Staand rijden afstellingen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Bovenste filmpje zal wel ergens op de Veluwe zijn
Big Bigger Tiger en weer Big
'k ben benieuwd of dat staand rijden een beetje wil lukken zondag.
Ziet eruit als een leuk set Camo, wel een beetje prijzig.
Als de pedalen niet gekanteld worden waarom zou het voor SM zijn?
Wel leuk om te zien hoe ze het hebben opgelost met die plaatjes.
Als de pedalen niet gekanteld worden waarom zou het voor SM zijn?
Wel leuk om te zien hoe ze het hebben opgelost met die plaatjes.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Na wat experimenteren heb ik het volgende gemerkt:
Als je gaat staan op je balhoofd van je voet en je stuur naar voren hebt gekanteld (mijn dwarsbalkje staat nu precies boven de bovenste bouten van de stuurklemmen) worden de trekkrachten op het stuur ineens een flink stuk minder.
Deze afstelling is echter alleen geschikt voor offroad en minder voor lange afstands ritten over de snelweg. Dit is omdat het stuur je rug naar voren laat kantelen of de hoek van de handvaten iets worden veranderd door de hoek van de stuur die het maakt.
Als je gaat staan op je balhoofd van je voet en je stuur naar voren hebt gekanteld (mijn dwarsbalkje staat nu precies boven de bovenste bouten van de stuurklemmen) worden de trekkrachten op het stuur ineens een flink stuk minder.
Deze afstelling is echter alleen geschikt voor offroad en minder voor lange afstands ritten over de snelweg. Dit is omdat het stuur je rug naar voren laat kantelen of de hoek van de handvaten iets worden veranderd door de hoek van de stuur die het maakt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Op de bal van je voet bedoel je?Shifty-PK schreef:Na wat experimenteren heb ik het volgende gemerkt:
Als je gaat staan op je balhoofd van je voet...
Lijkt me trouwens heel vreemd staan en dan kun je zeker niet schakelen terwijl je staat. Ik heb de voetsteunen toch echt graag onder het midden van de zool (holletje van je voet zeg maar). Dan sta je het stabielste voor als je een keer onverwacht door een gat rijdt.
Dat was hét ja, ik vroeg me af wat het juiste woord was
Je moet inderdaad steeds je voet verplaatsen als je wilt schakelen of remmen, maar dat went.
Ik heb begrepen dat motorcrossers ook zo rijden zo heel gek is het ook weer niet Met je hakken klem je de motor echter weer beter vast op deze manier en heb je meer beweging met je voet zodat je meer balans hebt en klappen op kan vangen met je voeten.
Je moet inderdaad steeds je voet verplaatsen als je wilt schakelen of remmen, maar dat went.
Ik heb begrepen dat motorcrossers ook zo rijden zo heel gek is het ook weer niet Met je hakken klem je de motor echter weer beter vast op deze manier en heb je meer beweging met je voet zodat je meer balans hebt en klappen op kan vangen met je voeten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Dan snap ik niet waarom er zo'n uitwisselbaar stukje onderop de meeste laarzen zit, precies in het midden van de zool.
Voet verplaatsen als je wilt schakelen of remmen vind ik niks, zeker niet wanneer je wat harder gaat of het hobbelig is. Lijkt me voor de belasting van je enkel ook niet goed trouwens. Je staat gewoon minder steving op die manier.
Volgens mij heb je een workaround gevonden voor het feit dat de voetsteunen simpelweg te ver naar voren staan....
Voet verplaatsen als je wilt schakelen of remmen vind ik niks, zeker niet wanneer je wat harder gaat of het hobbelig is. Lijkt me voor de belasting van je enkel ook niet goed trouwens. Je staat gewoon minder steving op die manier.
Volgens mij heb je een workaround gevonden voor het feit dat de voetsteunen simpelweg te ver naar voren staan....
Vorig weekend bij de ad ketelaar rit nog een kritisch gekeken wat ik doe. Ik ga niet volledig op de bal van mijn voet staan; maar wel in de richting. Hierdoor heb ik het gevoel de meeste controle te hebben; tijdens het het optrekken en afremmen ben ik continue mijzelf aan het verplaatsen om zo veel mogelijk controle te houden en tergelijk te kunnen schakelen en remmen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
wel n spuuglelijke motor @ dat plaatje ej
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He man, thanks voor de tip maar ze zijn voor supermotard ombouw,leeuwarder schreef:Ik kwam dit op ebay tegen.
http://cgi.ebay.de/Fussrastenanlage-SUZ ... dZViewItem
voor een diepere zit en voeten omhoog en naar achter
Missen ook wat tanden voor de grip
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 765b63abce
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Even mijn idee uitgetekend.
Dit is de rechter voetsteun. Eerst de losse plaatjes getekent en hierna een geheel van gemaakt. Met een beetje geluk past dit plaatje zonder de achterrem te raken.
Doordat 2 ophangingspunten op het frame niet precies horizontaal zitten zal het voetstepje in hoogte ook veranderen als je hem naar voren of naar achteren verplaatst. Ik denk dat het verschil tussen 1 en 5cm naar achteren zo'n 2cm in hoogte kan verschillen.
Het materiaal zal gewoon staal zijn, lekker sterk. Een plaatje van 4mm dik zal genoeg moeten zijn. De plaatjes worden met busjes aan het frame vastgemaakt. Daar de m8 bouten doorheen, dan zit het ook wel stevig. De busjes zullen niet eraan gelast worden, zo kan je nog experimenteren met de lengte van de busjes en dus hoe ver de steunen van de motor komen.
Ik denk dat dit voetsteuntje vooral nuttig is voor experimenteel rijden. Zodra je de juist afstelling hebt kun je één niet verstelbaar plaatje maken wat niet uitsteekt. Daarom ben ik bereid de plaatjes af te staan aan iemand die hier ook geintereseerd in is om de juist afstelling te vinden. Onder voorwaarde dat deze persoon ze zonder bijdrage weer afstaat aan een volgende geintereseerde. En dat ik altijd de rechtmatige eigenaar ben en blijf
Opmerkingen en commentaar zijn welkom, kritiek mag je thuis laten
Dit is de rechter voetsteun. Eerst de losse plaatjes getekent en hierna een geheel van gemaakt. Met een beetje geluk past dit plaatje zonder de achterrem te raken.
Doordat 2 ophangingspunten op het frame niet precies horizontaal zitten zal het voetstepje in hoogte ook veranderen als je hem naar voren of naar achteren verplaatst. Ik denk dat het verschil tussen 1 en 5cm naar achteren zo'n 2cm in hoogte kan verschillen.
Het materiaal zal gewoon staal zijn, lekker sterk. Een plaatje van 4mm dik zal genoeg moeten zijn. De plaatjes worden met busjes aan het frame vastgemaakt. Daar de m8 bouten doorheen, dan zit het ook wel stevig. De busjes zullen niet eraan gelast worden, zo kan je nog experimenteren met de lengte van de busjes en dus hoe ver de steunen van de motor komen.
Ik denk dat dit voetsteuntje vooral nuttig is voor experimenteel rijden. Zodra je de juist afstelling hebt kun je één niet verstelbaar plaatje maken wat niet uitsteekt. Daarom ben ik bereid de plaatjes af te staan aan iemand die hier ook geintereseerd in is om de juist afstelling te vinden. Onder voorwaarde dat deze persoon ze zonder bijdrage weer afstaat aan een volgende geintereseerde. En dat ik altijd de rechtmatige eigenaar ben en blijf
Opmerkingen en commentaar zijn welkom, kritiek mag je thuis laten
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ok, aangezien niemand reageert...kritiek is ook welkom
Ik vind het wel maf om te merken dat ik een van de weinige ben die last heeft van aan het stuur hangen bij staand optrekken.
Nou moet ik zeggen dat het wel een hele verademing was om het stuur voorover te kantelen met de standaard kroonplaten. Maar dan stond het stuur weer niet relaxed om ermee op de weg te rijden. Overigens kan ik nu het stuur op 2 verschillende dieptes op de kroonplaat monteren met de nieuwe ktm kroonplaten. Dat zal is ook al een hele vooruitgang.
Ik vind het wel maf om te merken dat ik een van de weinige ben die last heeft van aan het stuur hangen bij staand optrekken.
Nou moet ik zeggen dat het wel een hele verademing was om het stuur voorover te kantelen met de standaard kroonplaten. Maar dan stond het stuur weer niet relaxed om ermee op de weg te rijden. Overigens kan ik nu het stuur op 2 verschillende dieptes op de kroonplaat monteren met de nieuwe ktm kroonplaten. Dat zal is ook al een hele vooruitgang.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
bij staand optrekken hang ik ook wel een beetje aan mn stuur, maar dat lijkt me logisch als je motor voorruit wilt, en uit het punt van (flinke) massa traagheid je lichaam graag op de zelfde plek wilt blijven..
maar dat ik er echt last van heb.. neeh.. als je het de hele dag doet, net als met dakar ofzo, dan zal je er wel serieus last van krijgen.
op het moment dat je optrekt en je je lichaam in een lichte hoek naar voren brengt t.o.v je voetsteuntjes hang je al een heel stuk minder hard aan je stuur.. en daarmee hou ik het voorlopig wel uit.
maar dat ik er echt last van heb.. neeh.. als je het de hele dag doet, net als met dakar ofzo, dan zal je er wel serieus last van krijgen.
op het moment dat je optrekt en je je lichaam in een lichte hoek naar voren brengt t.o.v je voetsteuntjes hang je al een heel stuk minder hard aan je stuur.. en daarmee hou ik het voorlopig wel uit.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Als je ver genoeg voorover kunt hangen kan je dit effect opvangen en zou je niet aan je armen hoeven te hangen. Hiermee kan je veel energie besparen als je sta positie goed in balans is.CrazyWezel schreef:bij staand optrekken hang ik ook wel een beetje aan mn stuur, maar dat lijkt me logisch als je motor voorruit wilt, en uit het punt van (flinke) massa traagheid je lichaam graag op de zelfde plek wilt blijven..
Dit kan je doen door je stuur naar voren te verplaatsen of je voetsteunen naar achteren. Het stuur van je big kan je standaard niet naar voren verplaatsen maar hoogstens voorover kantelen. Voetpedalen dus maar naar achteren.
Versie 2 is inmiddels uit: In dit ontwerp veranderd de hoogte van het pedaal niet meer als je de horizontale positie veranderd. De linker voetsteun is ook ingetekend.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.