Geplaatst: zo apr 01, 2007 11:04
Ik vind dat ze deze jongens aangepakt hebben "volgens het boekje" maar het had gerust een onsje minder gemogen:
1) Stel je houdt een paar crossers aan op het industrieterrein, zonder legitimatie, papieren, je kent het wel. Dan 'gijzel' je de motoren om zeker te weten dat die boefjes de juiste gegevens achterlaten (want ze willen hun motoren terug)
2) Stel je houdt een paar crossers aan die wild aan het crossen zijn met hun bus, met crossers er nog in. Die geef je een bekeuring, want je hebt hun kentekenplaat.
3) Stel je ziet een paar crossers die rondjes rijden om hun gekentekende bus. Dan neem je uiteraard de crossers in beslag? Uiteraard, want er is niemand die kan garanderen dat die crossers bij die twee bussen horen. Oplossing: dan kijk je even on-line in het kentekenregister, maar dat is natuurlijk te veel werk.
Ik trek het nu bewust een beetje uit zijn verband, maar ze hadden alle middelen voorhanden voor ' garanties'. In mijn ogen dus een te hard optreden.
Ik weet niet wat voor SM-fietsen dit waren (ooit wel op kenteken gestaan?), maar waren de framenummers goed zichtbaar? Zo niet, dan is het interessant om op het buro te zien of deze gejat waren. Doen ze volgens mij met rontgenfoto' s. Dan is het ineens een extra service en kunnen de eventuele gedupeerden hun fietsjes terugkrijgen.
"Elk nadeel hep se voordeel".
Noppy
1) Stel je houdt een paar crossers aan op het industrieterrein, zonder legitimatie, papieren, je kent het wel. Dan 'gijzel' je de motoren om zeker te weten dat die boefjes de juiste gegevens achterlaten (want ze willen hun motoren terug)
2) Stel je houdt een paar crossers aan die wild aan het crossen zijn met hun bus, met crossers er nog in. Die geef je een bekeuring, want je hebt hun kentekenplaat.
3) Stel je ziet een paar crossers die rondjes rijden om hun gekentekende bus. Dan neem je uiteraard de crossers in beslag? Uiteraard, want er is niemand die kan garanderen dat die crossers bij die twee bussen horen. Oplossing: dan kijk je even on-line in het kentekenregister, maar dat is natuurlijk te veel werk.
Ik trek het nu bewust een beetje uit zijn verband, maar ze hadden alle middelen voorhanden voor ' garanties'. In mijn ogen dus een te hard optreden.
Ik weet niet wat voor SM-fietsen dit waren (ooit wel op kenteken gestaan?), maar waren de framenummers goed zichtbaar? Zo niet, dan is het interessant om op het buro te zien of deze gejat waren. Doen ze volgens mij met rontgenfoto' s. Dan is het ineens een extra service en kunnen de eventuele gedupeerden hun fietsjes terugkrijgen.
"Elk nadeel hep se voordeel".
Noppy