Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma apr 17, 2006 22:39
door Arjen
Wil de Husaberg echt niet gaan verdedigen, iedereen moet lekker zelf weten wat ie wil rijden. Blijft een persoonlijke keuze. Gelukkig maar want anders zou het een saaie boel worden. Kan het echter toch niet laten om op te merken dat de berijders van zo'n fantastische Suzuki het niet kunnen laten om van alles aan zo'n motor te veranderen. Vering, uitlaten, carburateurs, nokkenassen (Noppy.....) en nog veel meer. Ben nog nooit een Husaberg rijder tegengekomen die klaagde over het vermogen, de vering of de rij eigenschappen. Het is een klein merk waar je waardering voor kunt hebben of niet. Voor de Husaberg spreken de fantastische rij eigenschappen, de service vriendelijkheid, de eenvoud en de exclusiviteit. De liefhebber kan profiteren van de voordelige aanbiedingen van overjarige of gebruikte machines. Als je dan vanalles aan die Suzuki gaat veranderen ben je uiteindelijk waarschijnlijk meer geld kwijt dan aan een husaberg. En het wordt er uiteindelijk nooit een.... Natuurlijk kun je er pech mee hebben. Maar dat kan met andere merken ook. Heb lang genoeg XR gereden om te weten dat die ook goed stuk kan. Mijn bergje bevalt prima en ben van plan er nog jaren plezier van te hebben. En nee, hij is nog niet stuk geweest..... Rally? Zeker, heb echter ook nog een KTM in de schuur die zeer geschikt is.........
Arjen
It ain't what you ride. It's the way you ride it!
Geplaatst: ma apr 17, 2006 22:52
door STTEVE
Noppy schreef:Steve,
De ophangpunten van de tank voor een S t.o.v. een E zijn anders. Alleen voor de S zijn ooit blauwe spulletjes gemaakt.
Aftermarket is er niets te krijgen in de kleur blauw; gaat het stuk, dan zal je orgineel moeten bestellen en daarvan wordt je portemonnaie niet vrolijk
Noppy
Dat wist ik niet, vind ik ook niet erg logisch. Ik dacht dat de frames van DRZS/E/K allemaal gelijk waren, en de verschillen in de motor en de carburateur zaten, dus waarom dan andere ophangpunten...raar hoor. (Bij kawa kan je groen plastic bestellen voor een KLX400, dan heb je een groene Suzuki, uiniek!!)
Nou ja, dan wordt het toch een WR denk ik....
...Of een Husa, daar zit ook blauw in.
Maar fff serieus, als Corne bij een KTM EXC vermeld "misschien een beetje te racy" gaat dat dan ook niet op voor een Husaberg?
Al die keuzes...
Geplaatst: ma apr 17, 2006 23:07
door Noppy
Arjen schreef:Wil de Husaberg echt niet gaan verdedigen, iedereen moet lekker zelf weten wat ie wil rijden. Blijft een persoonlijke keuze. Gelukkig maar want anders zou het een saaie boel worden. Kan het echter toch niet laten om op te merken dat de berijders van zo'n fantastische Suzuki het niet kunnen laten om van alles aan zo'n motor te veranderen. Vering, uitlaten, carburateurs, nokkenassen (Noppy.....) en nog veel meer. Ben nog nooit een Husaberg rijder tegengekomen die klaagde over het vermogen, de vering of de rij eigenschappen. Het is een klein merk waar je waardering voor kunt hebben of niet. Voor de Husaberg spreken de fantastische rij eigenschappen, de service vriendelijkheid, de eenvoud en de exclusiviteit. De liefhebber kan profiteren van de voordelige aanbiedingen van overjarige of gebruikte machines. Als je dan vanalles aan die Suzuki gaat veranderen ben je uiteindelijk waarschijnlijk meer geld kwijt dan aan een husaberg. En het wordt er uiteindelijk nooit een.... Natuurlijk kun je er pech mee hebben. Maar dat kan met andere merken ook. Heb lang genoeg XR gereden om te weten dat die ook goed stuk kan. Mijn bergje bevalt prima en ben van plan er nog jaren plezier van te hebben. En nee, hij is nog niet stuk geweest..... Rally? Zeker, heb echter ook nog een KTM in de schuur die zeer geschikt is.........
Arjen
Een groot voordeel van de Husa is dat een heleboel van die goedkope KTM-spulletjes passen plus de comfortabele aanschafprijs. Als het er heel ruig aan toegaat schijnt de Husa ook beter zijn spoor te houden dan de Husky, vooral door een betere voorvork.
Ik heb tot op heden een Kawa 125 MX, een XT500, een DRZ-E, S en K, WRF450, een Husaberg (510?) en een Honda CRF450 gereden en alleen bij de eerste had ik het idee dat ik er achteraan wapperde, bij alle andere een goed gevoel.
Bij de CRF het gevoel van de beste vering (vooral lachen op de knippen). Ik vond de Husa erg laag, maar dat kan voor een dame een voordeel zijn. Bij de Husa zat de kickstarter links en dat was wel ff wennen. Koppelrijk, maar ook veel lawaai, zowel van het blok, de uitlaat als de luchtinlaat. Ruige enduro dus...
Mijn advies zou zijn voor een vriendelijke koppelrijke motor te gaan, die niet al te hoog op de poten staat en die niet afslaat bij het remmen. Goede aftermarket tank met volume. Restwaarde zou me niet bijzonder boeien.
Als ik een KTM 525 gloednieuw gekocht zou hebben, dan zou die een jaar later ook vol hangen met allerlei accessoires en verbeteringen, dus dat zegt niet veel over de motorfiets, maar meer iets over mijn karakter; ik ben niet snel tevreden
Noppy
Geplaatst: ma apr 17, 2006 23:13
door Noppy
STTEVE schreef:
Dat wist ik niet, vind ik ook niet erg logisch. Ik dacht dat de frames van DRZS/E/K allemaal gelijk waren, en de verschillen in de motor en de carburateur zaten, dus waarom dan andere ophangpunten...raar hoor.
Nou ja, dan wordt het toch een WR denk ik....
...Of een Husa, daar zit ook blauw in.
In een Husa zit ook geel en daarom vind ik ze ook best wel mooi!
Ik snap ook niet waarom de tankophanging van een E anders moest zijn. Vermoedelijk stamt dit nog uit de tijd van de K-versies, die uitsluitend met kickstarter geleverd werden. Precies op de plek waar de tankophangrubbers van een S zitten, daar zit het montagepunt van het decrompressieklokkenspel van de K.
De K en de E hebben vermoedelijk hierdoor een tankophangpunt dan meer naar boven geschoven is, richting het balhoofd, middels een simpel beugeltje.
Noppy
Geplaatst: di apr 18, 2006 21:00
door henk-v
noppy zegt;
Bij de Husa zat de kickstarter links en dat was wel ff wennen. Koppelrijk, maar ook veel lawaai, zowel van het blok, de uitlaat als de luchtinlaat. Ruige enduro dus... met 1 groot probleem de warme start maar voor de rest GEWELDIG
Geplaatst: di apr 18, 2006 21:01
door henk-v
henk-v schreef:Bij de Husa zat de kickstarter links en dat was wel ff wennen. Koppelrijk, maar ook veel lawaai, zowel van het blok, de uitlaat als de luchtinlaat. Ruige enduro dus... met 1 groot probleem de warme start maar voor de rest GEWELDIG
maar in belgie toch liever de ktm
Geplaatst: wo apr 19, 2006 06:22
door Noppy
henk-v schreef:noppy zegt;
Bij de Husa zat de kickstarter links en dat was wel ff wennen. Koppelrijk, maar ook veel lawaai, zowel van het blok, de uitlaat als de luchtinlaat. Ruige enduro dus... met 1 groot probleem de warme start maar voor de rest GEWELDIG
Geweldig had ik niet gezegd, ruig was toch een betere omschrijving. Slechte warme start, geen idee...met één trap liep'tie en daarna heb ik 'm niet meer af laten slaan.
Als je een kwartiertje zou moeten trappen met links dan ben je wel total loss. Maar de moderne Husa's hebben allemaal een knopje; waar hebben we 't over?
Noppy
Geplaatst: do apr 20, 2006 21:32
door henk-v
mijn husa is niet modern en bij bodemonderzoek oid een ramp om weer aan het lopen te krijgen,starten is topsport maar alstieloopt;geweldig