Geplaatst: di aug 07, 2007 20:23
Ok Heel goed, Sjikkentip, en dan verwachten wij een testverslagje over hoe die motor zich heeft gedragen.
noppenforum.nl - Trial, Cross, Enduro, Off-road, Rally, Allroad, motorreizen, rallies etc
https://board.noppenforum.nl:443/
Klaas op een Honda, das als vloeken in de kerkadje schreef:@Klaas , Vogende keer als je weer bij ons komt rijden dan moet je toch maar eens op mijn Honda rijden
Hey Ides,meul@hotmail.com schreef:Hey Sjikkentip,
't is hier den Ides. Nadat je dit voorjaar een 3-tal uur met mijn 250 EXC-F 2007 gereden had, heb ik intussen een andere naald (in de carburator) gemonteerd. Dit had ik gedaan op advies van KTM-Frankrijk op lezersklachten in het tijdschrift "Moto Verte".
Type naald: OBDT, gemonteerd met circlips op 4de ring van boven.
Resultaat: merkelijk groot verschil, valt minder snel stil bij het "aanzetten" in 2de versnelling.
Mogelijks is in model 2008 standaard deze naald gemonteerd (misschien weet Jo VdB dit)
PS: Chris zal zich deze week de 250 EXC-F 2008 kopen in Waregem of Ruddervoorde (hij ziet het niet zitten om naar DAM in Hoeselt te rijden...)[/u]
Stefaan,stefaan525 schreef:Sjikkentip,er is precies aan dat moteurke het één en 't ander gewijzigd.'k hem dit van een duits forum geplukt:Mein Eindruck einer veränderten Motorcharakteristik bei der 250 ist vielleicht nicht nur subjektiv. Gerade in der ENDURO gelesen:
"- Neue Auslassnockenwelle für besseres Ansprechverhalten und mehr
Leistung und Drehmoment aus dem Drehzahlkeller.
- Ultraleichte Titanventile mit neuen Federn und Ventilführungen
- Optimierte Zündkurve verbessert die Verbrennung, dazu besseres
Ansprechverhalten im unteren Drehzahlbereich"
(Text gekürzt. Quelle: ENDURO 8/07)
"nieuwe uitlaatnokkenas voor meer koppel onderin,ultralichte titaniumkleppen met nieve resortkes,geoptimaliseerde ontsteking voor beter aan te pakken op lage toerensjikkentip schreef:Stefaan,stefaan525 schreef:Sjikkentip,er is precies aan dat moteurke het één en 't ander gewijzigd.'k hem dit van een duits forum geplukt:Mein Eindruck einer veränderten Motorcharakteristik bei der 250 ist vielleicht nicht nur subjektiv. Gerade in der ENDURO gelesen:
"- Neue Auslassnockenwelle für besseres Ansprechverhalten und mehr
Leistung und Drehmoment aus dem Drehzahlkeller.
- Ultraleichte Titanventile mit neuen Federn und Ventilführungen
- Optimierte Zündkurve verbessert die Verbrennung, dazu besseres
Ansprechverhalten im unteren Drehzahlbereich"
(Text gekürzt. Quelle: ENDURO 8/07)
Bedankt,moar men deutz is nie zeu goe...
Ejje a reikening al gemoakt?
Yep, wir bek in Zandland and alaif mar nie kicking (knopke is toch gemakker)Rolando schreef:Terug van vakantie? Je hebt weer praatjes
Als het over mij gaat, is een simpel "Jo" ook voldoende . En het is zowieso een hobby zonder meer, dus meer moet er niet achter gezocht worden. Ik heb het geluk dat ik me relatief makkelijk kan vrij maken door de week gezien mijn job, en dat ik mijn eigen baas ben (dus geen gedoe met verlofaanvragen en dergelijke)Acid Burns schreef:meneer journalist
Hey Joe,Jo VdB schreef:In elk geval, donderdagnamiddag 16 augustus kan je de nieuwe Kawa's zien op de Horenbergdam te Genk, want dan is het parcours voor iedereen open !
Als je 's namiddags komt, zeg mij dan ook eens gedag ! (rood/zwarte Sinisalo kledij , wit/zwarte Arai helm, zwart/rode Alpinestars Tech 8 )
Jo VdB
Paar fotookes te zien op : http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=Rolando schreef:Terug van vakantie? Je hebt weer praatjes
Sorry Joe, mijn Jimi Hendrix drive was even te sterk.Jo VdB schreef: Maurice,
a) het is JO
Op een groene motor???Jo VdB schreef:
b) zwart/rood is toch neutraal ??
Jo heeft een goed geheugen! Een 1990 LC4 met grote tank en klein koplampje. Dat was mijn eerste keer over rotsen rijden en ik vond het toen maar niks. Maar het was wel een gezellige dag, met jou en Rudy.Jo VdB schreef: Jo VdB (die jou enkele jaren geleden eens op sleeptouw heeft genomen in Bilstain als ik me niet vergis, jij had toen nog een LC4 met zo'n piepklein lampje vooraan...)