> Dat hangt er vanaf: als je heel rustig rijdt in een dorpje met half gas dan is het toch beter om de koppeling te gebruiken omdat hij dan toch niet helemaal lekker ontkoppelt, m.a.w. bij een flink toerenverschil ontkoppelt hij het best.
de vragen:
past een rekluse van een '03 op een '97 kx? (daar sommige onderdelen uitwisselbaar zijn, en sommige niet van '97 tot '04)
maar heb nog niet zoveel kawa mensen hier gezien..
> Geen flauw idee, kijk eens op hun Amerikaanse website.
kan een rekluse verslijten? (alles wat beweegt slijt, maar ik bedoel, er zitten zover ik zie geen platen in die "op" raken.. alleen een hoop metaal, maar als dit verslijt, is dat te vervangen? of is dat zo te reviseren?
> De rekluse balletjes slijten kleine geultjes/krasjes in de bovenste plaat en die is vervangbaar, maar ook heel hard. Kans dat die verslijt is dus heel klein
wat zijn volgens jullie de grootste voordelen, en natuurlijk, wat zijn grote nadelen?
> Grote nadelen: in heel zwaar vochtig zand, met een Teraflex, kan het zijn dat je je koppeling eerder opfikt. In combinatie met een superieure gladde olie misschien net een tikje te veel. Ander nadeel is voortijdig afbreken van zeer steile hillclimbs; normaal slaat je fiets dan af in 3e of 4e versnelling en blijft stilstaan. Met de Rekluse kan hij achteruit gaan rijden als je niet optijd bij de achterrem bent.
> Voordelen zijn er absoluut. Voor zeer technische passages of hele lange endurance ritten waarbij je duizenden keren moet koppelen/ontkoppelen. De Rekluse is uiterst precies in het doseren van de koppelingsslip. Ze noemen het ding dan ook wel 'The finger of God'. Dat zegt genoeg denk ik...

Noppy