Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma jul 23, 2007 20:46
door Noppy
ik heb begrepen dat hij het gewoon mogelijk maakt, om te schakelen zonder koppeling.. een best groot voordeel dus, zonder koppelings problemen op te lopen..

> Dat hangt er vanaf: als je heel rustig rijdt in een dorpje met half gas dan is het toch beter om de koppeling te gebruiken omdat hij dan toch niet helemaal lekker ontkoppelt, m.a.w. bij een flink toerenverschil ontkoppelt hij het best.

de vragen:

past een rekluse van een '03 op een '97 kx? (daar sommige onderdelen uitwisselbaar zijn, en sommige niet van '97 tot '04)
maar heb nog niet zoveel kawa mensen hier gezien..

> Geen flauw idee, kijk eens op hun Amerikaanse website.

kan een rekluse verslijten? (alles wat beweegt slijt, maar ik bedoel, er zitten zover ik zie geen platen in die "op" raken.. alleen een hoop metaal, maar als dit verslijt, is dat te vervangen? of is dat zo te reviseren?

> De rekluse balletjes slijten kleine geultjes/krasjes in de bovenste plaat en die is vervangbaar, maar ook heel hard. Kans dat die verslijt is dus heel klein

wat zijn volgens jullie de grootste voordelen, en natuurlijk, wat zijn grote nadelen?

> Grote nadelen: in heel zwaar vochtig zand, met een Teraflex, kan het zijn dat je je koppeling eerder opfikt. In combinatie met een superieure gladde olie misschien net een tikje te veel. Ander nadeel is voortijdig afbreken van zeer steile hillclimbs; normaal slaat je fiets dan af in 3e of 4e versnelling en blijft stilstaan. Met de Rekluse kan hij achteruit gaan rijden als je niet optijd bij de achterrem bent.

> Voordelen zijn er absoluut. Voor zeer technische passages of hele lange endurance ritten waarbij je duizenden keren moet koppelen/ontkoppelen. De Rekluse is uiterst precies in het doseren van de koppelingsslip. Ze noemen het ding dan ook wel 'The finger of God'. Dat zegt genoeg denk ik...

8)

Noppy

Geplaatst: ma jul 23, 2007 21:31
door Max_Kool
Noppy schreef:[..]

> Grote nadelen: in heel zwaar vochtig zand, met een Teraflex, kan het zijn dat je je koppeling eerder opfikt. In combinatie met een superieure gladde olie misschien net een tikje te veel.

Noppy
Tandje terug misschien? Vaart houden/meer gas geven misschien? Ander achterbandje misschien? Andere, nóg superieurdere olie misschien?

(en nu niet happen he?) :lol:

Geplaatst: ma jul 23, 2007 21:44
door Noppy
Hap,









Hap :lol:

Geplaatst: ma jul 23, 2007 23:10
door Acid Burns
hmm.. klinkt niet echt als mijn ding (alleen cross) the finger of god klinkt dan wel weer stoer, maargoed, met erg vochtig zand dus (ik doe veel grasbaan en modder happen, bos crossen (prive bos dat wel, eigenterrein) en heb al eens mijn koppeling weten te verbranden zónder rekluse (ja hoe krijg ik dat voor elkaar.. modder+ boomwortels, lang verhaal)

ga denk ik even zoeken voor alleen die bloedrode koppelingsdeksel.. is wel nep, maar staat zeker netjes.. het oog moet ook wat ;)

Geplaatst: ma jul 23, 2007 23:31
door Noppy
[quote="Acid Burns"]...met erg vochtig zand dus.../quote]

Begrijp me niet verkeerd, grasbaan, modderhappen, bos crossen gaat allemaal perfect.

We hebben het hier over 30 cm diep zuigzand waar je motor met gewone koppeling gewoon zou afslaan.

Geplaatst: ma jul 23, 2007 23:33
door adje
Ik zal dan ook maar even antwoorden op de vraag van acid of de rekluse past van een '03 kawa op een '97 model.
Ik denk het van niet omdat in de prijslijst van rekluse wordt gesproken over rekluse model '03-'04 en model '05-07.

De rode koppelingsdeksel is niet verkrijgbaar van rekluse voor een kawa.

De rekluse is net wel zeer geschikt voor in het zware zand in tegenstelling wat noppy zegt , als je maar gas geeft en de koppeling goed hebt afgesteld.

Noppy heeft een motor van zo'n 200kg waar je eigenlijk ook niet het echte cross en enduro werk mee kan doen. ( don't shoot me noppy :oops: )

Ik zelf rij er al meer dan 5 jaar mee en was de eerste in europa die met de rekluse ging rijden en testen in samenwerking met de amerikanen en vandaar dat ik het ook voor hen verkoop.

(Zie onderschrift voor de website )

Geplaatst: ma jul 23, 2007 23:44
door Noppy
Poef poef,

Klapzand is zwaar zand (soort van tankbaan), ging werkelijk prima met de Rekluse.

Zuigzand is een vervelend soort drijfzand, waarvan we nogal wat gehad hebben op de MS1000. Is echt raar spul, nog nooit eerder meegemaakt.

Mijn DRZje is geen logge olifant van 200kg; hij weegt misschien 135 maar zeker niet meer;-)

Nopje

Geplaatst: di jul 24, 2007 00:09
door adje
Noppy schreef:Poef poef,

Klapzand is zwaar zand (soort van tankbaan), ging werkelijk prima met de Rekluse.

Zuigzand is een vervelend soort drijfzand, waarvan we nogal wat gehad hebben op de MS1000. Is echt raar spul, nog nooit eerder meegemaakt.

Mijn DRZje is geen logge olifant van 200kg; hij weegt misschien 135 maar zeker niet meer;-)

Nopje
Noppy , mijn CRF450X woog al 135 kg met volle tank benzine :!:

Geplaatst: di jul 24, 2007 02:15
door Acid Burns
toch nog een stuk meer dan men kawa.. :) maar ik ken deze discussie al eeuwen..

mijn pa heeft een DR big.. zegt al genoeg ;)
die vind crossers kinder speelgoed, en in een wedstrijdje zou hij me er helemaal uit rijden..

tot op heden (ik heb er 12482x op aangedrongen.. ) heeft hij de confrontatie nogsteeds niet aangedurft..

maar ik doe dus wel aan dat zuigmodder.. dat is dus modder rijden ;) maar met een schoepenband is er redelijk door te komen, tenzij je wat in toeren zakt, en dan weer wat harder wil = VAST..

heb menig maal moeten lieren.. of uitgraven, zo heb ik dus ook mijn koppeling verbrand (in zo een zwarte modderput midden in het bos)

maar adje.. die rekluse, komt daar wel een speciale koppelingsdeksel bij dan? want volgens mij was rekluse toch iets breder, of komt er dan een opvul pakking tussen je origineel deksel?.. ennn.. heb je zelf een site?

over die koppeling ben ik er nogsteeds niet uit (damn!) ik hoor van alle kanten, ja het past, maar sommige zeggen.. nee gaat niet.. nu heb ik dus met mijn brutale kop het idee, om een mannetje op Berghem aan te spreken, die een '03 kawa rijd.. even taktisch vragen "mag ik je koppeling eens lenen?".. maar wat je zegt, het is wel onlogisch dat als het op een '97 past, dat ze '03-'04 zeggen.. zouden ze een hoop potentiele kopers mee kunnen missen, en lijkt me sterk dat ze niet aan marketing doen ;)

Geplaatst: di jul 24, 2007 10:18
door adje
Bij de meeste merken komt er een extra pakking bij te liggen om het geheel wat ruimte te geven.
Ik heb nog steeds geen eigen site maar ik moet er binnenkort op uit om er een te laten maken want de zaken gaan steeds beter lopen en veel mensen vragen er om , of ik een eigen site heb.

Geplaatst: di jul 24, 2007 10:43
door folie
Acid Burns schreef:ik doe veel grasbaan en modder happen, bos crossen (prive bos dat wel, eigenterrein)
Een eigen bos om in te rijden ? Toe maar ! :shock:

Geplaatst: di jul 24, 2007 13:46
door Acid Burns
is een scheiding tussen 2 weilanden van een maat van me, daar loopt een stukje technisch pad door, en een kruising tussen whoops/knippen (te groot voor knippen, te klein voor whoops, leuk spul) wat bochtjes.. hoort bij de grond van de boerderij daar, maar is opengesteld voor het publiek, (slagboom staat altijd open) maar mensen gaan ten onrechte denken dat het openbaar gebied is.. prive bordje negeren ze gewoon..

resultaat: die mensen hebben een keer daar een waslijn gespannen, gelukkig optijd ontdekt, op hoofd hoogte (een maat van me heeft een keer bij het wildcrossen minder geluk gehad daarmee, rug dwarslaesie.. vandaar dat ik het afgeleerd ben..) en er stonden eerst stukken beton ijzer in dat bos -> radiateur, kap, en been kapot.. mijn been gelukkig geschamt.. maar toch.. niet prettig..

en soms werden er kuilen gegraven e.d. maar voortaan ALTIJD eerst een verkenningsronde..

bos is niet zo groot 10x100 meter schat ik het, is een smalle strook, daarnaast nog een kleine crossbaan.. 20x75 schat ik.. al met al een leuk speel terrein..!

@ adje.. goed naar de prijzen kijken, site makers zijn DUUR.. vooral met online shop..

heb zelf een forum.. voor brommers dan wel, http://www.mh-club.nl/ .. ben er nu voor aan het werk, wordt http://www.mh-club.nl/secret/ doe ik zelf met wat hulp van buiten af.. maar dat, incl inlog gedeelte enz, kost je tegenwoordig al makkelijk 300 euro... (zelf leren is niet zo extreem moeilijk, kost alleen tijd.. maar levert je wel wat op, al is de shop zelf maken wel erg moeilijk) als mijn site af is, najaar wss, kan ik je misschien wel iets leveren wat van mijn eigen site afkomt (is toch al werk wat is gedaan) ken je dan wel hebben (design) de shop ken ik niet maken.. prijs = pilsje.. ben niet zo een ras echte hollander ;)

maar even terug naar het onderwerp :$ = rekluse

maar is de honda crf de enigste in bloedrood dan?.. beetje jammer
Ziet er zo erg gelikt uit moet ik zeggen, ook op een groene fiets..

en hoeduur zijn de rekluses nieuw eigenlijk? omstreeks 500 euro geloof ik toch?

*twijfeld nogsteeds over het 2de handsje.. kan altijd zien of die past, en dan verkopen*

Geplaatst: di jul 24, 2007 21:40
door oossie
adje schreef: Ik heb nog steeds geen eigen site maar ik moet er binnenkort op uit om er een te laten maken want de zaken gaan steeds beter lopen en veel mensen vragen er om , of ik een eigen site heb.
Je hebt voor sites hele mooie tools waar alles op en aan zit voor nada nikkes.
Ik zou je mijn site kunnen laten zien maar de webserver bij "mij" thuis ligt eruit. :oops:
Tja ik lig in scheiding :twisted: en om dan elders effe snel een webserver in het netwerk te hangen doe ik dan maar niet.
De site zoals ik had draaien was voor mij een testomgeving en dat heb je binnen een week live met webshop en de hele rimram.

Geplaatst: di jul 24, 2007 22:25
door Max_Kool
Noppy schreef:[...]

Zuigzand is een vervelend soort drijfzand, waarvan we nogal wat gehad hebben op de MS1000. Is echt raar spul, nog nooit eerder meegemaakt.
Die zeiknatte boerenmodder/zandwegen 's-morgens op de derde dag? Dat was alles toch? Drie baantjes van een paar honderd meter elk. Voor je het wist had je je zuigzand-zwemdiploma en mocht je verder met de overige 999, overwegend prima te berijden kilometers.

Daar stook je geen koppeling op.

Geplaatst: di jul 24, 2007 22:57
door adje
@ oossie , ik ben een echte computer nobody :oops:
Het enige wat ik met een computer kan is reageren op motocross forums :cry: en dan moet het niet te moeilijk worden.

Geplaatst: di jul 24, 2007 22:58
door Acid Burns
zal je wel een keer op weg helpen als ik een keer tijd heb ;)

Geplaatst: za jul 28, 2007 09:25
door Noppy
Weet iemand het aandraaimoment van de torx-schroefjes in de Rekluse-drukplaat in Nm? De handleiding is niet duidelijk.

Merci,

Noppy

Geplaatst: za jul 28, 2007 10:14
door adje
Noppy schreef:Weet iemand het aandraaimoment van de torx-schroefjes in de Rekluse-drukplaat in Nm? De handleiding is niet duidelijk.

Merci,

Noppy
Natuurlijk weet iemand dat :?

http://www.sciencelab.com/data/conversi ... sion.shtml

10inch/pounds = 1.13 Nm

MAAR 1.13 Nm is te WEINIG dus zet de torx schroefjes maar vast met 1.6 Nm.

Dit doe ik zelf ook altijd bij het monteren van een Rekluse bij klanten en ik heb nog nooit zo'n torx schroefje kapot gedraaid.

Je weet vast nog wel dat ik zo'n speciaal momentsleuteltje heb met een vast moment van 1.4 Nm en dat ik de schroefjes daarna nog een keertje net wat vaster zet met gevoel.
Dat is dan +-1.6 Nm.

Wel Loctite 243 gebruiken want deze is olie bestendig.

Succes met de nieuwe platen erin zetten.

Geplaatst: za jul 28, 2007 21:09
door Noppy
adje schreef:
Noppy schreef:Weet iemand het aandraaimoment van de torx-schroefjes in de Rekluse-drukplaat in Nm? De handleiding is niet duidelijk.

Merci,

Noppy
Natuurlijk weet iemand dat :?

http://www.sciencelab.com/data/conversi ... sion.shtml

10inch/pounds = 1.13 Nm

MAAR 1.13 Nm is te WEINIG dus zet de torx schroefjes maar vast met 1.6 Nm.

Dit doe ik zelf ook altijd bij het monteren van een Rekluse bij klanten en ik heb nog nooit zo'n torx schroefje kapot gedraaid.

Je weet vast nog wel dat ik zo'n speciaal momentsleuteltje heb met een vast moment van 1.4 Nm en dat ik de schroefjes daarna nog een keertje net wat vaster zet met gevoel.
Dat is dan +-1.6 Nm.

Wel Loctite 243 gebruiken want deze is olie bestendig.

Succes met de nieuwe platen erin zetten.
Wat gebeurt er indien ik ze met 2 Nm vastzet? Dit is het laagste dat mijn momentsleutel aankan.

Geplaatst: za jul 28, 2007 21:46
door Houten Klaas
De laagste waarde wat je moment sleutel aan kan is niet de zuiverste, voordat je het weet draai je hem met 100 % teveel aan. :shock:

Dat M3 tje kan dat waarschijnlijk niet aan.

Geplaatst: zo jul 29, 2007 18:30
door Noppy
Ik heb het gewoon op het handje gedaan.

Eergisteren stond ik nog te twijfelen bij de autospeciaalzaak of ik niet zo'n perluchtpistool zou kopen van €9.95 die ook heel zachtjes kan blazen.

Neu, da's niet nodig: overkill.

Vandaag had ik mijn schroefjes ontvet en ik zou eventjes heel zachtjes in 't bakje blazen. Boef; de helfst van mijn schroefjes door de garage. 5 van de 7 voelde ik over me heen waaien :cry:

Op de knieën, tussen de muizenkeutels (wat lijken die op torxschroefjes). Ik heb ze allemaal weer gevonden :shock:

Ik heb de schroevendraaier tussen duim en wijsvinger genomen en ze allemaal met dezelfde kracht aangedraait. Of het 2 Nm was weet ik niet.

Noppy

Geplaatst: zo mar 16, 2008 12:53
door Noppy
Dit is een goed, duidelijk verhaal over het afstellen van je Rekluse:

http://www.gasgasrider.org/html/rekluse__install.html

hornet911 schreef:Klopt het dat de afstelling van de rekluse nogal precies moet zijn, om heel snelle slijtage te voorkomen?

En is de rekluse het enige merk die deze koppelingen maakt?

Heb ooit mijn ligamenten in mijn pols gescheurd en van tijd tot tijd denk ik dat zoiets me heel wat pijn kan besparen...

Geplaatst: zo mar 16, 2008 13:14
door speedphreax
Bij mij zat in de doos ook een goede handleiding. Nog veel beter zelfs.

Overigens viel er bij mij weinig af te stellen aan de installed gap: Was meteen goed. Dat kwam waarschijnlijk omdat mijn motor nog nieuw was en er dus nog niet veel versleten kon zijn.