offroad days te Suhl in november

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Balen man, suc6 met de centjes..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

geen goed nieuws shifty.........
had je plekje graag overgenomen als ik de mogelijkheid had om er te komen(met auto) en niet had moeten werken.
zo krom als een hoepel>wel werk...geen tijd, geen werk.....wel tijd...geen doekoes

sterkte en greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:evil: Moet helaas bekennen dat m'n knie geen 250km gaat trekken :( laat staan de dag daarna nog een rit..

Dus als iemand met Iwan mee kan dit weekend om hem gezeldschap te houden heb ik een gratis plek in groep 2 en een plekje op de aanhanger en auto van Iwan [ natuurlijk in overleg met Iwan]

Hij heeft niet zo veel zin om in z'n uppie te gaan, dat snap ik best :wink:

Zal m'n plekkie ook bij onze DE vrienden te koop aanbieden, evt ook die van Iwan..


Ps Shifty, ben jij je plekkie al kwijt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nop zappa.

Als je een bericht post op een duits forum mag je die van mij ook aanbieden.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb de plaatsen van Iwan en mij onder voorbehoud op het duitse DR BIG forum gezet..

@ Shifty, jou plek in groep 3 ook erbij gezet :wink:

En Hessler gemaild :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

He Zappa,

Ik ben toch niet de oorzaak van het anuleren van dit ritje voor you :oops:
Was de knie gister erg pijnlijk na het zondagmiddagritje :?:

Sterkte met je knie en de verkoop van de plaatsen :!:

Mazzel,
Frans
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Frans,

Nee, afgelopen 2 zondagen waren test dagen voor m'n knie :wink:
Pijn viel mee, vooral aangezien een bevriende arts me dringend had aangeraden de komende 2 maanden niet off-road te gaan :wink:

Maar was wel duidelijk dat ik het geen 250km uit zou houden :(
En aangezien ik als ik weer door m'n knie banden ga ik 3 x zo ver van huis ben was het tijd om maar even verstandig te doen :cry:

Dus zorg maar dat je gauw lek vrij bent, moet nog wat meer trainen om weer fit te worden en is wel prettig als er iemand achter me aan hobbeld om me evt op te rapen en me een beetje op te houden :wink:

Greetz Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny
Berichten: 230
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 00:49
Locatie: BELGIE-Limburg (Meeuwen)

Die rit is dat een wedrijdje of zo omdat ze spreken van de winaar van vorig jaar krijgt nummer 1 als start nummer.....
Altijd blij op mijn xletje
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Groep 3 heeft een stukje competitie er bij, met dus een wedstrijd element.. [ Shifty's plekje]

Groep 2 is gewoon een roadbook rit [ Iwan en ik]
Als je zin hebt, Gerke m'n plekkie al aan geboden, vermoed dat Iwan er geen probleem mee heeft als jij in zijn plaats gaat :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

He hallo,

geen probleem. Heb besloten niet te gaan.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Onze ereleden gaan in de plaats van mij en Iwan :wink:

En als dank voor hun gastvrijheid hebben Iwan en ik ze maar een leuk weekend spelen kado gedaan :lol:
Hadden ze wel verdiend vonden we.. [en Iwan, chek eerst bij jou waneer je kan voor dat we hun kant weer op gaan :wink: ]

Gerke en Ronny, viel spaz :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny
Berichten: 230
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 00:49
Locatie: BELGIE-Limburg (Meeuwen)

Woaaa mercie mannen Gerke is niet meer te houden dus dat beloofd maar alleen heb ik wat schrik wat roadbook betreft ik en de Gerk hebben daar niet veel kaas van geten en ik hoop dat we iemand vinden om te volgen.
En ik hoop dat het niet te vettig word niet dat ik daar om verlegen ben maar mijn t 63 is daar toch niet een al te besten keus voor.
Uitkijken dus maar water laat maar komen ik kan redelijk goed zwemmen tenminste als ik niet onder de motor terecht kom.
Lol.... :lol:
We doen ons best he jongens.... :wink: we rijden met de Gerk zijn camionette op met onze motors er in dus dat zit wel goed die Gerke toch hé mannen.
Altijd eerst aan anderen denken :wink:
Altijd blij op mijn xletje
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Veel :lol: mannen,

En Ronny, gooi er nu maar eens een Kenda Trackmaster K760 onder, heb je pas grip :wink:

En je kan vast wel aanhakken bij iemand, anders gewoon iemand volgen, gaat ie te langzaam en worden jullie ingehaald door een snellere gewoon die gaan volgen :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

He Belgische vrienden,

ik wens jullie veel plezieren een goede reis.

gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
gerke
Berichten: 19
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 22:37
Locatie: limburg (B)
Contacteer:

heyyy;

eerst en vooral hartelijk bedankt zappa & Iwan plezier amaai jeuk mij enorm om aan het gas tegaan hangen!!

jullie clubje is hier bij ronny of mij altijd welkom voor een ritje+bierkesss +kamping alla achtertuin :wink: de volgende rit hier zit nu reeds bij de hersenvreterkes dus hou jullie maar alvast :D


thanks
gerke
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Gerke,

je eerste echte post hier :wink: welkom.. en benieuwd wat je voor een wilde plannen hebt :lol:

Ga vast trainen en raad wane be deelnemers aan het zelfde te doen :lol:

Veel plezier met Ronny en hou het een beetje heel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hee Gerke,

Tof jou ook hier te zien...en ben zeker benieuwd wat je ons de volgende keer aan genot kan geven op onze biggies :lol: en de gastvrijheid en relaxte sfeer van de vorige keer ben ik ook nog niet vergeten... :wink:

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik ben benieuwd hoe Peter P, Eddy S, Ronny en Gerke het hebben gehad... :?: :!:

Foto's staan inmiddels online evenals het behaalde resultaat van klasse 3.

http://www.hessler-motorsport.de/site/i ... &catid=121

http://www.hessler-motorsport.de/site/i ... &Itemid=36
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

toffe foto`s......
@zappa; toch netjes die 7e plek, of was het ronny/gerke die je eer hoog hield?

was wel echt ver rijden vanuit NH geweest, anders...........
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

800S schreef:toffe foto`s......
@zappa; toch netjes die 7e plek, of was het ronny/gerke die je eer hoog hield?

was wel echt ver rijden vanuit NH geweest, anders...........
Nah zat in groep 2 en inschrijving was nr 7.. maar als ik mee had kunnen doen [ met goed knie] en in groep 3 had mee gedaan had was ik natuurlijk 1e geworden :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny
Berichten: 230
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 00:49
Locatie: BELGIE-Limburg (Meeuwen)

Jow.... :wink:
Even een kort verslag geven.
Wij zijn vertrokken uit Limburg rond 20 uur en daar aan gekomen dacht ik rond half vier en dan nog even zoeken waar we moesten zijn en uit eindelijk in slaap gedommeld rond half vijf in de morgen.

Rond 8 uur was er al veel activiteit buiten en zijn we dan maar ook stilleke's in actie geschoten.
Toen ik mijn slaperige kop even buiten de deur opening van Gerke zijn busje stak zag ik al menige motors staan en warm draaien.
Rond 9 uur was er een briefing die ik heb bijgewoond enondertussen was Gerke zijn tenere aan het klaar maken voor gebruik want hij was zijn contakt sleutel vergeten en moest even wat prutsen aan zijn bekabeling om rechtstreeks contakt te maken zodat hij dadelijk ook kon vertrekken met zijn oldie tenere wat ook gelukt is.

Rond 10 uur moesten we verzamelen op de camping wat hoger gelegen voor vertrek van de rit en konden we wat regelen met anderen om mee te kunnen rijden want we hadden immers geen roadbook en omdat van mening waren dat we er daar één konden krijgen,niet dus.

Inmiddels de andere Belgen leren kennen en wat bijstand verlenen aan één van hen die had lek gereden net voor de camping.
Dan zijn we vertrokken en hopla weg stress of hoe noem je dat het aftellen voor vertrek.

De rit was mooi en niet al te technisch maar hier en daar wel erg vettig en schuiverig en ben dan ook een keer of twee even het aard oppervlakte van dichtbij gaan bestuderen want de samenstelling ervan was anders dan bij ons(leemachtig) :lol:
Maar niet om je druk over te maken je kent dat wel hé van die schuiverke's .

Ik vond wel dat er veel verhard bij was meer dan onverhard maar de mooie omgeving maakte dat weer goed en de twee voorrijders waren ook beginlingen en hebben we regelmatig moeten stoppen en moesten terug rijden maar toch dank aan de voorrijders die hebben daar veel bijgeleerd en voor een eerste keer op roadbook deden ze het goed.

Maar ik en Gerke hebben ons goed geamuseerd maar als ik eerlijk mag zijn vind ik de ritten die we doen in Nederland met de dr boys en andere evenementen zoals de brabo,enclaverit,DR ritjes stukken beter omdat het beter is georganiseerd en meer onverhard is en wat we daar aantroffen hebben we hier ook en beter zelfs ik had er eigenlijk meer van verwacht omdat ik dacht dat we daar echt in de bergen zouden zitten maar daar hebben we niet echt veel van mogen zien of het was misschien niet mogelijk dat kan ook natuurlijk maar al bij al een mooie rit en een mooie roadbook oefening.

Op hulp moet je daar niet rekenenen alles is op eigen rekening en eigen kap zeg maar wat er ook mocht gebeuren.
Als je pech of hinder ondervond kan je zelf je plan trekken en vervoer vinden,ongevallen en letsels idem met andere woorden je plan trekken.

Wat me ook wat stoorde was de communicatie tussen de Belgen en de organisatie er zijn daar menige commentaren en grapjes over de Belgen gemaakt die niet altijd in goede aarde vielen maar soit we kunnen wel wat verdragen.
Het roadbook vond ik ook een raar systeem zo kreeg je maar telkens bepaalde stukken van je roadbook en moest je op tijd zijn bij de officiele rustpauze's ongeveer 20 a 30 min en haalde je dat niet moest je bellen voor deel twee van je roadbook.
Diegene die op tijd waren kregen tijdens de pauze de rest van hun roadbook.

Na de rit zijn we nog even ergens in een berghut café een biertje gaan drinken omdat de mensen van groep 3 nog bezig waren met hun avond etappe in het donker ook dat was er een onderdeel van en aangezien we meereden in groep 2 waren we vroeger binnen.
Dan later op de avond lekker gegeten in het hotel daar en ook wat vertiering gezocht en het bekijken van de foto's die die dag zijn gemaakt.

Op Zondag hebben we een kleine rit gereden en daar ben ik even tegen de vlakte gegaan met een kleine heuvel klim maar vanwege de grassige en losse mos ondergrond raakte ik niet boven en ben ik rondgereden en dat stukje omzeild.
Ook Gerke raakte na twee pogingen niet boven vanwege geen grip met zijn tkc banden en is me gevolgd in het omzeilen van dat stukje de twee voorijders zijn wel boven geraakt al was het kantje boordje die hadden iets betere grip en iets beteren banden.
Ook op zondag zeer weinig offroad en bijna alles verhard op zo korte trip zou dat niet mogen maar soit die heuvel klim heeft het wel even spannend gemaakt.

Na de rit terug wat verbroederd en wat emails gewisseld enzv en afscheid genomen van onze nieuwe vrienden en van Hessler zelf.
Vertrokken in de late namiddag en terug thuis rond 22 uur.

Dit is het ongeveer in het kort wat we hebben gedaan dat weekeindje.
:wink:
Dit is dus een gave foto van mij vind ik...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ronny op wo nov 12, 2008 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd blij op mijn xletje
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

He Ronny vriend,

Mooi dat jullie je toch vermaakt hebben, jammer dat de ritten tegen vielen
en de mensen die Belgen neerhalen zijn mijn vrienden niet :?

Vooral jij en Gerke zijn top en daar kunnen veel nog wat van leren 8)
Dat jij gelijk in de ankers ging toen je een oude dame zag vallen laatst zegt genoeg.. :wink:
En de ontvangst van de club bij jou en Gerke en m'n andere ervaringen met onze buren hebben me geleerd dat er nog erg goede mensen zijn 8)

En als onze Gerke niet omhoog komt zegt wel wat.. zelfs op TKC's :wink:

Laten we gauw weer eens samen op rijden, bij mij, halverwege of bij jullie.. :wink:

Greetz Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny
Berichten: 230
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 00:49
Locatie: BELGIE-Limburg (Meeuwen)

Kan al bijna niet meer wachten voor een volgende rit :wink:
Al bij al viel het daar wel mee hoor maar ik denk dat we er iets te veel van verwacht hadden nu wat ik zeker ga leren is roadbook rijden want je ziet dit is toch een beetje een must als je vaak off-road wil gaan en ook dat hoort bij off-road en dat word mijn volgende aankoop een roadbook met trip meter moet alleen nog een goede zien te vinden en een betaalbare.

Suggestie's laat maar horen :wink:
Die anderen Belgen waren ook toffe jongens maar ook die werden niet altijd gespaard onder de commentaren en grapjes en ik hoop die nog eens tegen te komen hier of daar.

Allé het was een hele belevenis om een keer op zijn Duits te gaan rijden en dat gaan we ook niet snel vergeten vrees ik en misschien volgende keer weer want het is toch wat je er zelf van maakt hoor maar dan met wat meer Nederlanders erbij (lol)
Greetz...
Altijd blij op mijn xletje
carlo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 18:48
Locatie: Genk Belgie

Jammer dat er niet veel onverhard inzat voor jullie,vroeger kon dit in Duitsland probleemloos maar ook daar is het net als in Belgie gedaan met spelen :cry:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Mensen, Roadbook rijden is gewoon erg leuk, het geeft extra voldoening als je een hele rit zelf de weg gevonden hebt, je leert ook de uitzetter kennen, het tempo doet er, zeker in het begin, niet toe.
Het mooiste om te leren is een keer gewoon voorop te rijden en achter je
nog een navigator(is altijd prettig hoor) dan kun je overleggen als je het niet zeker weet, of die kan helpen als er wat fout gaat.Pruts een mooie houder in elkaar, tips genoeg op het net, en ga er voor, het is echt niet zo lastig als het lijkt.
Misschien een idee om maart/april een stuk te rijden met een stukje uitleg, onder genot van een bakkie koffie, en daarna een stukje praktijk,
waar in kleine groepjes om beurten een stuk genavigeerd worden.

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie