Pagina 2 van 3

Geplaatst: do aug 30, 2007 22:29
door wr450f'05
En een daglecentie kost 23,- euro dus doe de rekensom.

licentie

Geplaatst: vr aug 31, 2007 07:38
door Gast
ook het knmv lidmaatschap komt er nog bij.
rond de 40 euro.

Geplaatst: vr aug 31, 2007 07:52
door erwindob
KNMV doet daar (expres?!) niet zo duidelijk over, maar voor een offroad licentie is een lidmaadschap niet verplicht.

Geplaatst: vr aug 31, 2007 08:53
door folie
erwindob schreef:KNMV doet daar (expres?!) niet zo duidelijk over, maar voor een offroad licentie is een lidmaadschap niet verplicht.
Weet je dat zeker ? Dat scheelt nl een hopp geld.

Geplaatst: vr aug 31, 2007 10:55
door wr450f'05
Je hoeft niet per se een KNMV lidmaatschap te hebben, daar zijn ze inderdaad beetje onduidelijk in.

bedankt

Geplaatst: vr aug 31, 2007 12:19
door Gast
bedankt voor jullie reacties, heb ik dus voor niets al een jaar of vier lidmaatschap betaald.
zal de knmv eens bellen, maak verder toch geen gebruik van hun diensten.

Johnny

Re: licentie

Geplaatst: vr aug 31, 2007 19:12
door Bosje
johnny07 schreef:ook het knmv lidmaatschap komt er nog bij.
rond de 40 euro.
ben al lid, dan hebbie ook pechhulp, dus scheelt weer lidmaatschap anwb/routemobiel :)

Geplaatst: vr aug 31, 2007 20:59
door Rolando
Als ik pech heb, bel ik mijn schoonvader. Die komt mij zo halen!!

Geplaatst: vr aug 31, 2007 21:09
door schildertje
:shock: zo'n blauwe gaat toch nooit stuk :?:

Geplaatst: vr aug 31, 2007 21:20
door hanrie
Om een OR rit te mogen rijden moet je dus een licentie hebben en om die te verkrijgen moet je dus eerst lid worden van de KNMV(geldt niet voor de daglicentie)
De KNMV is in meer dingen niet duidelijk (het staat wel op hun site maar het is moeilijk te vinden,overal op hun site staat iets en soms zelfs verschillend)
Het eigen risico van €5000,- van de licenties staat er ook op maar omdat we ook verplicht verzekerd zijn middels de zg enduroclausule is dat geen probleem...toch. (de KNMV zorgt gewoon voor een dubbele verzekering ,vraag blijft welke eventueel gaat uitbetalen)
Grote vraag blijft wat het nut is van deze licentie bij offroad, dus waarom we aan de KNMV betalen want in mijn ogen krijgen we daar niets voor terug behalve een hele papierwinkel die blijkbaar niemand leest en er maar een handtekening onderzet omdat je anders niet mag rijden.

Geplaatst: vr aug 31, 2007 21:31
door schildertje
:? Hmmmmmmm , er is iemand die regelmatig heeft gecorrespondeerd met onze bond. ben ff zijn naam vergeten maar weet zeker dat het ergens op het forum staat.
Heb hem in De wijk nog gesproken. Trouwens een rit zonder bond waar je voor 15 euris klaar bent om uit je dak te gaan, hoewel leek meer op modderspartellen laatste keer. :twisted:

Geplaatst: vr aug 31, 2007 21:39
door hanrie
ja dat was ik daar in de wijk,het kan ook wel zonder de bond.
Probleem is denk ik dat de organisatoren lid zijn van deze bond en dus net als wij geen keuze hebben.
Er zijn gelukkig nog altijd organisatoren die er vanuit gaan dat je een licentie hebt er daar dan niet op controleren :D

Geplaatst: vr aug 31, 2007 21:44
door wr450f'05
hanrie schreef:Om een OR rit te mogen rijden moet je dus een licentie hebben en om die te verkrijgen moet je dus eerst lid worden van de KNMV(geldt niet voor de daglicentie)
De KNMV is in meer dingen niet duidelijk (het staat wel op hun site maar het is moeilijk te vinden,overal op hun site staat iets en soms zelfs verschillend)
Het eigen risico van €5000,- van de licenties staat er ook op maar omdat we ook verplicht verzekerd zijn middels de zg enduroclausule is dat geen probleem...toch. (de KNMV zorgt gewoon voor een dubbele verzekering ,vraag blijft welke eventueel gaat uitbetalen)
Grote vraag blijft wat het nut is van deze licentie bij offroad, dus waarom we aan de KNMV betalen want in mijn ogen krijgen we daar niets voor terug behalve een hele papierwinkel die blijkbaar niemand leest en er maar een handtekening onderzet omdat je anders niet mag rijden.
Ik denk dat het iets te maken heeft met het afgeven van de vergunning door de gemeente.
Als de plaatselijke club word ondersteund door de KNMV dan weet de gemeente zeker dat er 'gecontroleerd' word op bepaalde zaken omtrent het mileu e.d.

Geplaatst: vr aug 31, 2007 23:43
door Houten Klaas
schildertje schreef::? Hmmmmmmm , er is iemand die regelmatig heeft gecorrespondeerd met onze bond. ben ff zijn naam vergeten maar weet zeker dat het ergens op het forum staat.
Heb hem in De wijk nog gesproken. Trouwens een rit zonder bond waar je voor 15 euris klaar bent om uit je dak te gaan, hoewel leek meer op modderspartellen laatste keer. :twisted:
Harrie Koerhuis

Geplaatst: za sep 01, 2007 01:02
door klomp
ives schreef:Al die keren dat ik in Nederland aan een offroad rit heb meegedaan hebben ze nooit iets gezegd van mijn banden? En ik heb altijd crossbandjes liggen, meestal zelfs van die schoepenbanden voor het hollandse zand. Heb ik dan gewoon geluk gehad?
ik snap het ook niet helemaal :roll:
ook ik heb crossbanden
geen licentie
ben geen lid van de KNMV
ben ook nooit gecontroleerd

en ik rij altijd mee. gewoon inschrijven, naar je motor lopen en rijden!
(als ie start...) :oops:

Geplaatst: za sep 01, 2007 02:45
door adje
schildertje schreef::shock: zo'n blauwe gaat toch nooit stuk :?:
O nee :? :wink:

Geplaatst: za sep 01, 2007 10:08
door Houten Klaas
klomp schreef:
ives schreef:Al die keren dat ik in Nederland aan een offroad rit heb meegedaan hebben ze nooit iets gezegd van mijn banden? En ik heb altijd crossbandjes liggen, meestal zelfs van die schoepenbanden voor het hollandse zand. Heb ik dan gewoon geluk gehad?
ik snap het ook niet helemaal :roll:
ook ik heb crossbanden
geen licentie
ben geen lid van de KNMV
ben ook nooit gecontroleerd

en ik rij altijd mee. gewoon inschrijven, naar je motor lopen en rijden!
(als ie start...) :oops:
Je hebt dan telkens geluk gehad, er zijn regelementen waaraan je moet voldoen. Deze staan op knmv site

Geplaatst: za sep 01, 2007 10:09
door Houten Klaas
Trouwens er zijn ook ritten die niet onder de knmv vallen.

Handel en Haapert oa.

Geplaatst: za sep 01, 2007 10:56
door klomp
Houten Klaas schreef:Trouwens er zijn ook ritten die niet onder de knmv vallen.

Handel en Haapert oa.
dat verklaart een hoop. ik doelde nl op hapert en de ktm-dag.

Geplaatst: za sep 01, 2007 14:33
door brummbar
Die controles in Handel stelt ook niet veel voor.
Een vriend van ons had er een `open` uitlaat opzitten,en hij twijfelde zelf of ie wel door de keuring kwam.
Die oficial gooit z`n gas open,ik stond erachter en werd terplekke onwel van de lawaai :roll:;

Schrijft die man `twijfelgeval` op z`n keuringskaart,waarna hij gewoon mocht meerijden.
Niemand verder die dit twijfelgeval controleerde. :)

Geplaatst: za sep 01, 2007 16:00
door Bosje
wees blij dat het zo gaat tijdens deze ritten en nog niet op een niveau is zoals op de nederlandse circuits...
Mede daarom er toch zoveel mogelijk aan doen dat het ook zo blijft :!: dus geen open pijpen in de trand van "er wordt toch niet naar gekeken"

Geplaatst: za sep 01, 2007 18:55
door brummbar
Helemaal mee eens Bos.
Heb het zelf ook nooit zo begrepen,dat meteen moeten vervangen van de uitlaat,bij aanschaf van een motor.
Maakt toch al herrie zat?

Geplaatst: za sep 01, 2007 20:17
door Bosje
brummbar schreef:Helemaal mee eens Bos.
Heb het zelf ook nooit zo begrepen,dat meteen moeten vervangen van de uitlaat,bij aanschaf van een motor.
Maakt toch al herrie zat?
tja men roept vermogen, maar ik heb zat aan de standaard PK-tjes (en ik denk die anderen ook wel)
Posed natuurlijk wel erg lekker he, een akra ofzo :P

Geplaatst: za sep 01, 2007 20:41
door wr450f'05
Hoe stiller hoe mooier, mensen horen je in het bos niet van verre aankomen.
De grootste irritatie van de 'niet rijders' is niet de snelheid, maar meestal het geluid. En die paarden die je in het bos tegenkomt gaan niet gelijk helemaal uit hun dak.

Geplaatst: za sep 01, 2007 21:28
door Rolando
brummbar schreef:Die controles in Handel stelt ook niet veel voor.
Een vriend van ons had er een `open` uitlaat opzitten,en hij twijfelde zelf of ie wel door de keuring kwam.
Die oficial gooit z`n gas open,ik stond erachter en werd terplekke onwel van de lawaai :roll:;

Schrijft die man `twijfelgeval` op z`n keuringskaart,waarna hij gewoon mocht meerijden.
Niemand verder die dit twijfelgeval controleerde. :)
Elk jaar zeggen ze in Handel streng te controleren en toch komen er "twijfelgevallen" doorheen.