Pagina 2 van 2

Geplaatst: di aug 07, 2007 20:23
door huskie
Ok Heel goed, Sjikkentip, en dan verwachten wij een testverslagje over hoe die motor zich heeft gedragen.

Geplaatst: di aug 07, 2007 23:44
door Sjokske
adje schreef:@Klaas , Vogende keer als je weer bij ons komt rijden dan moet je toch maar eens op mijn Honda rijden :wink:
Klaas op een Honda, das als vloeken in de kerk :wink:
Of als d'n Ad met vaste verkering .................
Of als the Sjokman op een .......... GasGas (voor de verandering eens wat anders ingevuld) :lol:

Geplaatst: wo aug 08, 2007 13:08
door Rolando
Terug van vakantie? Je hebt weer praatjes :lol:

Geplaatst: wo aug 08, 2007 21:44
door meul@hotmail.com
Hey Sjikkentip,
't is hier den Ides. Nadat je dit voorjaar een 3-tal uur met mijn 250 EXC-F 2007 gereden had, heb ik intussen een andere naald (in de carburator) gemonteerd. Dit had ik gedaan op advies van KTM-Frankrijk op lezersklachten in het tijdschrift "Moto Verte".
Type naald: OBDT, gemonteerd met circlips op 4de ring van boven.
Resultaat: merkelijk groot verschil, valt minder snel stil bij het "aanzetten" in 2de versnelling.
Mogelijks is in model 2008 standaard deze naald gemonteerd (misschien weet Jo VdB dit)
PS: Chris zal zich deze week de 250 EXC-F 2008 kopen in Waregem of Ruddervoorde (hij ziet het niet zitten om naar DAM in Hoeselt te rijden...)[/u]

Geplaatst: wo aug 08, 2007 22:33
door sjikkentip
meul@hotmail.com schreef:Hey Sjikkentip,
't is hier den Ides. Nadat je dit voorjaar een 3-tal uur met mijn 250 EXC-F 2007 gereden had, heb ik intussen een andere naald (in de carburator) gemonteerd. Dit had ik gedaan op advies van KTM-Frankrijk op lezersklachten in het tijdschrift "Moto Verte".
Type naald: OBDT, gemonteerd met circlips op 4de ring van boven.
Resultaat: merkelijk groot verschil, valt minder snel stil bij het "aanzetten" in 2de versnelling.
Mogelijks is in model 2008 standaard deze naald gemonteerd (misschien weet Jo VdB dit)
PS: Chris zal zich deze week de 250 EXC-F 2008 kopen in Waregem of Ruddervoorde (hij ziet het niet zitten om naar DAM in Hoeselt te rijden...)[/u]
Hey Ides,
Bedankt reeds voor de inlichtingen,half september zal ik meer weten...

Geplaatst: do aug 09, 2007 11:09
door stefaan525
Sjikkentip,er is precies aan dat moteurke het één en 't ander gewijzigd.'k hem dit van een duits forum geplukt:Mein Eindruck einer veränderten Motorcharakteristik bei der 250 ist vielleicht nicht nur subjektiv. Gerade in der ENDURO gelesen:

"- Neue Auslassnockenwelle für besseres Ansprechverhalten und mehr
Leistung und Drehmoment aus dem Drehzahlkeller.
- Ultraleichte Titanventile mit neuen Federn und Ventilführungen
- Optimierte Zündkurve verbessert die Verbrennung, dazu besseres
Ansprechverhalten im unteren Drehzahlbereich"
(Text gekürzt. Quelle: ENDURO 8/07)

Geplaatst: do aug 09, 2007 12:23
door sjikkentip
stefaan525 schreef:Sjikkentip,er is precies aan dat moteurke het één en 't ander gewijzigd.'k hem dit van een duits forum geplukt:Mein Eindruck einer veränderten Motorcharakteristik bei der 250 ist vielleicht nicht nur subjektiv. Gerade in der ENDURO gelesen:

"- Neue Auslassnockenwelle für besseres Ansprechverhalten und mehr
Leistung und Drehmoment aus dem Drehzahlkeller.
- Ultraleichte Titanventile mit neuen Federn und Ventilführungen
- Optimierte Zündkurve verbessert die Verbrennung, dazu besseres
Ansprechverhalten im unteren Drehzahlbereich"
(Text gekürzt. Quelle: ENDURO 8/07)
Stefaan,
Bedankt,moar men deutz is nie zeu goe...
Ejje a reikening al gemoakt?

Geplaatst: do aug 09, 2007 13:32
door stefaan525
sjikkentip schreef:
stefaan525 schreef:Sjikkentip,er is precies aan dat moteurke het één en 't ander gewijzigd.'k hem dit van een duits forum geplukt:Mein Eindruck einer veränderten Motorcharakteristik bei der 250 ist vielleicht nicht nur subjektiv. Gerade in der ENDURO gelesen:

"- Neue Auslassnockenwelle für besseres Ansprechverhalten und mehr
Leistung und Drehmoment aus dem Drehzahlkeller.
- Ultraleichte Titanventile mit neuen Federn und Ventilführungen
- Optimierte Zündkurve verbessert die Verbrennung, dazu besseres
Ansprechverhalten im unteren Drehzahlbereich"
(Text gekürzt. Quelle: ENDURO 8/07)
Stefaan,
Bedankt,moar men deutz is nie zeu goe...
Ejje a reikening al gemoakt?
"nieuwe uitlaatnokkenas voor meer koppel onderin,ultralichte titaniumkleppen met nieve resortkes,geoptimaliseerde ontsteking voor beter aan te pakken op lage toeren :wink:

dei reikening,met of zonder intrest :lol: :lol:

Geplaatst: vr aug 10, 2007 11:15
door Sjokske
Rolando schreef:Terug van vakantie? Je hebt weer praatjes :lol:
Yep, wir bek in Zandland and alaif mar nie kicking (knopke is toch gemakker) 8)

Geplaatst: vr aug 10, 2007 19:42
door Acid Burns
en toch vond ik dat duits makkelijker lezen..
maar het klinkt lekker zo een nieuwe ktm..
mare.. dat gedoe waar meneer journalist het over had.. is dat wel toegankelijk voor bezoekers?

Geplaatst: vr aug 10, 2007 21:12
door Jo VdB
Acid Burns schreef:meneer journalist
Als het over mij gaat, is een simpel "Jo" ook voldoende :wink: . En het is zowieso een hobby zonder meer, dus meer moet er niet achter gezocht worden. Ik heb het geluk dat ik me relatief makkelijk kan vrij maken door de week gezien mijn job, en dat ik mijn eigen baas ben (dus geen gedoe met verlofaanvragen en dergelijke)

Of de testen vrij te bezichtigen zijn, dat weet ik niet (waarschijnlijk wel, als je niet teveel "onder de voeten loopt") In elk geval, donderdagnamiddag 16 augustus kan je de nieuwe Kawa's zien op de Horenbergdam te Genk, want dan is het parcours voor iedereen open !

Als je 's namiddags komt, zeg mij dan ook eens gedag ! (rood/zwarte Sinisalo kledij , wit/zwarte Arai helm, zwart/rode Alpinestars Tech 8 )

Jo VdB

Geplaatst: vr aug 10, 2007 21:28
door mmrizio
Jo VdB schreef:In elk geval, donderdagnamiddag 16 augustus kan je de nieuwe Kawa's zien op de Horenbergdam te Genk, want dan is het parcours voor iedereen open !

Als je 's namiddags komt, zeg mij dan ook eens gedag ! (rood/zwarte Sinisalo kledij , wit/zwarte Arai helm, zwart/rode Alpinestars Tech 8 )

Jo VdB
Hey Joe,

Hoort een journalist niet in kleding te rijden die qua kleur bij de testmotor past? Of mag je niet op de foto?

Geplaatst: vr aug 10, 2007 21:50
door Jo VdB
Maurice,

a) het is JO

b) zwart/rood is toch neutraal ??

Jo VdB (die jou enkele jaren geleden eens op sleeptouw heeft genomen in Bilstain als ik me niet vergis, jij had toen nog een LC4 met zo'n piepklein lampje vooraan...)

Geplaatst: vr aug 10, 2007 22:32
door Acid Burns
donderdag, werk..! wat verstaan ze met namiddag? Genk is toch wel een uur rijden.. misschien kan ik me wat eerder vrijmaken?

Geplaatst: vr aug 10, 2007 22:51
door Jo VdB
Namiddag wil gewoon zeggen vanaf 13.00 uur

Als je op de site van AMC Genk kijkt (je komt er wel als je even Googlet ), dan zie je dat de baan vanaf 13.00 open is voor elke geïnteresseerde rijder (of kijker)

Jo VdB

Geplaatst: za aug 11, 2007 00:56
door Acid Burns
Kan er dan helaas niet bijzijn.. mijn baas gaat me niet eerder laten gaan ben ik bang voor..

Geplaatst: za aug 11, 2007 10:02
door Sjokske
Rolando schreef:Terug van vakantie? Je hebt weer praatjes :lol:
Paar fotookes te zien op : http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=

Geplaatst: za aug 11, 2007 11:20
door mmrizio
Jo VdB schreef: Maurice,

a) het is JO
Sorry Joe, mijn Jimi Hendrix drive was even te sterk.
Jo VdB schreef:
b) zwart/rood is toch neutraal ??
Op een groene motor???
Jo VdB schreef: Jo VdB (die jou enkele jaren geleden eens op sleeptouw heeft genomen in Bilstain als ik me niet vergis, jij had toen nog een LC4 met zo'n piepklein lampje vooraan...)
Jo heeft een goed geheugen! Een 1990 LC4 met grote tank en klein koplampje. Dat was mijn eerste keer over rotsen rijden en ik vond het toen maar niks. Maar het was wel een gezellige dag, met jou en Rudy.