Pagina 2 van 2

Geplaatst: di mei 09, 2006 19:23
door Arnaud
Hé, dat ziet er gelikt uit, Steve!
Count me in :P :P

Hoe laat zijn jullie daar?

Groeten,
Arnaud.

Geplaatst: di mei 09, 2006 23:06
door STTEVE
Arnaud schreef:Hé, dat ziet er gelikt uit, Steve!
Count me in :P :P

Hoe laat zijn jullie daar?

Groeten,
Arnaud.
we zijn er vanaf 10.30. kijk maar eens op www.tt600plus.nl.

O ja, en de prijs is verlaagd naar 2.50, maar het gaat erom dat de cateringkosten zijn gedekt, dus een overschot gaat weer terug naar de deelnemers

Geplaatst: wo mei 10, 2006 11:37
door huskie
:lol: Almere of all places.
Wie weet ben ik er wel....... want stteve, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, alweer, dat ik wel een WR bezit. :) Btw is je meisje er dan ook?

Geplaatst: wo mei 10, 2006 12:45
door STTEVE
huskie schreef::lol: Almere of all places.
Wie weet ben ik er wel....... want stteve, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, alweer, dat ik wel een WR bezit. :) Btw is je meisje er dan ook?
Mijn meisje vindt mij ontzettend aantrekkelijk, maar mijn hobbies niet ...

Geplaatst: do mei 11, 2006 22:02
door Flip
Ga mijn best doen er dan ook te zijn.

Nog even een vraagje over mijn wr zonder koelvloeistof tankje onder het zadel.
In het wph staat keurig beschreven dat de vloeistof tussen de twee streepjes op het tankje moet staan.
Geen tankje; dus .....moet de vloeistof tot bovenaan staan in de radiateur?? Staat het nu in ieder geval niet; bijvullen gewoon met het zelfde spul wat ik mijn auto giet??

Geplaatst: do mei 11, 2006 22:55
door Klx300R
Flip schreef:Ga mijn best doen er dan ook te zijn.

Nog even een vraagje over mijn wr zonder koelvloeistof tankje onder het zadel.
In het wph staat keurig beschreven dat de vloeistof tussen de twee streepjes op het tankje moet staan.
Geen tankje; dus .....moet de vloeistof tot bovenaan staan in de radiateur?? Staat het nu in ieder geval niet; bijvullen gewoon met het zelfde spul wat ik mijn auto giet??


best gewoon een bus klaargemaakte voor de moto gaan kopen, zorg wel dat het aluminium en magnesium safe is.
greetz

Re: eerste ritje wr400

Geplaatst: vr feb 23, 2007 14:22
door Designer
Kotom: ben d'r blij mee![/quote]

hoi Flip, ikzelf rij nu ook een xr600 en wil naar een wr ovestappen, ben je er nog steeds blij mee, of ....
de verhalen die ik hoor over een wr zijn niet verkeerd, heb er afglopen weekend op gereden en vind het inderdaad niet slecht rijden, ik heb wel het idee dat ik een versnelling mis omdat deze motor veel meer toeren maakt dan de xr.
laat het me maar weten

groeten

Geplaatst: vr feb 23, 2007 16:11
door Flip
Yep, ben d'r nog steeds blij mee.
Onderhouds interval is wel veel kleiner dan bij een xr; iig elke 500km olie verversen.
Nadeel van de wr is, althans voor mij dat kleppen stellen middels plaatjes gaat en je dus niet 'even snel' de klepjes telt.
Wel zeer betrouwbaar hoor. Heb er nog niets mee gehad.
Ook starten is geen probleem. Met koude motor nooit meer dan 4 x kicken en warm meesal 1 x; ook nadat je gevallen bent; absoluut geen gas geven.
Hoewel ik de volgende keer wel voor en motor met een 'knopje' ga; omdat het toch wel erg luxe uitziet om na een val/optillen op een ongelukkige plaats op het knopje kunnen drukken.

Tsja een xr is een beetje een tractor vergeleken bij een wr; ploegt overal wel doorheen. Wr heeft wel wat meer toeren nodig mar kun je wel vel beter 'richten. Je kunt natuurlijk andere tandwiel verhoudingen gebruiken om wat prettiger op de weg te rijden.

Geplaatst: vr feb 23, 2007 18:54
door Designer
Ja inderdaad de xr is de tractor onder de brommers, ik zal hem soms denk ik ook wel missen maar toch.. zijn er speciale punten waar ik opletten moet bij de aanschaf van een WR

Geplaatst: do mar 01, 2007 11:38
door hornet911
vooral de algemene zaken die je bij elke enduro moet controleren. Denk niet dat de 400 specifieke ziektes heeft.....Maar daarvoor zitter er hier Yamaha specialisten.....

Geplaatst: do mar 01, 2007 11:58
door Designer
de specialisten zijn niet zo vlot met antwoorden -))

Geplaatst: do mar 01, 2007 12:08
door hornet911
die werken aan hun yamaha's.... :lol:

Geplaatst: do mar 01, 2007 13:33
door Arnaud
Designer schreef:zijn er speciale punten waar ik opletten moet bij de aanschaf van een WR
Paar puntjes waar je specifiek bij een WR rekening mee kunt houden voor de aanschaf:
* gasschuif - het komt voor bij de gasschuif van de WR dat hier scheurtjes in komen waardoor na verloop van tijd een stuk van de gasschuif af kan breken met alle (schadelijke) gevolgen van dien... Advies om de verkoper te vragen wanneer deze voor het laatst vervangen of geïnspecteerd is (of zelf de carb er even tussenuit schroeven en een blik erop werpen :shock: )
* olie - hier zijn al diverse topics over geschreven maar het blijkt toch dat door het hoogtoerige karakter van het WR-blok, goede olie (bij voorkeur vol-syntheet) en zeer frequent verversen (500-600 km verversen; 1000-1200 km filter vv) erg belangrijk is. Probeer dit te achterhalen voor de motor in kwestie. Grote motorschade kan het gevolg zijn bij het niet opvolgen van deze regel.

En uiteraard de 'standaard' punten bij aanschaf van een enduro:
* staat & onderhoud link achtervering
* staat voorvorkpoten (lekkage?)
* staat balhoofdlagers
* remmen (blokslijtage + vloeistof)
* olieverbruik (compressie)

Succes!
Arnaud.