Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr aug 24, 2007 18:48
door Klx300R
gebruik de sproeierbezetting is van die jongen op klx planet en werk daar op verder,anders moet je iemand zoeken met een testbank.
greetz
Geplaatst: vr aug 24, 2007 23:10
door xr-manu
pHino schreef:wat dus wel zo is:
ik heb die acceleratie timing eens heel laat gezet, en dan gas gegeven, dan verzuipt hij nog. dus bij gas in 1x open trekken valt hij stil
als je iets langzamer draaid, gaat het goed, of als hij al wat toeren heeft, kan je wel ineens open draaien.
't is niet omdat hij mss van hoofdsproeier te rijk staat (?) dat hij op middengebied (naald stand en/of type) of op lage toeren (stationairsproeier/ airnozzles/Co vijs) te arm kan staan.Hoe check je trouwens je bougiekleur?
Je moet je motor goed warm rijden (15min ofzo).Dan goed doorgeven in alle versnellingen (volgas) en dan direct stilleggen zonder ralenti te draaien.
Om het midden gebied (naald) te checken kan je hetzelfde doen maar dan niet voorbij 3/4 gas gaan want dan "kickt" de hoofdsproeier in. Gasstand en afregelen acceleratiepomp kan makkelijk met streepjes te trekken op je gashendel : 0 , 1/4, 1/2 ,3/4 ,volgas ed...
(zie ook Mikuni manuals)
Nog info:
http://www.17pouces.net/spip.php?article35
Geplaatst: za aug 25, 2007 22:57
door pHino
Klx300R schreef:needle jet is het buisje onder je hoofdsproeier,staat ook een nummer in,alsook je naald heeft een nummer. Als je die persoon kan vertrouwen zou ik zeker deze waarden eens proberen. Hoe groot is je ralenti sproeier? deze is het begin van alles.
mijn rolantie sproeier is 17.5.
en die van klx planet raad een 15 aan. dus maandag best eens een 15 gaan halen. of maakt dat niet zo veel verschil die 2.5
Geplaatst: zo aug 26, 2007 00:42
door xr-manu
Das 1 maat hé ,kan veel verschil maken.
Ik hoop dat je die sproeiers (zeker stationairspr. en airnozzles..)vindt hier in België.. Ik bestel ze bij Topham Duitsland. AVR in Destelbergen heeft er mss nog wa.. Hoofdsproeiers vind je bij KTM dealers (voor LC4's)
Geplaatst: ma aug 27, 2007 22:31
door pHino
xr-manu schreef:Das 1 maat hé ,kan veel verschil maken.
Ik hoop dat je die sproeiers (zeker stationairspr. en airnozzles..)vindt hier in België.. Ik bestel ze bij Topham Duitsland. AVR in Destelbergen heeft er mss nog wa.. Hoofdsproeiers vind je bij KTM dealers (voor LC4's)
hey, kan daar online besteld worden? want heb vandaag tervergeefs gezocht hier bij dealers naar sproeiers, maar helaas.
stationair sproeiers vond ik, maar min maat was 32.50 en ik moet 15 hebben
hoofdsproeier was het kleinste 175.
en die naald en naaldgeleider zijn al helemaal niet te vinden
Geplaatst: ma aug 27, 2007 23:24
door xr-manu
Een beleefd mailtje in 't engels naar
sales@mikuni-topham.de ,vraag prijs voor wat je nodig hebt ,overschrijven en een paar dagen later heb je het.
Geplaatst: di aug 28, 2007 14:32
door pHino
dank u wel
Geplaatst: zo sep 16, 2007 22:22
door pHino
heb de sproeiers en naald besteld en aangekregen. alles gemonteerd, en hij bolde erg goed!. enkel als je een klein beetje (1-3mm) gas geeft, pruttelt hij wat van het verzuipen, maar denk dat dit de bougie gaat zijn.
maar nu heb ik een grote probleem, dus even een uurtje of 2 gaan rijden. en heel opeens hoor ik hem heel fel tikken, denk dat dat een klep(pen) is. hoe kan dit zo opeens? staat hij miss te arm en is zo een klep ingebrand? is dit mogelijk?
Geplaatst: di sep 18, 2007 18:38
door pHino
niemand een idee wat er verkeerd staat wanneer een motor stottert op minder dan 1/4de gas?
dan zit je normaal toch nog op de rolantie sproeier te rijden hé? maar heb deze al veranderd van 15 naar 17.5, maar geen resultaat
Geplaatst: di sep 18, 2007 23:07
door xr-manu
Draai het kruisvijsje op het wit nylon spul (bovenaan rechts op de carbu) wat in en probeer opnieuw hiermee verlaat je het aanspreekpunt (startpunt) van de acceleratiepomp.Je moet een "gap" hebben van 2 a 3mm min tussen het witte nylon spul en de pompstang.De AC pomp niet verder dan 3/4 gas laten spuiten. Eindpunt inspuiting regel je door het inbusvijsje bovenaan .
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =mikuni+tm
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=327405
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =mikuni+tm
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... =mikuni+tm
Tik zelf daar zelf eens "Mikuni tm" in de search in..massa's info
Btw welke sproeiers en naald gebruik je nu?
Geplaatst: di sep 18, 2007 23:19
door pHino
ohja, dit steekt erin nu.
784-13002-p-8
nadelduse 568
j8-9dzh06-50
dusennadel
Pilot jet 15
main jet 130
en dat van de acceleratie sproeier heb ik geprobeerd. maar het hielp niet. hij heeft het als je bv optrekt met telkens minder als 1/4de gas. of als je bv 50 rijd in 6de met zo weinig gas, dan stotterd hij.
desnoods 10km aan een stuk. en als je niet het gas lost, of meer gas geeft, staat je acceleratie sproeier toch stil?
het klinkt ook net zoals ontstekingsfouten. zo ploffen doet hij, en daardoor loopt hij dan lelijk. precies alsof hij teveel benzine binnen krijgt? of net te weinig?
Geplaatst: di sep 18, 2007 23:40
door xr-manu
Zet de clip van je naald 1 stand hoger (naald zakt dieper = armer mengsel)
en draai het stervijsje bovenaan eens helemaal in en kijk...Best wel maar 1 ding tegelijk proberen.
Geplaatst: di sep 18, 2007 23:46
door xr-manu
pHino schreef:
. en als je niet het gas lost, of meer gas geeft, staat je acceleratie sproeier toch stil?
Als je tss het beginpunt en het eindpunt van instelling van de AC pomp zit ,blijft hij ruwe benzine spuwen.
Dit lijkt me een "te rijk" probleem ,niet te arm. Van een 15 naar een 17.5 pilot gaan ,maakt dan alles alleen slechter...
Kleur bougie?