Vergeet niet dat de vermogensafgifte van een 250 van 10 jaar geleden heel anders is dan een 250 van nu.
Feit is wel dat als je een 200 hebt je een unieke motor hebt want niemand in Nederland (althans in de NL enduro competitie) rijdt ermee.
Als je ooit stoute plannen krijgt om in de NL enduro competitie te gaan rijden moet je wel starten in de klasse B (inters) of E (nationalen) (<250 2T <450 4T) en dan moet je er flink aan trekken om die bij te houden.
Maar je geeft eigenlijk al aan waar je zwaar aan tilt, de handelbaarheid van een 125 en een beetje de bottemend van een 250.
In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.
het kopen van een nieuwe motor
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
http://www.offroadshopoerlemans.nl/de/ec200_2007.htmHein schreef:In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.
Waarvan akte, ook fatsoenlijk apparaat.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Hey da's mooi dat GG ook een 200 in haar range had zitten, wist ik niet.
Maar óók die zie je nergens rijden, zelfde verhaal als de KTM.
Ik zou me kunnen indenken als je in Frankrijk, Italie of Spanje veel in de bergen zou rijden je deze motoren goed zou kunnen gebruiken.
Niet veel vermogen nodig maar wel lekker scherp sturen (sowiezo met een lichte 2T), dan komt een 125 of 200 pas goed tot zijn recht.
Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Maar óók die zie je nergens rijden, zelfde verhaal als de KTM.
Ik zou me kunnen indenken als je in Frankrijk, Italie of Spanje veel in de bergen zou rijden je deze motoren goed zou kunnen gebruiken.
Niet veel vermogen nodig maar wel lekker scherp sturen (sowiezo met een lichte 2T), dan komt een 125 of 200 pas goed tot zijn recht.
Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Huskie,
Bij je ktm krijg je een heel pakket.
nl.: Sproeiers ,gasnaalden,filterkooi,uitlaat ,tandwielen,knipperbollen,en een aanslag op de gasschuif,spiegels.
Heb mijn 250 namelijk vorige week omgebouwd.
Standaart uitlaat zit een kat in en is dubbelwandig,je krijgt er een andere pijp bij.
Gas schuif gaat maar ongeveer 1 cm open,aanslag is gewoon te verwijderen.
achter tand wiel is van een super motard,grote uitvoering incl passende x ring ketting krijg je er bij.
Filter kooi zit maar een gaatje in van 1 cm.
Dit allemaal voor de type goedkeuring,250 staat voor 7 kw op het kent.
suc 6 met je aanwinst(als het doorgaat)
Bij je ktm krijg je een heel pakket.
nl.: Sproeiers ,gasnaalden,filterkooi,uitlaat ,tandwielen,knipperbollen,en een aanslag op de gasschuif,spiegels.
Heb mijn 250 namelijk vorige week omgebouwd.
Standaart uitlaat zit een kat in en is dubbelwandig,je krijgt er een andere pijp bij.
Gas schuif gaat maar ongeveer 1 cm open,aanslag is gewoon te verwijderen.
achter tand wiel is van een super motard,grote uitvoering incl passende x ring ketting krijg je er bij.
Filter kooi zit maar een gaatje in van 1 cm.
Dit allemaal voor de type goedkeuring,250 staat voor 7 kw op het kent.
suc 6 met je aanwinst(als het doorgaat)
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Onlangs in Voeren de 4 uurs gereden, barste van de lichte 2T. (Voeren licht net over de grens bij Maastricht) en veel GG.
Over een paar weken 4 uurs van Honville, ook daar veel licht spul
Deze 4 uurs is ook zeer de moeite waard.
Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
smurf.
En in Nederland wonen we.TTT schreef:In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Is bij TM'meke niet zo'n probleem, ik heb alles nog liggen waar ik hem mee gekocht heb.
Maar bij de HD zal het probleem groter worden, chopperke is ondertussen een keer of vier verbouwd, echte chopper aangezien het frame ook al een keer of vier door Hendrik-Jan-de -Slijptolman doormidden is ge"chopt" . Knipperlichten, nooit van gehoord, uitlaten ---> 2" pijp (makkelijk meenemen op het werk ), en de rest ook vrij illegaal.
Stond toch al op de nominatie om op Marktplaats te gaan wonen, mochten de plannen concreet worden plan effe bespoedigen. Wil trouwens nog altijd wel een keer een Enduro/SM'mer gaan bouwen met HD Sportster-blok, zal er dan ook niet eenvoudiger op worden qua keuring
Maar bij de HD zal het probleem groter worden, chopperke is ondertussen een keer of vier verbouwd, echte chopper aangezien het frame ook al een keer of vier door Hendrik-Jan-de -Slijptolman doormidden is ge"chopt" . Knipperlichten, nooit van gehoord, uitlaten ---> 2" pijp (makkelijk meenemen op het werk ), en de rest ook vrij illegaal.
Stond toch al op de nominatie om op Marktplaats te gaan wonen, mochten de plannen concreet worden plan effe bespoedigen. Wil trouwens nog altijd wel een keer een Enduro/SM'mer gaan bouwen met HD Sportster-blok, zal er dan ook niet eenvoudiger op worden qua keuring
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Huskie,
Mijn motor werdt gestart in de zaak.
nl door mezelf na het ombouwen.
Heb een vrij goede relatie met mijn dealer en heb de ombouw volledig zelf gedaan in de zaak.
Motor had trouwens al gelopen alle ktm`s worden op de fabriek gestart en getest(uitlaatbocht was al verkleurd in het krat)
Mijn motor werdt gestart in de zaak.
nl door mezelf na het ombouwen.
Heb een vrij goede relatie met mijn dealer en heb de ombouw volledig zelf gedaan in de zaak.
Motor had trouwens al gelopen alle ktm`s worden op de fabriek gestart en getest(uitlaatbocht was al verkleurd in het krat)
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.adje schreef:En in Nederland wonen we.TTT schreef:In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt
Andere weekenden over de tankbaan en zo. 300 2T komt er wel door.
(Maar in het zand vond ik mijn 525 makkelijker rijden)
smurf.
Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.TTT schreef:adje schreef:TTT schreef:
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
mwah, dit jaar tot dusver alleen Transardenaisse, 4 uurs van voeren, die rit waar jij ook was en straks 4 uurs honville. Ben ook nog 3 dagen in noordfrankrijk wezen rijden met een gids.adje schreef:TTT schreef:adje schreef: Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.
Da's meer dan ik in NL gedaan heb: 3 uurs van lichtenvoorde, 4 uurs V'waard, opstapdag Landsard.
smurf.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!