Bedankt voor de antwoorden, de roadbook kan er idd wel snel af en de bekabeling vastgetaped, maar ik wou kijken of het mechanisch goed zit tijdens een rit en hoe het stuurt.
Met de opbouw was ik toch niet van plan het onderste uit de kast te halen.
Wellicht dat ik het ding er toch afhaal.. beslissingen, beslissingen...
Enter Enduro 13 januari
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Ik lees op gisteren dat de trial proef eruit is gehaald ivm bodemgesteldheid, blij toe... ben niet zo'n held in dat soort werk.
Tenzij er een weg omheen is natuurlijk
Tenzij er een weg omheen is natuurlijk
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Het is wel erg verstandig om toch al wat te rijden met je opbouw. Je wilt niet na 1 dag im Marokko al staan sleutelen omdat er iets niet bevalt of voldoet.Wortel schreef:Bedankt voor de antwoorden, de roadbook kan er idd wel snel af en de bekabeling vastgetaped, maar ik wou kijken of het mechanisch goed zit tijdens een rit en hoe het stuurt.
Met de opbouw was ik toch niet van plan het onderste uit de kast te halen.
Wellicht dat ik het ding er toch afhaal.. beslissingen, beslissingen...
Beste is natuurlijk om dat ook met een roadbookritje te doen. Kun je goed merken of alle knoppen tijdens gebruik naar behoren werken en of je alles prettig af kunt lezen tijdens het rijden.
Erwin, dat gaat inderdaad gebeuren tijdens een roadbook rit in februari! Ik moet namelijk ook nog veel leren over hoe om te gaan met al dat spul dat nu op mijn stuur zit....
Dat zal me trouwens een troep geven zeg als je er hard vanaf gaat....voorzichtig aan maar...
Dat zal me trouwens een troep geven zeg als je er hard vanaf gaat....voorzichtig aan maar...
Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd met alleen brandstof bij start finish gereden
(XR400 met 10 liter en Huskie 450 met 7,5 liter)
Als Enter echt veel langer is, is er dan iemand die voor mij een jerrycan mee kan nemen?
(XR400 met 10 liter en Huskie 450 met 7,5 liter)
Als Enter echt veel langer is, is er dan iemand die voor mij een jerrycan mee kan nemen?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Erwin je haalt in deze prut het never niet op 1 tank
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
wij van lib-enduro hebben ons benzinelot in de handen van "De Graafschaprijders" gegeven 27liter moet genoeg zijn voor 200 km modderworstelen
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Moet je wel op tijd zijn, 07:45 volgens mij.
+erwindob schreef:Ik ga spulletjes aan Memo meegeven.
'k heb er zin in
Môge Erwin!!....Dat was ik
Hoe is het gegaan?
Zelf heb ik super lekker gereden.
Diepe sporen en wat water, zag nog iemand in de sloot liggen met brommer en al, van het Braboteam.
CP2 wel aan de lange kant...
# 442
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik heb lekker gereden en de mannen van Enter hebben een puike klus geklaard. Er zat bijna geen modder in.
Wel weer kloten dat er motoren zijn gejat. Als ze die klootzakken pakken.......
kijk in het gastenboek van enduro.nl
Wel weer kloten dat er motoren zijn gejat. Als ze die klootzakken pakken.......
kijk in het gastenboek van enduro.nl
Jurgen wat is er gebeurt?
zie dat je uitgevallen bent.
Klaas top prestatie
zie dat je uitgevallen bent.
Klaas top prestatie
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Hoi Oossie, Nee niet uitgevallen, eerste ronde ging stroef, maar de tweede ronde begon al beter.
Echter nadat ik in de 2 de ronde onderweg getankt had en op weg ging naar de 2de crossproef lag er langs de sloot een rijder van het Braboteam .
Ik ben gestopt om te helpen en kort daarna kwam mijn maatje van het lib-enduro team die (hoe toevallig) net een dag daarvoor zijn BHV had gehaald ook om te helpen.De rijder (Giel Lemmens) had een nare blessure aan zijn knie opgelopen . Aangezien er nogal een tijd overheen ging voordat er andere hulp kwam (dokter oid.) Hebben we besloten om erbij te blijven totdat we zeker wisten dat het goed kwam.
Afijn anpassant ook nog ff de bus die giel moest vervoeren ff meegeholpen eruit te duwen euhhhh jaaaahaa toen waren we buiten de tijd
Maar goed iemand ondersteunen in dit soort gevallen is belangrijker dan een klassement.Al moet ik zeggen dat ik het natuurlijk wel jammer vind dat ik hem niet heb uitgereden.
2 ronden van 75 km zijn geen 2,5 ronden, ik bedoel maar
In Borculo ijs en weder dienende zijn we er weer bij
Wat me wel een beetje stoort en dat wil ik als een stukje opbouwende kritiek neerschrijven, is dat het zeker 40 min duurde voordat er professionele hulp was. Dat is gewoon te lang.
Ik weet niet waarvandaan de doctor (op de motor) van de route moest komen, maar hier moet organisatorisch wat aangedaan worden.
Ik denk zelf aan een aantal aangegeven waypoints op de route welke als referentie gegeven kunnen worden aan een centraal punt bij start/finish, zodat het vandaar verder gecoordineerd kan worden in geval van calamiteiten.
Giel : beterschap jongen! :
Echter nadat ik in de 2 de ronde onderweg getankt had en op weg ging naar de 2de crossproef lag er langs de sloot een rijder van het Braboteam .
Ik ben gestopt om te helpen en kort daarna kwam mijn maatje van het lib-enduro team die (hoe toevallig) net een dag daarvoor zijn BHV had gehaald ook om te helpen.De rijder (Giel Lemmens) had een nare blessure aan zijn knie opgelopen . Aangezien er nogal een tijd overheen ging voordat er andere hulp kwam (dokter oid.) Hebben we besloten om erbij te blijven totdat we zeker wisten dat het goed kwam.
Afijn anpassant ook nog ff de bus die giel moest vervoeren ff meegeholpen eruit te duwen euhhhh jaaaahaa toen waren we buiten de tijd
Maar goed iemand ondersteunen in dit soort gevallen is belangrijker dan een klassement.Al moet ik zeggen dat ik het natuurlijk wel jammer vind dat ik hem niet heb uitgereden.
2 ronden van 75 km zijn geen 2,5 ronden, ik bedoel maar
In Borculo ijs en weder dienende zijn we er weer bij
Wat me wel een beetje stoort en dat wil ik als een stukje opbouwende kritiek neerschrijven, is dat het zeker 40 min duurde voordat er professionele hulp was. Dat is gewoon te lang.
Ik weet niet waarvandaan de doctor (op de motor) van de route moest komen, maar hier moet organisatorisch wat aangedaan worden.
Ik denk zelf aan een aantal aangegeven waypoints op de route welke als referentie gegeven kunnen worden aan een centraal punt bij start/finish, zodat het vandaar verder gecoordineerd kan worden in geval van calamiteiten.
Giel : beterschap jongen! :
Laatst gewijzigd door schildertje op ma jan 15, 2007 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Okee dan. Maar je hebt een goede daad verricht!
Ik had juist begrepen dat er een arts ook rondjes rijdt om sneller ter plaatse te kunnen zijn.
In Hengelo was eea wel weer goed geregeld.
Ik had juist begrepen dat er een arts ook rondjes rijdt om sneller ter plaatse te kunnen zijn.
In Hengelo was eea wel weer goed geregeld.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Jaa die rijd rond, dat klopt, en hij kwam ook, daar heb ik ook geen kritiek op, het gaat om de tijd die het duurde en daar kan die dokter denk ik ook niets aan doen. De route is wel 75-80 km lang.
De coordinatie klopt denk ik niet. Ik denk dat mijn suggesties in deze wel hout snijden.
Kijk ook ff op het gastenboek van enduro.nl.
Hoe zit het trouwens, doe je 24-2 in borculo mee? Of doe je nog een gipskuurtje.
De coordinatie klopt denk ik niet. Ik denk dat mijn suggesties in deze wel hout snijden.
Kijk ook ff op het gastenboek van enduro.nl.
Hoe zit het trouwens, doe je 24-2 in borculo mee? Of doe je nog een gipskuurtje.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Jurgen,wat bedoel jij met professionele hulp. 112 hulp of hulp die langer kan wachten?
Trouwens in het bladje wat je mee krijgt of mee kon pakken stond het nummer van het clubhuis.
Bij elke enduro is er zo'n boekje met een nummer voor hulp die wat langer kan wachten.
Bij levensbedreigende hulp altijd 112 bellen.
Trouwens in het bladje wat je mee krijgt of mee kon pakken stond het nummer van het clubhuis.
Bij elke enduro is er zo'n boekje met een nummer voor hulp die wat langer kan wachten.
Bij levensbedreigende hulp altijd 112 bellen.
He lib enduro mannen, bedankt voor jullie steun aan Giel. (ja, ik zit ook nog bij Vorden en het Braboteam!)
Het reglement gaat er inderdaad van uit dat waar nodig enduro-rijders elkaar hulp bieden, maar: het reglement voorziet er ook in dat je dan toch nog in het klassement kunt blijven.
Gewoon je wedstrijd afmaken en na de wedstrijd naar de wedstrijdleider gaaan, samen. Bij een duidelijk verhaal zal dan de tijdstraf vervallen en als je in een proef hebt geholpen, krijg je een gecorrigeerde tijd (bijv. je eigen gemiddelde op die proef). Dat laatste heb ik ooit in Holten gehad, toen ik een gebroken armpje naar de kant van het spoortje hielp, in een proef dus.
Succes verder.
Het reglement gaat er inderdaad van uit dat waar nodig enduro-rijders elkaar hulp bieden, maar: het reglement voorziet er ook in dat je dan toch nog in het klassement kunt blijven.
Gewoon je wedstrijd afmaken en na de wedstrijd naar de wedstrijdleider gaaan, samen. Bij een duidelijk verhaal zal dan de tijdstraf vervallen en als je in een proef hebt geholpen, krijg je een gecorrigeerde tijd (bijv. je eigen gemiddelde op die proef). Dat laatste heb ik ooit in Holten gehad, toen ik een gebroken armpje naar de kant van het spoortje hielp, in een proef dus.
Succes verder.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Dank Henk, maar toen ik terug kwam waren ze al aan het opruimen hahahaha. Maakt niet uit.
"Bij elke enduro is er zo'n boekje met een nummer voor hulp die wat langer kan wachten.
Bij levensbedreigende hulp altijd 112 bellen. "
Tja Klaas,
Inderdaad staat er een nummer in het boekje, maar aangezien het met de keuring een puinhoop was, (duurde ff voordat motoren gekeurd konden worden) had ik geen tijd meer om dat nummer op een stukje tape te schrijven (begon dus al 15 minuten te laat aan het ritje).
Ach, volgende keer maar nog wat vroeger van huis af.
Goed uiteindelijk alleen de knie van de rijder maar als niet medicus en een bhv- er erbij maak je keuzes in dit geval dus geen 112... maarrr er blijft tuurlijk altijd wat te wensen over
"Bij elke enduro is er zo'n boekje met een nummer voor hulp die wat langer kan wachten.
Bij levensbedreigende hulp altijd 112 bellen. "
Tja Klaas,
Inderdaad staat er een nummer in het boekje, maar aangezien het met de keuring een puinhoop was, (duurde ff voordat motoren gekeurd konden worden) had ik geen tijd meer om dat nummer op een stukje tape te schrijven (begon dus al 15 minuten te laat aan het ritje).
Ach, volgende keer maar nog wat vroeger van huis af.
Goed uiteindelijk alleen de knie van de rijder maar als niet medicus en een bhv- er erbij maak je keuzes in dit geval dus geen 112... maarrr er blijft tuurlijk altijd wat te wensen over
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Tja dat zooitje bij het begin van de keuring was een inschattingsfout van de KNMV,zij hadden verwacht dat er veel meer mensen die barcode sticker nog op hun brommer hadden zitten,deze was in Hellendoorn ook al geplakt. De motorhandel zit dus weer in de lift,de meeste hadden geen sticker meer. Een andere motor of het frame gecoat in mijn geval.
Na afloop van de enduro stond bij TC1, de knmv, om bij de nationalen de sticker er op te plakken. Uit voorzorg nu hebben wij in Borculo geen wachtrij.
Na afloop van de enduro stond bij TC1, de knmv, om bij de nationalen de sticker er op te plakken. Uit voorzorg nu hebben wij in Borculo geen wachtrij.
Dat leidt mij wel tot een vraag die ik me (bij offroad ritjes) vaker stelde:
Hoe kun je aangeven waar op het parcours proef je bent? Als de dokter zelf op de motor komt is het misschien iets eenvoudiger, maar als je 112 moet bellen... "Ik lig op het derde stuk maisland na het stukje kruipdoor sluipdoor bij de hairpin in de sloot". Bij offroad ritten krijg je meestal geen boekje met plattegrond maar vaak alleen een sticker of A4 met een telefoonnummer (en zelfs dat weet ik niet zeker).
Kunnen we dat Iritrack systeem van 'Dakar' niet even lenen?
Maurice
Hoe kun je aangeven waar op het parcours proef je bent? Als de dokter zelf op de motor komt is het misschien iets eenvoudiger, maar als je 112 moet bellen... "Ik lig op het derde stuk maisland na het stukje kruipdoor sluipdoor bij de hairpin in de sloot". Bij offroad ritten krijg je meestal geen boekje met plattegrond maar vaak alleen een sticker of A4 met een telefoonnummer (en zelfs dat weet ik niet zeker).
Kunnen we dat Iritrack systeem van 'Dakar' niet even lenen?
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Plan 1: kijk of je een marshall ziet.
Plan 2: laat er 1 doorrijden tot hij een marshall ziet en leg uit hoever het terug is op de route
Plan 2: laat er 1 doorrijden tot hij een marshall ziet en leg uit hoever het terug is op de route
Ja zo werkt het wel zoals in Hengelo reden er ook marshalls rond dat scheelt ook een hoop wachttijd. Snap trouwens niet dat een rijder het niet meldt aan de eerste de beste marshall die je tegen komt.
@Schildertje
Zit nog steeds in het gips en dat zal voorlopig ook wel zo blijven
@Schildertje
Zit nog steeds in het gips en dat zal voorlopig ook wel zo blijven
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Om het in het beschaafd nederlands te zeggen"da's mooi kut"oossie schreef: @Schildertje
Zit nog steeds in het gips en dat zal voorlopig ook wel zo blijven
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl