
M.V.G
Moderator: ghulst
De buddies van alle TTR modellen passen op elkaar, ik had zelf een rood-zwart zadel van een 1999-er op mijn model 2000 TTR, maar kon in duitsland een blauwe tank en zadel kopen voor 50 euro, dus ik heb nu een blauwe.Bluto schreef:Even een andere vraag:Past een nieuw type buddy overtrek ook op een 2002 model?Ik heb er zo'n effen blauw zadelovertrek op en wil dus een nieuw blauw/zwarte buddy erop trekken.Zo eentje als stteve op de foto in zijn avatar heeft.(maar dan blauw/zwart)
En mijn TTR sticker op de rechtse kant van mijn tank is ook verrot.Kun je die los krijgen,en weet iemand een "el cheapo"adresje voor deze zaken?
Volgens mij is een TT350 tot 1998 nog in Australie uitgeleverdTT racer schreef:voor een motor van 13 jaar zul je geen setjes meer vind zeker![]()
M.V.G
standaard staat de TTR nogal arm afgesteld. met bovenstaande wijzigingen wordt het mengsel nog armer (meer lucht erin en de verbrandingsgassen er sneller uit), dus je zult meer benzine aan het mengsel moeten toelaten door de bijv. gasnaalden iets hoger te zetten.Bluto schreef:Die mengselschroef heb ik nog niet gecontroleerd.Wat is het effect om die schroef 8 slagen uit te draaien in plaats van de standaard 4?Ik vind het nogal een verschil met de standaard setting.
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
Stteve, heb jij geen weet van een site die het verstellen van de gasnaalden in het engels beschrijft?? Of nog beter, in het NederlandsSTTEVE schreef:standaard staat de TTR nogal arm afgesteld. met bovenstaande wijzigingen wordt het mengsel nog armer (meer lucht erin en de verbrandingsgassen er sneller uit), dus je zult meer benzine aan het mengsel moeten toelaten door de bijv. gasnaalden iets hoger te zetten.Bluto schreef:Die mengselschroef heb ik nog niet gecontroleerd.Wat is het effect om die schroef 8 slagen uit te draaien in plaats van de standaard 4?Ik vind het nogal een verschil met de standaard setting.
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
Ik heb de wijzigingen van Enrico gevolgd, en hij start zeker beter en reageert beter op het gas
Die buddies gaat lukken (ik heb je een PB gestuurd)
ik heb beide naalden 1 standje hoger gezet en mijn luchtmengselschroef 2 hele slagen extra uitgedraaid.Bluto schreef:Hoeveel standen staan je naalden hoger stteve?En heb je je luchtmengselschroef ook 8 slagen uitgedraaid?
Moet ik anders ook maar eens veranderen bij mij.
Moet je daarvoor veel demonteren? Is dat veel werk?Bluto schreef:Ik heb ze nu ook 1 stand hoger gezet(bij beide naalden)en mijn luchtmengselschroef dus ook 6 slagen uitgedraaid.Morgenvroeg de ultieme test.Ga ik met 2 maten weer eens ouderwets knallen.Ik laat nog wel weten hoe hij loopt.Bedankt voor de tip STTEVE.
De naalden verzetten kan niet met de carburateurs nog gemonteerd, omdat de schroefjes waar de deksels mee vast zitten niet los te draaien zijn. Daarom heb ik de schroefjes vervangen door imbus boutjes van de zelfde maat.Bluto schreef:Ik heb de carburateurs wel gedemonteerd,uurtje of 4 mee aan het prullen geweest.(Was wel in een zeer slecht verlicht schuurtje)
Ik weet niet of het ook kan met de carburateurs nog gemonteerd.Ook de luchtmengselschroef is moeilijk te bereiken.Bij de linkse carburateur moest ik het asje weg kunnen schuiven om zo de hefboom en gasschuif weg te kunnen nemen.
Op http://www.tt600r.de/technik/tt600r/tt600r.htm staan exploded views van de carburateurs.
Halfwarm: kontakt uit, volgas geven en dan 10 keer doortrappen. Daarna normale startprodurehornet911 schreef:Half warm moet je je geen illusies maken, this sucks op een TTR!!!
Mijn decompressor is nog origineel en als je deze wat kent mag dit niet al te veel probs opleveren,....Iedereen die ik ken die een handdecompressor heeft geplaatst zou echter niks anders meer willen, niks dan goeds daarover gehoord.........
@stteve: luchtfilterkast demonteren, daar moet je je subframe toch ook voor demonteren?