Pagina 2 van 2
Geplaatst: di dec 04, 2007 07:34
door barry!
Ik heb mijn klepspeling gecontroleerd en nu zijn 3 kleppen goed qua speling. Alleen 1 is te krap (inlaat). Voelermaat 0,05mm past er met gemakt tussen en 0,10mm net niet. te krap dus
Wat is hier een mogelijke oorzaak van?
Nu weet ik natuurlijk niet of het ook waar is, maar volgens de oude eigenaar zitten er nieuwe kleppen in.
Geplaatst: di dec 04, 2007 07:38
door adje
laat me raden , de linker inlaatklep ?
Geplaatst: di dec 04, 2007 10:42
door barry!
Euhmm ligt er aan hoe het blok voor je staat.
Als de uitlaatkant naar mij toegericht staat dan is het de linker inlaat klep.
Of anders: de inklaat klep die het verst van de distributieketting zit.
Alle advies is welkom. CRF is nieuw voor mij
Geplaatst: di dec 04, 2007 13:36
door Sjokske
barry! schreef:Als de uitlaatkant naar mij toegericht staat dan is het de linker inlaat klep.
Dan sta je er aan de rechterkant dwars voor en zitten er twee inlaatkleppen achter elkaar
Geplaatst: di dec 04, 2007 13:47
door barry!
zucht...
. Nog duidelijker
:
Als ik op de motor zit de rechter inkaat klep
Geplaatst: di dec 04, 2007 18:39
door adje
Meestal is het de linkse inlaatklep die er het slechtste aan toe is.
Tenminste , dat heb ik elke keer gehad.
Bij mijn huidige 2007 crf450r heb ik gelukkig nog geen probleem mee gehad.
Geplaatst: di dec 04, 2007 18:53
door barry!
Oke dat is duidelijk.
Ik zit mij af te vragen wat ik zal doen.
cilinderkop er aftrekken en kleppen laten controleren.
Of eerst opnieuw stellen, na 2 ritjes opnieuw na meten en dan conclusie trekken. (ik neem aan dat wanneer speling weer krap is, dat er iets niet in dehaak is).
Het gaat mij er om, net zoals velen anderen, dat ik geen vastnaaier krijg doordat ik hem alleen bijgesteld heb en nog even aankijk of de speling niet veranderd. Maar lostrekken doe je het liefst ook niet...
Maar wat is wijsheid....
Geplaatst: di dec 04, 2007 20:48
door adje
Als je klep nog niet helemaal op 0 speling staat dan moet je die gewoon even stellen door middel van er een dunner shimmetje onder te leggen.
Als je nu nog maar 0.05mm speling hebt moet je er dus een 0.12mm dunner onder leggen.
De inlaat speling voor een CRF450 moet zijn 0.16mm +- 0.03mm.
Ik zet die speling altijd expres aan de ruime kant ( liever te veel dan te weinig )