Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma feb 24, 2003 21:26
door Rudy
pruus schreef:Mensen, in mijn nog prille loopbaan als 2takt-rijder had ik nooit durven hopen zoveel te leren in zulke korte tijd! Ik ga aan de slag en jullie lezen dan wel wat ervan komt. Of zien het met eigen ogen in Holten!
Echt waar, voor mij is iedereen die in Borculo heefd uitgereden een topper.En vooral als het ook nog de eerste enduro was, zoals voor Huskie en Peewee. die prestatie is gewoon heel hoog aanteslaan, dat zullen ook ervaren mensen moeten erkennen.
Dat vliegwiel-idee is denk ik het eerste wat ik ga uitproberen,Henk, het lijkt me het beste om je fiets te kunnen afstellen in een range van cross tot zondag-ochtend-oma-kerkbreng-brommer, maar is het niet zo dat de moderne viertakten dit karakter al van huisuit hebben?
4-takt blijft af fabriek dat karakter al te hebben
Geplaatst: ma feb 24, 2003 21:37
door Huertecilla
Allereerst nogmaals de complimenten dat je eraan begonnen bent Pruus; als je een rit uitrijdt voor je een hand vol hebt, ben je verder dan ik
Wat die CR betreft: waarom niet een KDX220,KLR300 of XR400 en als je het na het seizoen nog leuk vindt eventueel een sneller ding?
Geplaatst: di feb 25, 2003 09:12
door henkzelf
Voor Spanje is dat allemaal een prima keuze en voor een hard bevroren Borculo ook, maar in Nederland vriest het niet zo vaak. Daarom zou ik eerder focussen op een paar europese enduro 2-takten, zoals een KTM300, Husky250 en GasGas300; allemaal niet op top pk's ontworpen maar wel met een handelbaar motorkarakter. Niet zo'n harde 'hit' als de gemiddelde 250 crosser, hoewel ik de nieuwste crossers niet uit eigen ervaring ken. Net zo min als ik de moderne 450 viertakten persoonlijk ken, al heb ik daar zo wat vraagtekens bij. Ik dacht voor de start in Borculo nog wel even met heimwee terug aan mijn xr400; achteraf was ik zelfs in deze omstandigheden zeer tevreden over de GG300 (en zeker vergeleken met de CR250 uit 1990, met vliegwiel, die ik voor de XR had). Hopelijk kan in Holten het gas weer gewoon open!!