Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo nov 29, 2006 21:31
door suzukisp370
dat bedacht ik ook net,daarmee dat ik mijn bijkomend(e) probleem(en) in dit topic zal posten.
Het spijt met voor de andere topics
Geplaatst: wo nov 29, 2006 21:50
door Dr_Bean
suzukisp370 schreef:ik weet dat ik zonder een demper niet sneller ga,maar mijn demper is zomaar even geexplodeerd(een busje in de demper losgekomen en heel de demper aan gort geknalt) Kan ik zelf eventueel een demper maken dat dit probleem verholpen wordt(want mijn laatste stuk na de tweede demper is zelf gemaakt en gelast(was kapotgeroest)
tussenpot moet je gewoon lekker weglaten! pijpje rechtdoor lassen.
Geplaatst: wo nov 29, 2006 23:28
door suzukisp370
dan zou ik al een compleet nieuwe uitlaat moeten samenstellen
Trouwens het is voor mee naar school te rijden,en hij is zo al luidruchtig genoeg zonder laatste demper
(leuke blikken trouwens)
Geplaatst: do nov 30, 2006 22:03
door suzukisp370
ok,vandaag alles motorisch mooi afgesteld.Nu is het volgende aan de beurt:de verlichting.Vermits de vorige eigenaar de draadboom zwaar heeft toegetakeld heb ik besloten er zelf eentje te fabriceren(een simpele).Mijn doel is daarbij om de accu weg te laten en de 6 volt die nodig is rechtstreeke van het vliegwiel te halen.Is dit mogelijk.Heb ff een schema gemaakt hoe het zou moeten worden..Nu is alleen de vraag als een clignoteur(pinkerkastje) wel op wisselspanning werkt(want het wordt zonder accu...) en of deze wel tegen de verschillende spanningen kan,ander maak ik er ff nog een gelijkrichter tussen.Kan ik dit schema toepassen op mijn sp?
Geplaatst: vr dec 01, 2006 20:37
door Bikevouwer
suzukisp370 schreef:ok,vandaag alles motorisch mooi afgesteld.Nu is het volgende aan de beurt:de verlichting.Vermits de vorige eigenaar de draadboom zwaar heeft toegetakeld heb ik besloten er zelf eentje te fabriceren(een simpele).Mijn doel is daarbij om de accu weg te laten en de 6 volt die nodig is rechtstreeke van het vliegwiel te halen.Is dit mogelijk.Heb ff een schema gemaakt hoe het zou moeten worden..Nu is alleen de vraag als een clignoteur(pinkerkastje) wel op wisselspanning werkt(want het wordt zonder accu...) en of deze wel tegen de verschillende spanningen kan,ander maak ik er ff nog een gelijkrichter tussen.Kan ik dit schema toepassen op mijn sp?
Gaat niet werken zonder gelijkrichter.
Lampies werken op gelijkspanning en er komt wisselspanning uit de spoel vandaan
Geplaatst: vr dec 01, 2006 21:09
door huskie
Mijn lampjes werken erg goed op wisselspanning, sorry
Geplaatst: vr dec 01, 2006 21:12
door suzukisp370
ik wil niet moeilijk doen hoor,maar is een lamp niet ALTIJD wisselspanning?Heb net dezelfde lampen op mijn puch maxi en deze geeft 6v wisselstroom
Volgens mij zijn LED'S de enige soort verlichting op gelijkstroom
Geplaatst: vr dec 01, 2006 22:35
door suzukisp370
even tussendoor een foto gemaakt tijdens de restauratie van de sp.De zijschilden an spatborden en tank en achterbrug zijn reeds geverft. Het frame ga ik volgende zomer doen en het blok ga ik laten glasparelstralen
Ook even mijn andere trots
Geplaatst: vr dec 01, 2006 22:38
door Max_Kool
suzukisp370 schreef:ik wil niet moeilijk doen hoor,maar is een lamp niet ALTIJD wisselspanning?Heb net dezelfde lampen op mijn puch maxi en deze geeft 6v wisselstroom
Volgens mij zijn LED'S de enige soort verlichting op gelijkstroom
Voor een gloeidraadlampje maakt het geen bal uit of het nou gelijk- of wisselspanning is waar deze op brandt. Voor een led wel.
Bedoel je dat?
Geplaatst: vr dec 01, 2006 23:03
door suzukisp370
idd ja,dat bedoelde ik,en het zijn gewoon gloeilampjes,dus dat kan volgens mij geen probleem geven,maar ik heb ergens gelezen dat er voor een batterij van 6v op te laden minstens 8v nodig is,dus gaat dit niet teveel zijn voor die 6v lampen? Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen.wat zou het doen moest ik er een 6v spanningsregelaar tussen zetten?
Geplaatst: za dec 02, 2006 22:30
door suzukisp370
ok vandaag weer eens goed gewerkt aan mijn sp terwijl er voor mij een crossparcours aangelegd is
Onze piste voor de paarden moest van nieuw zand worden voorzien dus had ik zomaar even 400 kubieke meter aarde ter mijner beschikking
Heb paar bergjes en sprongetjes bij van gemiddeld twee meter hoog
. Maar toen ik de verlichting van de suzuki testte met een ritje langs de baan heb ik weer verschrikkelijk ongeluk gehad.Ik kwam thuis en bleek dat de moer van mijn achteras verdwenen was
Dus ik even naar de winkel een moer 14 gaan halen,blijkt dat dit een ander soort draat is
Waar kan ik zo zo soort schroefdraad vinden.Het is een zeer fijne draad.Ohja bijkomend probleem door een opspattend steentje van een tegenligger is mijn koplamp gebarsten. Op
www.motorparts.nl staat een unit(dus glas met lamphouder) geschikt voor de meeste japanse motoren. Past deze dan ook op mijn suzuki?Ja ik weet dat ik veel vragen stel,maar ik zou hem echt graag terug in goede staat maken,en dat is moeilijk met alle bijkomende problemen die ik tegenkom
Geplaatst: zo dec 03, 2006 10:58
door gassen
Voor die moeren kun je eens een autosloperij proberen.
Ik heb op mijn KTM achteras 2 moeren van een VW passat vooras gezet omdat deze van staal zijn ipv aluminium (was deze nl ook al een keer verloren).
Ff over dat licht, zet er ipv een accu een flinke Elko (16V 4700mF minimaal) tussen, werken je "pinkers" ook mee, mits er ook een gelijkrichter/spanningsregelaar in gefabriekt wordt.
Heb ik ook op mijn woon/werk KL250 zitten (is ook 6V).
Geplaatst: ma dec 04, 2006 22:57
door suzukisp370
wat bedoel je precies met een Elko? Die moer heb ik gevonden bij de smid hier in de buurt
Geplaatst: di dec 05, 2006 00:37
door gassen
Elektrolitische condensator