voor een motor van 13 jaar zul je geen setjes meer vind zeker
M.V.G
YAMAHA TT600R 2000
Moderator: ghulst
De buddies van alle TTR modellen passen op elkaar, ik had zelf een rood-zwart zadel van een 1999-er op mijn model 2000 TTR, maar kon in duitsland een blauwe tank en zadel kopen voor 50 euro, dus ik heb nu een blauwe.Bluto schreef:Even een andere vraag:Past een nieuw type buddy overtrek ook op een 2002 model?Ik heb er zo'n effen blauw zadelovertrek op en wil dus een nieuw blauw/zwarte buddy erop trekken.Zo eentje als stteve op de foto in zijn avatar heeft.(maar dan blauw/zwart )
En mijn TTR sticker op de rechtse kant van mijn tank is ook verrot.Kun je die los krijgen,en weet iemand een "el cheapo"adresje voor deze zaken?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een blauw-zwarte met anti-slip, dus mocht je in Italie willen bestellen, kunnen we misschien iets samen doen om kosten te sparen
Die stickers zijn los te krijgen, maar goedkoop is anders. De plasticdelen kosten weer geen drol, 23 euro voor het achterspatbord (waar die zijkappen aan vast zitten ) is niet veel
De tank is trouwens goed te spuiten.
Volgens mij is een TT350 tot 1998 nog in Australie uitgeleverdTT racer schreef:voor een motor van 13 jaar zul je geen setjes meer vind zeker
M.V.G
Heb net ook mijn rood/zwart kabeltje losgetrokken onder mijn zadel,en mijn aanzuigsnorkel van de luchtfilterkast verwijderd.
Kan ik hier wezenlijk verschil mee verwachten,ik heb hem namelijk nog niet getest en heb met de originele setting te weinig gereden om een verschil te kunnen merken.
Graag wat info van de ervaren tweakers onder jullie.
Kan ik hier wezenlijk verschil mee verwachten,ik heb hem namelijk nog niet getest en heb met de originele setting te weinig gereden om een verschil te kunnen merken.
Graag wat info van de ervaren tweakers onder jullie.
White Knuckle Tight!!!
Zeer zeker, Ik heb deze kabel doorgetrokken naar het stuur en een knopje op het stuur geplaatst.....Kan ik al rijdens het kabeltje "uittrekken" en terug "in mekaar steken" (zet de knop "aan" (=kabel verbonden) als ik cross en wat moe wordt, dan is het motorkarakter duidelijk minder hevig...)
Er zijn sites waar ze zeggen dat dit en soort toerentalbegrenzer is, maar volgens mijn aanvoelen heeft hij meer power over de gehele lijn en gaat hij niet hoger in toeren....
In combinatie met snorkel, luchtvijs van carb. al een groooot verschil!
Dan nog eens een open demper erop en hij klimt lekker snel in toeren TOF!!
Er zijn sites waar ze zeggen dat dit en soort toerentalbegrenzer is, maar volgens mijn aanvoelen heeft hij meer power over de gehele lijn en gaat hij niet hoger in toeren....
In combinatie met snorkel, luchtvijs van carb. al een groooot verschil!
Dan nog eens een open demper erop en hij klimt lekker snel in toeren TOF!!
Linkerkant van het blok, zit een schroef om de luchtinlaat te regelen. Origineel staat die 4 toeren open, doe er nog 4 bij en je zult het verschil (in combinatie met andere aanpassingen) wel voelen!!
Op deze site spreken ze om de (hoofd??)sproeiers één of twee standjes te wijzigen (zakken)....Dit wil ik wel doen, maar jammer genoeg spreek ik geen duits....
http://www.xpower.de/tuningtt.html
Op deze site spreken ze om de (hoofd??)sproeiers één of twee standjes te wijzigen (zakken)....Dit wil ik wel doen, maar jammer genoeg spreek ik geen duits....
http://www.xpower.de/tuningtt.html
[quote="Bluto"]Dat van die "luchtvijs"kan ik niet helemaal volgen.Wat is dat voor iets? quote]
luchtvijs = belgisch voor luchtmengsel schroef. hiermee kan je het mengsel dus aanpassen
luchtvijs = belgisch voor luchtmengsel schroef. hiermee kan je het mengsel dus aanpassen
Die mengselschroef heb ik nog niet gecontroleerd.Wat is het effect om die schroef 8 slagen uit te draaien in plaats van de standaard 4?Ik vind het nogal een verschil met de standaard setting.
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
White Knuckle Tight!!!
standaard staat de TTR nogal arm afgesteld. met bovenstaande wijzigingen wordt het mengsel nog armer (meer lucht erin en de verbrandingsgassen er sneller uit), dus je zult meer benzine aan het mengsel moeten toelaten door de bijv. gasnaalden iets hoger te zetten.Bluto schreef:Die mengselschroef heb ik nog niet gecontroleerd.Wat is het effect om die schroef 8 slagen uit te draaien in plaats van de standaard 4?Ik vind het nogal een verschil met de standaard setting.
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
Ik heb de wijzigingen van Enrico gevolgd, en hij start zeker beter en reageert beter op het gas
Die buddies gaat lukken (ik heb je een PB gestuurd)
Stteve, heb jij geen weet van een site die het verstellen van de gasnaalden in het engels beschrijft?? Of nog beter, in het NederlandsSTTEVE schreef:standaard staat de TTR nogal arm afgesteld. met bovenstaande wijzigingen wordt het mengsel nog armer (meer lucht erin en de verbrandingsgassen er sneller uit), dus je zult meer benzine aan het mengsel moeten toelaten door de bijv. gasnaalden iets hoger te zetten.Bluto schreef:Die mengselschroef heb ik nog niet gecontroleerd.Wat is het effect om die schroef 8 slagen uit te draaien in plaats van de standaard 4?Ik vind het nogal een verschil met de standaard setting.
Ik heb pas een paar maal gereden op mijn brommer(slecht weer)en merk dat ie iets inhoudt bij plotseling volgas geven.Heb er een LeoVince X3 open demper op zitten,en zoals al gezegd,rood/zwart kabeltje los,aanzuigsnorkel verwijderd.Verder is mijn luchtfilter net schoongemaakt met nieuwe filterolie erop.Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd,maar denk niet dat daar het probleem zit.
Sproeierbezetting lijkt me origineel.Misschien dat het door het koude weer komt??
Doe eens een gok en denk even mee.
PS:Gaat het nog lukken met die buddyovertrekken STTeve?
Ik heb de wijzigingen van Enrico gevolgd, en hij start zeker beter en reageert beter op het gas
Die buddies gaat lukken (ik heb je een PB gestuurd)
ik heb beide naalden 1 standje hoger gezet en mijn luchtmengselschroef 2 hele slagen extra uitgedraaid.Bluto schreef:Hoeveel standen staan je naalden hoger stteve?En heb je je luchtmengselschroef ook 8 slagen uitgedraaid?
Moet ik anders ook maar eens veranderen bij mij.
TIP: ik heb de schroefjes waarmee de carburateurdekseltjes vastzitten vervanger door imbusboutjes. Nu kan je er makkelijker bij om e.e.a. te wijzigen. Geld trouwens ook voor het vlotterbakje
[quote="hornet911] Stteve, heb jij geen weet van een site die het verstellen van de gasnaalden in het engels beschrijft?? Of nog beter, in het Nederlands [/quote]
Ik ken geen site, maar het is niet zo ingewikkeld, dit is ook zonder handboek te doen. mij is t in ieder geval gelukt
Ik ken geen site, maar het is niet zo ingewikkeld, dit is ook zonder handboek te doen. mij is t in ieder geval gelukt
Ik heb ze nu ook 1 stand hoger gezet(bij beide naalden)en mijn luchtmengselschroef dus ook 6 slagen uitgedraaid.Morgenvroeg de ultieme test.Ga ik met 2 maten weer eens ouderwets knallen.Ik laat nog wel weten hoe hij loopt.Bedankt voor de tip STTEVE.
White Knuckle Tight!!!
Moet je daarvoor veel demonteren? Is dat veel werk?Bluto schreef:Ik heb ze nu ook 1 stand hoger gezet(bij beide naalden)en mijn luchtmengselschroef dus ook 6 slagen uitgedraaid.Morgenvroeg de ultieme test.Ga ik met 2 maten weer eens ouderwets knallen.Ik laat nog wel weten hoe hij loopt.Bedankt voor de tip STTEVE.
Ik heb de carburateurs wel gedemonteerd,uurtje of 4 mee aan het prullen geweest.(Was wel in een zeer slecht verlicht schuurtje )
Ik weet niet of het ook kan met de carburateurs nog gemonteerd.Ook de luchtmengselschroef is moeilijk te bereiken.Bij de linkse carburateur moest ik het asje weg kunnen schuiven om zo de hefboom en gasschuif weg te kunnen nemen.
Op http://www.tt600r.de/technik/tt600r/tt600r.htm staan exploded views van de carburateurs.
Ik weet niet of het ook kan met de carburateurs nog gemonteerd.Ook de luchtmengselschroef is moeilijk te bereiken.Bij de linkse carburateur moest ik het asje weg kunnen schuiven om zo de hefboom en gasschuif weg te kunnen nemen.
Op http://www.tt600r.de/technik/tt600r/tt600r.htm staan exploded views van de carburateurs.
White Knuckle Tight!!!
De naalden verzetten kan niet met de carburateurs nog gemonteerd, omdat de schroefjes waar de deksels mee vast zitten niet los te draaien zijn. Daarom heb ik de schroefjes vervangen door imbus boutjes van de zelfde maat.Bluto schreef:Ik heb de carburateurs wel gedemonteerd,uurtje of 4 mee aan het prullen geweest.(Was wel in een zeer slecht verlicht schuurtje )
Ik weet niet of het ook kan met de carburateurs nog gemonteerd.Ook de luchtmengselschroef is moeilijk te bereiken.Bij de linkse carburateur moest ik het asje weg kunnen schuiven om zo de hefboom en gasschuif weg te kunnen nemen.
Op http://www.tt600r.de/technik/tt600r/tt600r.htm staan exploded views van de carburateurs.
De luchtmengselschroef is wel te bereiken, maar het is wel een gepriegel.
Ik haal de luchtfilterkast er helemaal af, als ik de carbs wil demonteren. De is in een kwartiertje gebeurt, je kunt overal makkelijker bij, en je kan meteen op allerlei plaatsen goed schoonmaken waar je anders niet bij kunt..
Kilometerje of 90 gereden,loopt als een trein.Alleen het starten als ie half warm is ,is echt klote.En volgens mij werkt mijn automatische decompressor niet helemaal lekker.Ik zoek de compressieslag op en trap hem daar net doorheen.Alleen moet ik dan met mijn hele gewicht(75 kg)op de kickstarter gaan staan om hem daar net door te trappen.(Is dit normaal?)Op straat best wel te doen maar in de losse pof niet echt lekker.
Ik zit er aan te denken om een handdekompressor erop te bouwen.Wie heeft dit ook al gedaan en met welk resultaat?
Ik zit er aan te denken om een handdekompressor erop te bouwen.Wie heeft dit ook al gedaan en met welk resultaat?
White Knuckle Tight!!!
Half warm moet je je geen illusies maken, this sucks op een TTR!!!
Mijn decompressor is nog origineel en als je deze wat kent mag dit niet al te veel probs opleveren,....Iedereen die ik ken die een handdecompressor heeft geplaatst zou echter niks anders meer willen, niks dan goeds daarover gehoord.........
@stteve: luchtfilterkast demonteren, daar moet je je subframe toch ook voor demonteren?
Mijn decompressor is nog origineel en als je deze wat kent mag dit niet al te veel probs opleveren,....Iedereen die ik ken die een handdecompressor heeft geplaatst zou echter niks anders meer willen, niks dan goeds daarover gehoord.........
@stteve: luchtfilterkast demonteren, daar moet je je subframe toch ook voor demonteren?
Halfwarm: kontakt uit, volgas geven en dan 10 keer doortrappen. Daarna normale startprodurehornet911 schreef:Half warm moet je je geen illusies maken, this sucks op een TTR!!!
Mijn decompressor is nog origineel en als je deze wat kent mag dit niet al te veel probs opleveren,....Iedereen die ik ken die een handdecompressor heeft geplaatst zou echter niks anders meer willen, niks dan goeds daarover gehoord.........
@stteve: luchtfilterkast demonteren, daar moet je je subframe toch ook voor demonteren?
decompressor: op www. tt600r.de / techniek staan foto's en een beschijving van iemand die het heeft gedaan.
Carburateur: ja daarvoor moet je het sub-frame demonteren, maar dat zijn 4 boutjes. Het lijkt wel heel omslachtig, maar ik heb liever een beetje ruimte om te sleutelen dan dat ik loop te priegelen.
zonder shoke denk ik
ik doe het zelfde als ik kenis heb gemaakt met de grond dan zet ik benzine kraan dicht gas hlemaal open en stampen dan strart hij na een paar keer en dan benzine kraam terug open
en weer verder rijden
ik doe het zelfde als ik kenis heb gemaakt met de grond dan zet ik benzine kraan dicht gas hlemaal open en stampen dan strart hij na een paar keer en dan benzine kraam terug open
en weer verder rijden