Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma dec 25, 2006 14:39
door big M
Je zal er van staan te kijken wat er soms vergoed word,Ik kreeg ooit eens van mn 11 jaar oude ducati zonder moeilijke vragen een nieuwe achterbrug vergoed .

Ik zou m eigenlijk laten repareren,maar kon t niet laten om er een grapje van te maken ,zegt de dealer let maar eens op .

Ja hoor een week later bericht,geheel vergoed ex arbeidsloon dat wel.
Dus t proberen altijd waard ,ik houd er ook niet zo van om de vrontwaardigde "heilige"consument uit te hangen want je weet wat je koopt en wat je ermee doet,maar vragen kan altijd toch?

Geplaatst: do dec 28, 2006 00:37
door Woabow
Gaat niet lukken. Paashuis gaf me geen schijn van kans. Daarbij blijkt de motor flink getuned te zijn (kop "geflowed", ander vliegwiel, andere ontsteking) dus dat zal de betrouwbaarheid niet ten goede zijn gekomen.

Maar..., de motor loopt weer als een naaimachientje en heeft van de revisie weer nieuwe pit gekregen. Vandaag alweer flink deur de drek gebanjerd. :lol:

Geplaatst: do dec 28, 2006 10:48
door speedphreax
Woabow schreef:Gaat niet lukken. Paashuis gaf me geen schijn van kans. Daarbij blijkt de motor flink getuned te zijn (kop "geflowed", ander vliegwiel, andere ontsteking) dus dat zal de betrouwbaarheid niet ten goede zijn gekomen.

Maar..., de motor loopt weer als een naaimachientje en heeft van de revisie weer nieuwe pit gekregen. Vandaag alweer flink deur de drek gebanjerd. :lol:
Dat blijft wat mij betreft een non-argument. Het zwakke punt horen de lagers of het bigend-lager te zijn. Er is theoretisch zoveel meer kracht nodig om hem op dit punt te breken dat dat met tunen onmogelijk bereikt kan worden.

Toen ik nog monteur was gebruikte ik dat tuning verhaal ook altijd als ik onder garantie uit wilde komen.

Maar goed... dat je bij je gebruikelijke leverancier geen stampij wilt gaan maken kan ik me wel voorstellen. Je hebt hem daar ook verder niet gekocht, als ik het zo lees.

Geplaatst: zo dec 31, 2006 00:02
door JoeBaR
sorry , ik zie nu pas de foto`s ...

het vorige big end is er volgens mij verkeerd uit geperst geweest ..

een uitgelopen bigend is in het midden dikker dan op de uiteindes die in de krukwangen geperst worden , door het bigend er van links naar rechts uit te persen , pers je het dikke gedeelte door het te kleine gat in de krukwang , hierdoor kunnen scheuren ontstaan.

het is namelijk zo dat als een bigend lager overleden is , de drijfstang en de rollen , een looprand maken op het bigend waardoor deze in het midden opstuikt.

een oud bigend slijp ik daarom altijd eerst in twee stukken , verwijder dan de drijfstang , en pers beide helften van buiten naar het midden toe , waardoor het dikkere gedeelte niet door het gat heen hoeft .