het kopen van een nieuwe motor

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Vergeet niet dat de vermogensafgifte van een 250 van 10 jaar geleden heel anders is dan een 250 van nu.
Feit is wel dat als je een 200 hebt je een unieke motor hebt want niemand in Nederland (althans in de NL enduro competitie) rijdt ermee.
Als je ooit stoute plannen krijgt om in de NL enduro competitie te gaan rijden moet je wel starten in de klasse B (inters) of E (nationalen) (<250 2T <450 4T) en dan moet je er flink aan trekken om die bij te houden.
Maar je geeft eigenlijk al aan waar je zwaar aan tilt, de handelbaarheid van een 125 en een beetje de bottemend van een 250.
In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

huskie schreef:Hein, ben jij HvB, of ben je een andere Hein?
Hopelijk niet die magere :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Sjokske schreef:
huskie schreef:Hein, ben jij HvB, of ben je een andere Hein?
Hopelijk niet die magere :wink:
Nee gelukkig niet, wel de ijzeren Hein en die kunnen we wel hebben !
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Hein schreef:In dat geval is de 200 een prima alternatief en KTM is volgens mij het enige merk die in dat segment wat fatsoenlijks te bieden heeft, zo uit mijn hoofd heeft geen ander goed merk een dergelijke motor in haar programma zitten.
http://www.offroadshopoerlemans.nl/de/ec200_2007.htm

Waarvan akte, ook fatsoenlijk apparaat. :wink:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Hey da's mooi dat GG ook een 200 in haar range had zitten, wist ik niet.
Maar óók die zie je nergens rijden, zelfde verhaal als de KTM.
Ik zou me kunnen indenken als je in Frankrijk, Italie of Spanje veel in de bergen zou rijden je deze motoren goed zou kunnen gebruiken.
Niet veel vermogen nodig maar wel lekker scherp sturen (sowiezo met een lichte 2T), dan komt een 125 of 200 pas goed tot zijn recht.
Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Huskie,

Bij je ktm krijg je een heel pakket.
nl.: Sproeiers ,gasnaalden,filterkooi,uitlaat ,tandwielen,knipperbollen,en een aanslag op de gasschuif,spiegels.
Heb mijn 250 namelijk vorige week omgebouwd.
Standaart uitlaat zit een kat in en is dubbelwandig,je krijgt er een andere pijp bij.
Gas schuif gaat maar ongeveer 1 cm open,aanslag is gewoon te verwijderen.
achter tand wiel is van een super motard,grote uitvoering incl passende x ring ketting krijg je er bij.
Filter kooi zit maar een gaatje in van 1 cm.
Dit allemaal voor de type goedkeuring,250 staat voor 7 kw op het kent.

suc 6 met je aanwinst(als het doorgaat)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Kees, werd jouw motor nou nog gestart in de zaak, of...?
Het gaat zeker door. Voor het eerst een nieuwe motor, jammie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.
Onlangs in Voeren de 4 uurs gereden, barste van de lichte 2T. (Voeren licht net over de grens bij Maastricht) en veel GG.
Over een paar weken 4 uurs van Honville, ook daar veel licht spul
Deze 4 uurs is ook zeer de moeite waard. :D


Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
smurf.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

TTT schreef:
Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.

Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
En in Nederland wonen we.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Heb ik 8)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hein
Berichten: 56
Lid geworden op: za sep 30, 2006 13:46
Locatie: Tussen de olde wieven.

Tja, je hebt altijd baas boven baas.
Maar je moet dan met de nieuwe kabinetsplannen wel 2 motoren APK laten keuren ............
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Is bij TM'meke niet zo'n probleem, ik heb alles nog liggen waar ik hem mee gekocht heb.
Maar bij de HD zal het probleem groter worden, chopperke is ondertussen een keer of vier verbouwd, echte chopper aangezien het frame ook al een keer of vier door Hendrik-Jan-de -Slijptolman doormidden is ge"chopt" :oops: . Knipperlichten, nooit van gehoord, uitlaten ---> 2" pijp (makkelijk meenemen op het werk :wink: ), en de rest ook vrij illegaal.
Stond toch al op de nominatie om op Marktplaats te gaan wonen, mochten de plannen concreet worden plan effe bespoedigen. Wil trouwens nog altijd wel een keer een Enduro/SM'mer gaan bouwen met HD Sportster-blok, zal er dan ook niet eenvoudiger op worden qua keuring :cry:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Huskie,

Mijn motor werdt gestart in de zaak.
nl door mezelf na het ombouwen.
Heb een vrij goede relatie met mijn dealer en heb de ombouw volledig zelf gedaan in de zaak.
Motor had trouwens al gelopen alle ktm`s worden op de fabriek gestart en getest(uitlaatbocht was al verkleurd in het krat)
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

adje schreef:
TTT schreef:
Hein schreef: Maar hier in Nederland of Belgie met zijn zware modder, klei en klapzand ..........
In de gladde belgische klei is een licht motortje juist in het voordeel.

Een nederlandse tankbaan of maisplak is natuurlijk andere koek.
En in Nederland wonen we.
Is wel gemakkelijk als je 2 motoren hebt :wink:
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.
Andere weekenden over de tankbaan en zo. 300 2T komt er wel door.
(Maar in het zand vond ik mijn 525 makkelijker rijden)
smurf.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

TTT schreef:
adje schreef:
TTT schreef:
Nou Ad, de meeste georganiseerde ritten en wedstrijden rij ik in Belgie. Is voor mij (en jou) stuk dichterbij dan pak'm beet Havelte.
Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

adje schreef:
TTT schreef:
adje schreef: Nou Toine , dan zal ik toch eens vaker contact met je moeten opnemen want schijnbaar weet jij heel veel ritjes die in Belgie gereden kunnen worden.
mwah, dit jaar tot dusver alleen Transardenaisse, 4 uurs van voeren, die rit waar jij ook was en straks 4 uurs honville. Ben ook nog 3 dagen in noordfrankrijk wezen rijden met een gids.

Da's meer dan ik in NL gedaan heb: 3 uurs van lichtenvoorde, 4 uurs V'waard, opstapdag Landsard.
smurf.
jan2
Berichten: 65
Lid geworden op: do aug 25, 2005 23:29

Ik zou een gasgas kopen.
Mijn 300 tje van de andere Jan bevalt echt goed.
Toine van dijk zei zag me rijden en was enthousiast over de soepele
vermogensafgifte.
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie