Pagina 2 van 2

Geplaatst: do mar 24, 2011 13:13
door Harry
Okee dan, na zoveel tijd eindelijk weer een update. Hij is klaar. Foto's hieronder.

Technisch stond hij al lang klaar maar de carbon/kevlar opbouw moest nog geheel aangepakt worden. Dat is professioneel gebeurd, zonder gebruik van plamuur, zoals dat wel het geval was toen ik hem in bezit kreeg. Het resultaat is netjes, ook al is hij door het weglaten van al die plamuur niet superstrak en zit er ook weleens een pinhole in het spuitwerk.

Via Wim Oerlemans kwam ik nog in het mooie bezit van een echte VHM carburateur, met een hele hoop naaldbuizen, sproeiers en membranen, en via VHM kreeg ik nog wat meer naaldbuizen. Mooi spul allemaal.

Afbeelding

Het originele blok ligt hier gereviseerd en wel op de plank, maar uit originaliteitsoverwegingen wordt het niet meer ingezet zoals ik elders in dit topic al eens had aangegeven. Een 620LC4-blok zonder balansas paste zonder aanpassingen in het frame.

Bij de eerste ritten bleek dat de motor zoveel olie zoop (onderblok nieuw maar zuiger/cilinder en kop niet), dat hij niet af te stellen was. Heeft toen nog een nieuwe nicasil gekregen en een 102 mm Woessner zuiger. Verder is de cilinderkop naar ABP gegaan voor een tuning en heeft hij 32 mm uitlaatkleppen gekregen.

Hij loopt nu goed, al vind ik hem nog steeds niet heel snel aanvoelen. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik in het dagelijks leven een LC8 Adventure S rijd... :lol:

Okee, dan de foto's. Gisteren genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: do mar 24, 2011 14:09
door huskie
In een woord: schitterend.
Bedankt voor je verslagen, en je doorzettingsvermogen.
Afgelopen jaren was er zo'n discussie over die nieuwe tanksetup in het achterspatbord, maar deze had hem dus al in 1989!
Moeten nog wel wat Dakar stickers op.

Geplaatst: do mar 24, 2011 14:44
door Harry
Hmmm, doorzettingsvermogen valt op zich wel mee hoor... Het waren meer persoonlijke omstandigheden die de restauratie uit hebben laten lopen tot 7 jaar. Kijkend naar de uren die er daadwerkelijk in zitten, dan valt het allemaal nog wel mee.

Haha, die tanksetup is inderdaad niks nieuws. Deze KTM had dat als eerste, ook al zit er nog wel iets van een (heel klein) alu subfame onder om de hele boel te ondersteunen. Maar achtertank, achterspatbord en zadelondersteuning is uit een stuk.

Naar wat bestickering ben ik nog op zoek. Komt ook wel denk ik.

Geplaatst: do mar 24, 2011 15:53
door huskie
:) Hmmm ja bij nader inzien duurde het wat lang :wink:
Zag je mail nu pas, en lette niet op het aantal jaren dat dit topic oud is.
Geniet van deze motor met geschiedenis. :toost:

Geplaatst: do mar 24, 2011 17:02
door Noppy
Supermooi!!!!

Geplaatst: do mar 24, 2011 18:29
door Harry
Noppy schreef:Supermooi!!!!
En als we bij de ORA binnenkort eens een ritje plannen, dan ga je hem daar zien verschijnen hoor! :wink: Maar eerst mijn vastgeroeste gestel eens losrijden tijdens de Enclaverit op 2 april.