ktm sx-f 250/ exc-f 250

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Max_Kool

Vraagje: hoe oud ben je en heb je een motorrijbewijs?

De reden waarom iedereen ertegen is dat jij met herrie en zonder kenteken (en zonder verzekering dus) langs slootkanten en in bosjes gaat rijden, is dat dat zgn. "wildcrossen" is, iets waar gemeentes fel tegen optreden, vaak zelfs door het plaatsen van verbodsborden bij dit soort paadjes. En dan kunnen de lui die hun zaakjes wèl goed voor elkaar hebben er ook niet meer rijden.

Snapje?
cross-x-team

er zit niet eens een pad langs :lol:
het slootje is buitenaf en er staat geen huis in de buurt nu rijd ik er ook vaak langs op samen met een maat van me die een suzuki lt-z 400 heeft (quad) en ik rijd er met een 125cc langs... het slootje ligt dus gewoon tussen weilanden in he :wink:
oja ik ben 16 :oops:
feel the power of a 4-stroke
Jo VdB

Doe dan maar voort met stom en egoïstisch te wezen :evil:

Je leest toch maar enkel hetgeen in je eigen kraam past.
Hopelijk krijg je geen ongeval op dat pad (= openbare weg !! ) waarbij een derde betrokken geraakt, want dan ga je de rest van je leven hier nog lol aan hebben :shock:

Jo VdB
cross-x-team

Jo VdB schreef: Hopelijk krijg je geen ongeval op dat pad (= openbare weg !! ) waarbij een derde betrokken geraakt, want dan ga je de rest van je leven hier nog lol aan hebben :shock:

Jo VdB
het is geen pad.... :roll: het is gewoon een slootje met gras erlangs.. er komt nooit iemand.... ja ik zie wel eens wat jongens met 4 ktm's langs op jagen...

en wat doe ik eigenwijs dan????
een sxf is dan tog goed voor mij?
Erik V

Als ik dat hierboven allemaal lees zou ik voor een sxf gaan, maar dan van voor het bouwjaar 2005. Hele goede motor en ook heel erg stil....., maar ik denk dat ze tweedehands heel moeilijk te vinden zijn. En moest je er 1 op de kop kunnen tikken zal de prijs wel meevallen......
cross-x-team

Erik V schreef:Als ik dat hierboven allemaal lees zou ik voor een sxf gaan, maar dan van voor het bouwjaar 2005. Hele goede motor en ook heel erg stil....., maar ik denk dat ze tweedehands heel moeilijk te vinden zijn. En moest je er 1 op de kop kunnen tikken zal de prijs wel meevallen......
erik bedankt :D :wink: hier heb ik wat aan aan zulke reactie's :turn-l:
Max_Kool

cross-x-team,

mag ik je een goede raad geven om lekker veel motorplezier te beleven? Koop een 125 of 250 cc crosser, en wordt lid van een crossclub in de buurt. Er zijn er zat in jouw omgeving. Dan kun je elke week legaal lekker op een circuit rondknallen. Daar heeft niemand last van en je leert er veel meer van dan "dat ene slootkantje"(??).

En er is altijd wel een broer/neef/vriend met een trekhaak, en een karretje hoeft je de kop niet te kosten.

Als je dat crossen over twee jaar zat bent haal je je rijbewijs en koop je de mooiste en snelste enduro die er te krijgen is ok? Zodat je verzekerd alle leuke openbare paadjes kunt rijden.

Is dat mischien een idee?
Jo VdB

Erik V schreef:Als ik dat hierboven allemaal lees zou ik voor een sxf gaan, maar dan van voor het bouwjaar 2005. Hele goede motor en ook heel erg stil....., maar ik denk dat ze tweedehands heel moeilijk te vinden zijn. En moest je er 1 op de kop kunnen tikken zal de prijs wel meevallen......
:eating: voor cross-x-team

:toost: voor Erik

En voor mezelf :silly:

Jo VdB
cross-x-team

Max_Kool schreef:cross-x-team,

mag ik je een goede raad geven om lekker veel motorplezier te beleven? Koop een 125 of 250 cc crosser, en wordt lid van een crossclub in de buurt. Er zijn er zat in jouw omgeving. Dan kun je elke week legaal lekker op een circuit rondknallen. Daar heeft niemand last van en je leert er veel meer van dan "dat ene slootkantje"(??).

En er is altijd wel een broer/neef/vriend met een trekhaak, en een karretje hoeft je de kop niet te kosten.

Als je dat crossen over twee jaar zat bent haal je je rijbewijs en koop je de mooiste en snelste enduro die er te krijgen is ok? Zodat je verzekerd alle leuke openbare paadjes kunt rijden.

Is dat mischien een idee?
ja dat kan natuurlijk ook dus een nieuwe vraag... welke 125cc kan ik dan het beste kopen en nu is mijn budget verminderd :( tot 2000 euro
Max_Kool

Wees kieskeurig en kijk een beetje rond. Ik kom op 2dehands.nl deze motor tegen. Dan kan een leuke motor zijn.

Een beetje zelf sleutelen hoort er wel bij natuurlijk bij een tweedehands. Als er net een nieuwe zuiger in zit (aantoonbaar!!) mag je hopen dat de motor iig. nauwkeurig bekeken is.

Voor dat geld loop je altijd de gok dat er nog wat knutselwerk aan zit, maar dat hoeft niet. Goed om je heen kijken, beetje vragen, loop eens een paar mtoorzaken af, lees de advertenties op internet, etc.

En wordt pas verliefd op je motor als je hem hebt, daarvóór niet.

Max
cross-x-team

ik kwam er ook een paar tegen op marktplaats.nl maar ik ben 16 he is een 250cc 2-takt niet teveel voor mij of kan dat ook?
Max_Kool

Alles kan, maarre, wat weeg je, wat vindt je zelf het prettigst, etc.

Ook aan een 125 kun je je handen vol hebben (komt hetzelfde vermogen uit als mijn 650cc modderbrik).

Zeker als je begint maakt volgens mij geen drol uit of je nu 125 of 250cc rijdt. Het is allebei heftig.
cross-x-team

ik weeg 77 kilo
en ben niet zo lang hoor... :oops: 1.70 ongv..
Max_Kool

(80 cc met kleine wielen niet veel beter voor je?) :lol:
cross-x-team

&*&(^*%&%& :? :evil: waar slaat dat op? :evil: ik heb wel eens op
een yamaha yz 125 gereden en ik kon er makkelijk op hoor!!en p.s. heb zelf nu ook een 125
maar ik weet niet of een 250 nog een stukje groter is..?
ik kijk in februari op de motorbeurs wel :!:
Laatst gewijzigd door cross-x-team op wo feb 07, 2007 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Klx300R

cross-x-team schreef:&*&(^*%&%& :? :evil: waar slaat dat op? :evil: ik heb wel eens op een yamaha yz 125 gereden en ik kon er makkelijk op hoor!!

manmanman je bent al op quadforum bijna gebannen en nu ga je hier ook 1000 en 1 nutteloze vragen komen stellen.
koop wat je wil,een goede motor is een motor waar je graag mee rijdt en kunt rijden. zeker als je 16jaar bent en naar het financiele wat moet kijken
koop je een ocazie yz125 voor 2000 eure en denk dat je je daar wel heel lang mee zult kunnen amuzeren. en volg de raad op van deze mannen,hou op met wildcrossen,dat is voor niemand met noppen goed...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Houten Klaas

cross-x-team schreef:&*&(^*%&%& :? :evil: waar slaat dat op? :evil: ik heb wel eens op een yamaha yz 125 gereden en ik kon er makkelijk op hoor!!
Ik heb nog een KTM mini adventure staan,wat voor jou?
cross-x-team

Klx300R schreef:

manmanman je bent al op quadforum bijna gebannen en nu ga je hier ook 1000 en 1 nutteloze vragen komen stellen.
koop wat je wil,een goede motor is een motor waar je graag mee rijdt en kunt rijden. zeker als je 16jaar bent en naar het financiele wat moet kijken
koop je een ocazie yz125 voor 2000 eure en denk dat je je daar wel heel lang mee zult kunnen amuzeren. en volg de raad op van deze mannen,hou op met wildcrossen,dat is voor niemand met noppen goed...
greetz
ik ben er ganie bijna gebanned :?
ja ik zal vanneweek wel langs komen voor die mini adventure... :wink:

wat denk jezelf nou?
JoeBaR

het is niet zo dat als de cilinder inhoud groter wordt , dat dan de motorfiets mee groeit , als je op een 125 past pas je op een 250 ook .

*zucht* ..het zou toch wat wezen als je een ladder nodig had om op je 750cc te stappen...

@cross-x-team apart onderschrift heb je trouwens ... voor een 125 2takt rijder :roll:
4 strokes only !!
cross-x-team

ik heb ook een 4-takt.. :roll:
namelijk een pitbike die had ik gekocht en daarna heb ik er een 125cc 2-takt bij gekocht en die pitbike gebruik ik om in het rennerskwartier mee te rijden..
JoeBaR

aha ...een pitbike , en dat is natuurlijk 1 bonk brute kracht als ik je onderschrift moet geloven :roll:
4 strokes only !!
cross-x-team

haha nee joh :wink:
ik wist geen onderschrift dus heb ik dit gedaan.. en 4-takt vind ik mooier als 2-takt... maar ik cross wel liever op mn 125 2-takt :twisted: :P
Max_Kool

En vorige week was je nog op zoek naar een motor om langs de slootkanten te enduroën? Dat gaat snel zeg.

Foto's!!!

(Die pitbike is voor het rennerskwartier daar langs de slootkant?) :lol:
JoeBaR

ik kan het mis hebben ,maar een slootkant is toch recht? tenzij de sloot een bochtje maakt natuurlijk ...

maar das nog al een parcour om een sxf 250 voor aan te gaan schaffen zeg ...

mischien moet je de guldenmiddenweg kiezen , dus geen 2 of 4 takt , maar een drietakt , en geen 125 of een 250 , maar een 187,5 cc ...

die zijn dr wel voor onder de 2000 euro toch ??

(even ter vergelijking) ik zoek trouwens nog een autootje voor de boodschappen, ik zat te denken aan OF een Bentley , of een RollsRoyce
4 strokes only !!
cross-x-team

ik rijd niet aleen langs de slootkanten!!
waar wil je foto van? :P pitbike of mn 125??
en ja ik heb nu liever een 250 4-takt!
Plaats reactie