crf 250 2005 probleempje

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Freestyler

Had het kunnen denken, vond het al raar dat een cross uit zijn 5de springt.
Hebt ge genoeg speling op uw koppelingskabel (ge moet uw koppelinghendel ongeveer 1cm vrij kunnen bewegen)
en hebt ge uw olie van uw transmissie al eens vervangen?
boer125
Contacteer:

nou ik heb genoeg speling op de koppelingskabel, vandaag gaat hij uit elkaar om de presiece oorzaak te vinden. toen ik gisteren in zijn 4 reed was het net alsof de koppeling niet pakte en hij gewoon door aant slippen was. de crf heeft 2 weken terug nog bij benn's cross shop gestaan en nageleken op kleppenspelling toen is ook olie ververs
staatscrossbeheer gaat als een speer
Sanne
Contacteer:

De juiste manier om de olie te meten volgens de Manual is de motor drie minuten stationair laten draaien, vervolgens de motor horizontaal op een bok en drie minuten wachten en dan je peilstok losdraaien en op het carter leggen (dus niet erin draaien!) Met je bakolie het zelfde verhaal alleen moet je hier je peilboutje eruit draaien die aan de rechterkant van je blok (naar voren gekeken) zit. Hier moet de olie uitlopen.
Links en rechts ruim een halve liter erin. Meten en afvullen. Denk erom dat je oppast met het vastdraaien van dat boutje want die is snel dol en dan moet je er een heliecol( (schrijf ik dat goed?) inzetten, nieuwe deksel pakking etc.
Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust want ik kan het voor je opzoeken in het werkplaatshandboek.

SUC6 Ermee!!
adje

Sanne schreef: heliecol( (schrijf ik dat goed?)
Nee , het is een helicoil :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
boer125
Contacteer:

nou vandaagb begonnen meyt uitdokteren van het schakelprobleem! eerst de koppelingkabel minder strak gezet en een proefrit gemaakt evens nieuwe olie in carter en blok. probleem bij zijn 5 is verholpen de 4 loopt nog niet :twisted: toen de koppelingsdeksel eraf gehaald en de platen nagekeken: helemaal goed! nu ben ik bezig met het verder openen van het blok. morgen of oermorgen horen jullie wat het is
boer125
Contacteer:

nou ik heb eindelijk te horen gekregen wat er aan de crf is, er zijn 3 tandwielen kapot een lager gescheurd een lager vast en de sckakelvork is ingesleten aan de zijant dus ook nieuw. heb de onderdelen helaas nog niet kunnen bestellen maar het zal een best duur grapje zijn :( verder was er nog iets raars: bij de inlaatkleppen had de een 0,5 speling en de ander 0,10 speling :?: klopt dit of is er iets mis mee??
maxx

hoezo zelf doen als je het blok uit elkaar kan halen kan je ook wel een kopeling bekijken
han

Zit er een automatische decompresseur op?
Als deze in werking is wordt een van de kleppen iets open gezet,dit zou de grotere klepspeling kunnen verklaren
boer125
Contacteer:

ja volgens mij wel maar de kleppenspeling is nu weer netjes en hij loopt weer as een trein 8) is die automatische decompresseur dan een stukje wat in de nokkenas zit en zo de kleppen vervoeg of zoiets :?:
Plaats reactie