Pagina 2 van 2

Geplaatst: za sep 15, 2007 23:19
door Hein
Vergeet niet dat de vermogensafgifte van een 250 van 10 jaar geleden heel anders is dan een 250 van nu.
Feit is wel dat als je een 200 hebt je een unieke motor hebt want niemand in Nederland (althans in de NL enduro competitie) rijdt ermee.
Als je ooit stoute plannen krijgt om in de NL enduro competitie te gaan rijden moet je wel starten in de klasse B (inters) of E (nationalen) (<250 2T <450 4T) en dan moet je er flink aan trekken om die bij te houden.
Maar je geeft eigenlijk al aan waar je zwaar aan tilt, de handelbaarheid van een 125 en een beetje de bottemend van een 250.
In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.

Geplaatst: zo sep 16, 2007 20:14
door Sjokske
huskie schreef:Hein, ben jij HvB, of ben je een andere Hein?
Hopelijk niet die magere :wink:

Geplaatst: zo sep 16, 2007 21:30
door Hein
Sjokske schreef:
huskie schreef:Hein, ben jij HvB, of ben je een andere Hein?
Hopelijk niet die magere :wink:
Nee gelukkig niet, wel de ijzeren Hein en die kunnen we wel hebben !

Geplaatst: zo sep 16, 2007 22:49
door schildertje
Hein schreef:In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.
http://www.offroadshopoerlemans.nl/de/ec200_2007.htm

Waarvan akte, ook fatsoenlijk apparaat. :wink:

Geplaatst: zo sep 16, 2007 23:04
door Hein
Hey da's mooi dat GG ook een 200 in haar range had zitten, wist ik niet.
Maar óók die zie je nergens rijden, zelfde verhaal als de KTM.
Ik zou me kunnen indenken als je in Frankrijk, Italie of Spanje veel in de bergen zou rijden je deze motoren goed zou kunnen gebruiken.
Niet veel vermogen nodig maar wel lekker scherp sturen (sowiezo met een lichte 2T), dan komt een 125 of 200 pas goed tot zijn recht.
Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........

Geplaatst: wo sep 19, 2007 19:24
door Kees
Huskie,

Bij je ktm krijg je een heel pakket.
nl.: Sproeiers ,gasnaalden,filterkooi,uitlaat ,tandwielen,knipperbollen,en een aanslag op de gasschuif,spiegels.
Heb mijn 250 namelijk vorige week omgebouwd.
Standaart uitlaat zit een kat in en is dubbelwandig,je krijgt er een andere pijp bij.
Gas schuif gaat maar ongeveer 1 cm open,aanslag is gewoon te verwijderen.
achter tand wiel is van een super motard,grote uitvoering incl passende x ring ketting krijg je er bij.
Filter kooi zit maar een gaatje in van 1 cm.
Dit allemaal voor de type goedkeuring,250 staat voor 7 kw op het kent.

suc 6 met je aanwinst(als het doorgaat)

Geplaatst: wo sep 19, 2007 19:54
door huskie
Kees, werd jouw motor nou nog gestart in de zaak, of...?
Het gaat zeker door. Voor het eerst een nieuwe motor, jammie.

Geplaatst: wo sep 19, 2007 19:56
door TTT
Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.
Onlangs in Voeren de 4 uurs gereden, barste van de lichte 2T. (Voeren licht net over de grens bij Maastricht) en veel GG.
Over een paar weken 4 uurs van Honville, ook daar veel licht spul
Deze 4 uurs is ook zeer de moeite waard. :D


Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.

Geplaatst: wo sep 19, 2007 20:41
door adje
TTT schreef:
Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.

Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
En in Nederland wonen we.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt :wink:

Geplaatst: do sep 20, 2007 07:38
door Sjokske
Heb ik 8)

Geplaatst: do sep 20, 2007 09:02
door Hein
Tja, je hebt altijd baas boven baas.
Maar je moet dan met de nieuwe kabinetsplannen wel 2 motoren APK laten keuren ............

Geplaatst: do sep 20, 2007 09:13
door Sjokske
Is bij TM'meke niet zo'n probleem, ik heb alles nog liggen waar ik hem mee gekocht heb.
Maar bij de HD zal het probleem groter worden, chopperke is ondertussen een keer of vier verbouwd, echte chopper aangezien het frame ook al een keer of vier door Hendrik-Jan-de -Slijptolman doormidden is ge"chopt" :oops: . Knipperlichten, nooit van gehoord, uitlaten ---> 2" pijp (makkelijk meenemen op het werk :wink: ), en de rest ook vrij illegaal.
Stond toch al op de nominatie om op Marktplaats te gaan wonen, mochten de plannen concreet worden plan effe bespoedigen. Wil trouwens nog altijd wel een keer een Enduro/SM'mer gaan bouwen met HD Sportster-blok, zal er dan ook niet eenvoudiger op worden qua keuring :cry:

Geplaatst: do sep 20, 2007 16:31
door Kees
Huskie,

Mijn motor werdt gestart in de zaak.
nl door mezelf na het ombouwen.
Heb een vrij goede relatie met mijn dealer en heb de ombouw volledig zelf gedaan in de zaak.
Motor had trouwens al gelopen alle ktm`s worden op de fabriek gestart en getest(uitlaatbocht was al verkleurd in het krat)

Geplaatst: do sep 20, 2007 17:27
door TTT
adje schreef:
TTT schreef:
Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.

Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
En in Nederland wonen we.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt :wink:
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.
Andere weekenden over de tankbaan en zo. 300 2T komt er wel door.
(Maar in het zand vond ik mijn 525 makkelijker rijden)

Geplaatst: do sep 20, 2007 20:54
door adje
TTT schreef:
adje schreef:
TTT schreef:
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.
Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.

Geplaatst: do sep 20, 2007 22:11
door TTT
adje schreef:
TTT schreef:
adje schreef: Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.
mwah, dit jaar tot dusver alleen Transardenaisse, 4 uurs van voeren, die rit waar jij ook was en straks 4 uurs honville. Ben ook nog 3 dagen in noordfrankrijk wezen rijden met een gids.

Da's meer dan ik in NL gedaan heb: 3 uurs van lichtenvoorde, 4 uurs V'waard, opstapdag Landsard.

gasgas kopen

Geplaatst: do sep 20, 2007 22:17
door jan2
Ik zou een gasgas kopen.
Mijn 300 tje van de andere Jan bevalt echt goed.
Toine van dijk zei zag me rijden en was enthousiast over de soepele
vermogensafgifte.

Geplaatst: do sep 20, 2007 23:04
door STTEVE
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!