Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma okt 02, 2006 22:29
door big M
origigineele demper was niet meer zozo dus een mooiere maar vooral stille leo vince enduro demper gekozen(voor de illegale stukkies dan he) :D

Geplaatst: di okt 03, 2006 08:38
door adde
ktm met akrapovic heeft inderdaad meer als voldoende vermogen met db killer
slaat alleen wel veel sneller af met db killer als zonder

het is wel zo dat zonder db killer de fietsers je eerder aan horen komen, dus eigenlijk een stuk veiliger :roll:

Geplaatst: di okt 03, 2006 18:39
door gassen
Originele KTM demper (uit '86) dBtje of 94-95 schat ik.
Momenteel de voorpijp maar weer eens ingepakt met een binnenband, had ik vroeger tijdens de wedstrijden ook al.

Geplaatst: di okt 03, 2006 19:50
door schildertje
:D husky 400 standaard gemeten 91 db. is zat en toch lekker.
Als ik harder wil rijden moet ik gewoon ff overschakelen naar een hoger versnelling.
Pret zit 8) tussen de oren ? :idea:

Geplaatst: do okt 02, 2008 19:44
door Noppy
Bump!

Geplaatst: do okt 02, 2008 20:34
door folie
Noppy schreef:OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy
Wat zit je nou toch weer te zagen man...

Geplaatst: do okt 02, 2008 21:57
door Redski
Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai
Helemaal mee eens. Bij ons rijden 2 man met een EXC 200. De een hoor je niet en de andere blért continu. De stille rijd het snelst. Motor gewoon laten werken en niet uitmoorden.

Ik rijdt trouwens met een geheel orgineel systeem inclusief de dubbelwandige voorpijp die volgens velen te veel vermogen kost. Gelukkig maar, is nog steeds snel genoeg... :wink:

Geplaatst: do okt 02, 2008 21:59
door folie

Geplaatst: do okt 02, 2008 23:10
door Noppy
En jij hebt weer zitten slapen :P
folie schreef:
Noppy schreef:OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy
Wat zit je nou toch weer te zagen man...

Geplaatst: vr okt 03, 2008 06:21
door klomp
henkzelf schreef:het En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?
ik had het niet mooier kunnen zeggen! 8)

Geplaatst: vr okt 03, 2008 14:39
door folie
Noppy schreef:En jij hebt weer zitten slapen :P


Noppy
true
:oops:
ieder uurtje is meegenomen.. :lol:

Geplaatst: zo okt 05, 2008 12:09
door Rolando
Helen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
Dit geldt voor mijn Honda ook!!
Niet luid met de standaard uitlaat.

Geplaatst: di okt 07, 2008 08:34
door Houten Klaas
Afgelopen zaterdag is mijn gekeurd in Harfsen, Hij maakt 94,5 db met een Akra en een db killer. 0,5 db te luid, alleen het was wat kouder dus het was goed genoeg . Ik druk er nog een nieuwe vulling en dan is het goed. KTM 525 van 2005.

Mijn maatje daarin tegen 300 exc van 2008 moest zijn originele uitlaat monteren met een hitteschild , zo was het voldoende. Veel mechanische geluiden ?