Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma okt 22, 2007 14:57
door huskie
nee hoor

slaan in de uitlaat

Geplaatst: di okt 23, 2007 18:45
door crossblok
Als je de compressie eens verlaagde,een 2 tal extra ringetjes onder de bougie kan al voldoende zijn.Heb zo'n soort euvel al eens gehad bij een Honda 500,compressie verlaagd en was over.

Geplaatst: di okt 23, 2007 19:31
door huskie
Met gas dicht op een bocht aankomen is geen compressie probleempje.
Kompressieproblemen onstaan pas als je de cilinder lekker vult en zwaar belast. Er zit amper compressie in een stationair lopende motor, 2takt als 4takt. Maar bedankt voor je meedenken.

Geplaatst: di okt 23, 2007 20:27
door klaas xr250r
compressie blijft altijd hetzelfde ,stationair als volgas.

Geplaatst: di okt 23, 2007 21:02
door Marc Otten
De compressieverhouding blijft hetzelfde. Verschil in slagvolume van zuiger in odp en bdp. Problemen die ontstaan door een te hoge compressie ontstaan meestal bij zwaardere belasting/toerental.

Geplaatst: di okt 23, 2007 21:40
door big M
Omdat een verbrandings motor effectief gesproken een compressor is verplaatst deze bij volgas meer lucht dan bij stationair en zal dus ook meer lucht samenpersen .
De compressie verhouding blijft idd wel t zelfde.

Ik heb wel eens een snelle nokkenas gemonteerd die op de compressie meten minder compressie einddruk gaf dan de std nokkenas.
Maar met de spoeling bij de juiste toerentallen dus wel meer lucht verplaatste.

Tweetakten weet ik niet zoveel van maar t lijkt misschien iets met combi poorttiming/uitlaat ??

Geplaatst: di okt 23, 2007 23:06
door huskie
klaas xr250r schreef:compressie blijft altijd hetzelfde ,stationair als volgas.
Is al recht gezet door Marc Otten. Dus dat hoef ik niet meer te doen :)

Hee Big M, dat is lang geleden dat jij postte. Eerlijk van je om te zeggen dat je weinig verstand hebt van 2takten, maar ik denk dat je je te bescheiden op stelt. :wink:

Poorttiming/uitlaattiming zou goed kunnen. Ook ga ik nog voor slechte verbranding bij stationair.
Hij gaat slaan op het moment dat het vliegwiel de motor gaat aandrijven ipv andersom. Alsof de motor omgekeerd gaat werken.

Geplaatst: wo okt 24, 2007 07:47
door erwindob
huskie schreef: Hij gaat slaan op het moment dat het vliegwiel de motor gaat aandrijven ipv andersom. Alsof de motor omgekeerd gaat werken.
Zoveel speling op je vliegwiel dat de ontstekingstiming niet meer klopt.

('t is tenslotte al een oud beestje) :?

PS. m'n Huskie WR250 loopt erg lekker. :P

Geplaatst: wo okt 24, 2007 09:01
door huskie
Wahahahahah
die Erwin.
Ik kom jou nog wel tegen dit jaar, dan zullen we even zien wie hier een oud beestje is. :wink:
Hee trouwens, nu ik je toch spreek. Zondag clubwedstrijdje in apeldoorn, trial dus.
Rij je mee als gastrijder. Zou ik leuk vinden. :)

slaan in de uitlaat

Geplaatst: wo okt 24, 2007 17:14
door crossblok
Dat de compressie bij stationair en volgas hetzelfde is niet helemaal waar volgens mij als het goed is is bij stationair lopen de klep van de powervalve dicht en dus een kleinere uitlaatpoort bij volgas is de klep open dus grotere uitlaatpoort en iets minder compressie.Staat ook vaak bij de technische gegevens van een crosser b.v 12,5:1/ 9,5:1.

Geplaatst: wo okt 24, 2007 18:54
door huskie
klopt ...

Geplaatst: ma nov 12, 2007 01:08
door Kiremo
heb je het probleem nog steeds? want het kan misschien ook door slijtage komen. Als de carburateur oud is en hij staat ietwat schuin op je cilinder slijt je gasnaald je spoeiernaald uit en krijgt je cilinder nog steeds mengsel als je gashendel dicht hebt. Resultaat is plofjes of klappen in je uitlaat. maar het kan inderdaad ook je uitlaat zijn of valse lucht.

Geplaatst: ma nov 12, 2007 10:09
door huskie
Kiremo,
ik heb het opgelost ....hoi hoi hoi
Het bleek toch aan de slechte verbranding bij stationair te liggen.
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Fijn dat je meedacht.
Ciao

Geplaatst: ma nov 12, 2007 11:29
door Shifty-PK
huskie schreef:Kiremo,
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Ciao
Wat is de squish?

Geplaatst: ma nov 12, 2007 12:11
door klaas xr250r
Is de ruimte tussen bovenkant zuiger en onderkant verbrandingsruimte.
is mede bepalend voor de compressie verhouding :lol:

Geplaatst: di nov 13, 2007 16:24
door Hoelio
Dus toch compressie... :roll:

Geplaatst: di nov 13, 2007 22:36
door big M
huskie schreef:Kiremo,
ik heb het opgelost ....hoi hoi hoi
Het bleek toch aan de slechte verbranding bij stationair te liggen.
Heb de squish hoogte aangepast van 1,65mm naar 1,1mm en dat deed de truuk.
Fijn dat je meedacht.
Ciao
Beetje Kwalitatief Teleurstellend Materiaal ...
Raar dat een merk als ktm zo een nieuwe motor aflevert.
Iedereen die wat van tuning begrijpt weet hoe belangrijk dat is en hoeveel invloed dit o de prestatie s heeft .

Of ze weten wat wij niet weten maar waar je ongetwijfeld achter gaat komen.

Loopt ie nu nog wel mooi door bovenin toeren??

Geplaatst: wo nov 14, 2007 20:31
door huskie
Ach,
weet je, het zijn produktie fietsen, en niemand heeft er last van....en het is eigenlijk niet echt een probleem. Hij reed al goed, alleen bij gas dicht doen, ja dat kon beter.
Dus het probleem ben ik zelf. Ik weet hoe een 2takt kan lopen, dus moet die ook zo lopen. En alle motoren worden met te grote squish hoogtes geleverd. Heeft te maken met "better save than sorry".
Bij ktm weten ze ook niet wat voor een "peut" er in de machine gaat. Toevallig hebben wij goede "peut", maar die amerikanen die rijden op troep rond. Of ze moeten "racegas" gaan kopen.
Ieder motor merk optimaliseert zijn squish hoogte niet!!!!!
Enne hij rijdt ook bovenin nog steeds perfect. Ik ben ook niet "overboard" gegaan met de hoogte. Hij heeft nu koud 200psi, waar dat eerst 180psi was, dus no problemo. :D

Geplaatst: di nov 20, 2007 00:56
door Kiremo
Hmm inderdaad wel jammer dat een productie motor zo wordt geleverd?? maar dat het aan de squish ligt... had iknog niet zo snel aangedacht maar goed is dat ook weer opgelost ;)