook wel weer lezen.Sjokske schreef:Voor het Brabants Dagblad misschien , of zou hij dat niet aan aandurven als redelijk geïntegreerde Limboklomp schreef:@pruus; je moet gaan schrijven!:)
Zo'n stukje pruusische proza helpt je toch elke keer weer de dag door
@ LEO: eensch
@ de rest die het gelul vindt: daarom worden er ook steeds meer crossbanen gesloten .......... vanwege het geluid. Niet omdat men het ons niet gunt opde crossbaan te rijden maar vanwege het geluid.
Het bos dat is wat anders wellicht daar zien ze niemand anders graag dan alleen hun eigen wollen sokkensoort. Maar de mensen die daar wonen die irriteren zich aan het geluid.
In Noord frankrijk: ruimte zat iedereen die vriendelijk is als je langs rijdt behalve als je door het geluid de pinken wild maakt en die van schrik in het prikkeldraad rennen....
Als er 1 maal per week een groepje rijdt geen probleem maar omdat iedereen daar naar toe gaat om te rijden hoor je veel meer en vaker lawaai door de bossen..... als dat een heel stuk minder is hoort men je niet op 2 kilometer afstand en weet niemand dat er mensen plezier hebben en genieten.
@ de rest die het gelul vindt: daarom worden er ook steeds meer crossbanen gesloten .......... vanwege het geluid. Niet omdat men het ons niet gunt opde crossbaan te rijden maar vanwege het geluid.
Het bos dat is wat anders wellicht daar zien ze niemand anders graag dan alleen hun eigen wollen sokkensoort. Maar de mensen die daar wonen die irriteren zich aan het geluid.
In Noord frankrijk: ruimte zat iedereen die vriendelijk is als je langs rijdt behalve als je door het geluid de pinken wild maakt en die van schrik in het prikkeldraad rennen....
Als er 1 maal per week een groepje rijdt geen probleem maar omdat iedereen daar naar toe gaat om te rijden hoor je veel meer en vaker lawaai door de bossen..... als dat een heel stuk minder is hoort men je niet op 2 kilometer afstand en weet niemand dat er mensen plezier hebben en genieten.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
Brommer ook een legale demper vinden zij te luid !!!!!!
volgens mij ging het ook over rijden in het bos .brommer schreef:@ LEO: eensch
en ik blijf erbij , als ze je niet zouden horen , maar wel zien , dan blijven er alsnog de klachten .
4 strokes only !!
-
Notoire anti motor zeikerds heb je altijd, dat zijn de hardnekkigste.
-
die paarden of knollen richten net zoveel schade aan
moet je maar eens proberen met je fietske erover heen te fietsen.
-
over het padfolie schreef:Over een paard of over een knol ?blubberboerke schreef:die paarden of knollen richten net zoveel schade aan
Nog wel meer denk. Naast dat ze alles onderschijten en kapot trappen produceren ze ook nog eens een heel beetje meer aan CO2 dan wij met de motor. Dus een beetje milieu vriendelijke rijder gebruikt een motor op de paarden paadjes......die paarden of knollen richten net zoveel schade aan
Had ik al verteld, dat mijn buurman tropische kikkers kweekt, en daarvoor bijna dag en nacht zijn lampen op zolder aanhoudt (nee, hij kweekt voor zover ik weet geen hennep)? Zelfs de Groenen meten met 2 maten;-)
Nederland vergrijst. Bejaarden worden per maand onredelijker, kribbiger. Maar helaas worden onze bejaarden ook fitter, mondiger, zelfstandiger (rijden kilometers met de auto om te gaan recreëren), rijker (GSM met royaal aantal belminuten). Door die intolerantie zeuren ze ook eerder over van alles en nog wat. En met hun eindloonpensioen kunnen ze zich vaak ook nog een buitenhuis-met-hypotheek veroorlover, aan die schattige onderverharde weg...JoeBaR schreef:brommer schreef: en ik blijf erbij , als ze je niet zouden horen , maar wel zien , dan blijven er alsnog de klachten .
Ik moet Joe helaas gelijk geven, dat rijden met een electromotor helaas niet minder telefoontjes zal opleveren; ze willen het bos gewoon voor henzelf. Terug naar de natuur, terug in de tijd. Na 1945 was het het mooist en het stilst, want niemand had geld voor motorisch vervoer. En ze kunnen zich juist díe tijd perfect herinneren. Hemelvervuiling bestond toen nog niet, oh ja en vroegah was alles beter, toch?
Ik vreees dat er simpelweg geen andere weg is en te wachten tot deze zeurbejaarden overlijden / uitsterven / emigreren naar een sjiek bejaardenoord in Spanje.
Helaas zal dit niet snel genoeg voor onze generatie gaan en zullen we nog heel wat weerstand op ons 'pad' tegenkomen. Met een gedragscode kunnen we dat wellicht zo lang mogelijk voor ons uitschuiven?
Nou heeft je buurman het een keer niet gedaan, en nou zijn het 'de bejaarden'. Meen je dat nou allemaal serieus ? Jouw stukje doet me ergens aan denken. Pas op want je wordt al bijna net zo'n klaagbaard als R.L.Noppy schreef: Ik vreees dat er simpelweg geen andere weg is en te wachten tot deze zeurbejaarden overlijden / uitsterven / emigreren naar een sjiek bejaardenoord in Spanje.
Helaas zal dit niet snel genoeg voor onze generatie gaan en zullen we nog heel wat weerstand op ons 'pad' tegenkomen. Met een gedragscode kunnen we dat wellicht zo lang mogelijk voor ons uitschuiven?
ps: en laat je buurman asjeblief fijn van z'n hobby genieten.
Hoi Folie,
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb een tamelijk onverdraagzame houding aangenomen in mijn posting.
Maar daar zit nu ook de kneep: als wij een buiging maken, zal de ander dan ophouden met klagen? Joe's standpunt is dat we daar niet op moeten rekenen.
Ik zeg dat we het toch moeten proberen.
Hoe kwam ik op mijn buurman? Die ziet er precies zo uit als onze kittige journalist, maar dan een exemplaar mét bril. Hij terroriseert de hele buurt én de gemeente met zijn wil en expertise op het vlak van 'groen'.
Hij heeft de platsoenwerken beïnvloed door een doornenhaag om de kinderspeelplaats te leggen, doornen van 2-3 cm. Waarom? Omdat hij de jeugd vaak ziet 'spelen' in de bosjes, terwijl ze alleen hun bal gaan halen. Wat gebeurt er nu? Als je een bal in de bosjes schiet komt hij er lek uit, of hij is niet meer te redden, zelfs niet met een stok.
In de buurtcommissies drukt hij een dusdanige stempel op besluiten dat zowel de gemeente als de bewoners zijn bloed wel kunnen drinken.
Hij zit zijn hele leven al in het groen, hydroculturen, tuinaanleg etc. zodat hij ook meer weet dan de gemeentelijke planologen en de plantsoenendienst en ze hem vaak gelijk moeten geven. De plantsoenendienst zal zich vast vaak een amateur voelen, terwijl ze er toch de hele dag mee bezig zijn.
Op micro-nivo vindt dit bij ons in één Gemeente plaats, maar op macro-nivo gebeurt dit met Volkert G. en zijn groene beweging, die zeer succesvol bezwaarschriften plaatst en ontwikkeling tegenhoudt.
Neem van mij aan, dat als mijn buurman BOA wordt in een huisje dat op jouw zondagochtendroute ligt, dat jouw hobby over is!
De vraag blijft: hoe kunnen we ons plooien naar dit soort bio-extremisten? Er zijn er niet veel, maar ze zijn in elke provincie of gemeente wel wataanwezig.
Ik gedoog mijn buurman en hij gedoogt mij. Hij geeft mij niet aan bij de politie als ik weer eens door de straat blaas zonder helm voor een proefrit en ik geeft hem niet aan bij de 'milieupolitie' vanwege zijn energieverslindende kikkerfarm.
We zullen met elkaar moeten leven en dat is ook mijn boodschap naar onze journalist: wederzijds respect en verdraagzaamheid
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb een tamelijk onverdraagzame houding aangenomen in mijn posting.
Maar daar zit nu ook de kneep: als wij een buiging maken, zal de ander dan ophouden met klagen? Joe's standpunt is dat we daar niet op moeten rekenen.
Hoe kwam ik op mijn buurman? Die ziet er precies zo uit als onze kittige journalist, maar dan een exemplaar mét bril. Hij terroriseert de hele buurt én de gemeente met zijn wil en expertise op het vlak van 'groen'.
Hij heeft de platsoenwerken beïnvloed door een doornenhaag om de kinderspeelplaats te leggen, doornen van 2-3 cm. Waarom? Omdat hij de jeugd vaak ziet 'spelen' in de bosjes, terwijl ze alleen hun bal gaan halen. Wat gebeurt er nu? Als je een bal in de bosjes schiet komt hij er lek uit, of hij is niet meer te redden, zelfs niet met een stok.
In de buurtcommissies drukt hij een dusdanige stempel op besluiten dat zowel de gemeente als de bewoners zijn bloed wel kunnen drinken.
Hij zit zijn hele leven al in het groen, hydroculturen, tuinaanleg etc. zodat hij ook meer weet dan de gemeentelijke planologen en de plantsoenendienst en ze hem vaak gelijk moeten geven. De plantsoenendienst zal zich vast vaak een amateur voelen, terwijl ze er toch de hele dag mee bezig zijn.
Op micro-nivo vindt dit bij ons in één Gemeente plaats, maar op macro-nivo gebeurt dit met Volkert G. en zijn groene beweging, die zeer succesvol bezwaarschriften plaatst en ontwikkeling tegenhoudt.
Neem van mij aan, dat als mijn buurman BOA wordt in een huisje dat op jouw zondagochtendroute ligt, dat jouw hobby over is!
De vraag blijft: hoe kunnen we ons plooien naar dit soort bio-extremisten? Er zijn er niet veel, maar ze zijn in elke provincie of gemeente wel wataanwezig.
Ik gedoog mijn buurman en hij gedoogt mij. Hij geeft mij niet aan bij de politie als ik weer eens door de straat blaas zonder helm voor een proefrit en ik geeft hem niet aan bij de 'milieupolitie' vanwege zijn energieverslindende kikkerfarm.
We zullen met elkaar moeten leven en dat is ook mijn boodschap naar onze journalist: wederzijds respect en verdraagzaamheid
Met geluid is het heel simpel: minder geluid is minder hinderlijk en draagt minder ver. Dus horen minder mensen het, en heb je dus minder klachten. Zou je geluidloos rijden dan moet je zowat over iemand heen rijden wil ie je opmerken in de bossen.
Ik heb zelf een hoge tolerantie voor motorcrossers maar toch vind ik het prettiger als ze bij ons achter met wat minder geluid langs komen. Ik kan lawaaipijpen duidelijk veel eerder horen aankomen.
Ik heb zelf een hoge tolerantie voor motorcrossers maar toch vind ik het prettiger als ze bij ons achter met wat minder geluid langs komen. Ik kan lawaaipijpen duidelijk veel eerder horen aankomen.
smurf.
Ik zou willen dat Jantje Smit er zo eens over ging denkenTTT schreef:Met geluid is het heel simpel: minder geluid is minder hinderlijk en draagt minder ver. Dus horen minder mensen het, en heb je dus minder klachten.
-
Ik weet wel zeker dat we daar niet op hoeven te rekenen want:Noppy schreef:Maar daar zit nu ook de kneep: als wij een buiging maken, zal de ander dan ophouden met klagen? Joe's standpunt is dat we daar niet op moeten rekenen.
1. Kijk naar Stivoro die meteen doorpakte nadat het rookverbod in cafe's er door was. Nu is roken op het terras ineens irritant
2. Kijk naar Koos Spee. Ondanks dat NL al jaren op de tweede plek van de verkeersveiligste landen (ter WERELD) staat wil hij telkens weer meer regels, plichten en verboden. Nu weer de bellende fietsers.
Dit is hoe klagers en belangenbehartigers werken. Die gaan net zo lang door tot iedereen exact doet wat ze willen. Leuk artikeltje over dit onderwerp:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2176
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
[quote="speedphreax
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2176[/quote]
Goed stuk is dat.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2176[/quote]
Goed stuk is dat.
smurf.