Geplaatst: do mar 24, 2011 13:13
Okee dan, na zoveel tijd eindelijk weer een update. Hij is klaar. Foto's hieronder.
Technisch stond hij al lang klaar maar de carbon/kevlar opbouw moest nog geheel aangepakt worden. Dat is professioneel gebeurd, zonder gebruik van plamuur, zoals dat wel het geval was toen ik hem in bezit kreeg. Het resultaat is netjes, ook al is hij door het weglaten van al die plamuur niet superstrak en zit er ook weleens een pinhole in het spuitwerk.
Via Wim Oerlemans kwam ik nog in het mooie bezit van een echte VHM carburateur, met een hele hoop naaldbuizen, sproeiers en membranen, en via VHM kreeg ik nog wat meer naaldbuizen. Mooi spul allemaal.
Het originele blok ligt hier gereviseerd en wel op de plank, maar uit originaliteitsoverwegingen wordt het niet meer ingezet zoals ik elders in dit topic al eens had aangegeven. Een 620LC4-blok zonder balansas paste zonder aanpassingen in het frame.
Bij de eerste ritten bleek dat de motor zoveel olie zoop (onderblok nieuw maar zuiger/cilinder en kop niet), dat hij niet af te stellen was. Heeft toen nog een nieuwe nicasil gekregen en een 102 mm Woessner zuiger. Verder is de cilinderkop naar ABP gegaan voor een tuning en heeft hij 32 mm uitlaatkleppen gekregen.
Hij loopt nu goed, al vind ik hem nog steeds niet heel snel aanvoelen. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik in het dagelijks leven een LC8 Adventure S rijd...
Okee, dan de foto's. Gisteren genomen:
Technisch stond hij al lang klaar maar de carbon/kevlar opbouw moest nog geheel aangepakt worden. Dat is professioneel gebeurd, zonder gebruik van plamuur, zoals dat wel het geval was toen ik hem in bezit kreeg. Het resultaat is netjes, ook al is hij door het weglaten van al die plamuur niet superstrak en zit er ook weleens een pinhole in het spuitwerk.
Via Wim Oerlemans kwam ik nog in het mooie bezit van een echte VHM carburateur, met een hele hoop naaldbuizen, sproeiers en membranen, en via VHM kreeg ik nog wat meer naaldbuizen. Mooi spul allemaal.
Het originele blok ligt hier gereviseerd en wel op de plank, maar uit originaliteitsoverwegingen wordt het niet meer ingezet zoals ik elders in dit topic al eens had aangegeven. Een 620LC4-blok zonder balansas paste zonder aanpassingen in het frame.
Bij de eerste ritten bleek dat de motor zoveel olie zoop (onderblok nieuw maar zuiger/cilinder en kop niet), dat hij niet af te stellen was. Heeft toen nog een nieuwe nicasil gekregen en een 102 mm Woessner zuiger. Verder is de cilinderkop naar ABP gegaan voor een tuning en heeft hij 32 mm uitlaatkleppen gekregen.
Hij loopt nu goed, al vind ik hem nog steeds niet heel snel aanvoelen. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik in het dagelijks leven een LC8 Adventure S rijd...
Okee, dan de foto's. Gisteren genomen: