Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo mar 16, 2008 12:59
door speedphreax
Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
Geplaatst: zo mar 16, 2008 13:51
door big M
speedphreax schreef:Een oplossing kan natuurlijk alleen als het management systeem hier rekening mee kan houden. Krijgt het injectie managementsysteem de motortemperatuur als parameter binnen? Ik neem aan dat hij ook weet wanneer hij moet choke-en dus 'koud' kan hij al meten. Of doet hij dat alleen aan de hand van de lambda?
Ja dr zitten compensatie mappen in voor temperatuur en luchtdruk.
Anders was een twee dimensionale map met alleen toerental en gasklep opening voldoende .
Motormanagement meet koelwater temp
inlaatlucht temp
inlaatlucht druk
druk achter de gasklep (manifold air pressure)
gasklep opening
toerental
Vandaar dat een map maken nogal wat werk is en de meeste veranderingen alleen te maken zijn in een beperkt stukje van de map.
Power commanders beinvloeden alleen de correctie factoren om daarmee alleen de gasstand afhankelijke tijden te beinvloeden.