Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo dec 30, 2007 21:33
door Klx300R
het pijpje in de uitlaat is het enigste wat hoort blijven te zitten
derest mag er af
Geplaatst: zo dec 30, 2007 22:44
door Edwin64
Ik had m'n Yamaha beter niet bij een Suzuki dealer kunnen kopen
Denk dat ik maar een specialist in het noorden ga zoeken om de zaak eens goed af te laten stellen. Weet iemand een goed adres?
Geplaatst: zo dec 30, 2007 22:45
door Sjokske
Gebben in Rogat ?
Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:08
door pHreaC
Heb men carbu aangepast volgens volgende settings:
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: 72
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: 35
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: yz-cross
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
Dit is wat ik indertijd met men yammie heb gedaan, hij ging hiermee als een patat uit een patattekanon...
Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:31
door adje
Sigmans in Bakel is DE Yamaha specialist bij uitstek.
Geplaatst: ma dec 31, 2007 18:58
door Sjokske
Is niet echt in het Noord'n Ad
Geplaatst: di jan 01, 2008 03:22
door adje
Is toch Noord Brabant
Niet in het noorden maar wel de beste en de meeste ervaring.
Geplaatst: di jan 01, 2008 12:35
door Edwin64
adje schreef:Is toch Noord Brabant
Niet in het noorden maar wel de beste en de meeste ervaring.
Misschien moet ik maar eens met mijn trailertje naar het warme zuiden afzakken maar zal eerst nog eens in mijn regio informeren.
Het is echter ook niet zo dat ik het uiterste uit m'n WR wil halen. Lukt ook (nog) niet
Waar het mij om gaat is dat de motor lekker loopt en de huidige afstelling veilig is voor het blok. Kan iemand mij vertellen of het knallen in de uitlaat schadelijk is?
Geplaatst: di jan 01, 2008 12:49
door adje
Knallen in de uitlaat doet een motor meestal als die te arm staat op de Pilot jet ( stationair sproeier )
Bij kouder wordend weer verhoog ik deze sproeier met 1 maat en dan is dat probleem meestal opgelost.
Geplaatst: di jan 01, 2008 13:11
door Edwin64
Bedankt voor je reactie Ad. Ik heb de Pilot jet afgelopen zomer vergroot van standaard 45 naar #48 en toen was het knallen idd voorbij. Een week geleden gereden in de vorstperiode begon het knallen af en toe weer...
Het zal dus idd te maken hebben met de weersgesteldheid. Ik accepteer het incidentele knalletje maar en wacht op hogere temperaturen.
Geplaatst: di jan 01, 2008 13:28
door adje
Je kan ook nog een kleine wijziging aan de afstelling van je carb doen door de mengselschroef onder de vlotterkamer.
Als je deze indraaid dan maak je het mengsel armer en uitdraaien is rijker.
Dit kan net de oplossing zijn om het knallen in de uitlaat te verhelpen.