Geplaatst: di mar 28, 2006 18:40
Folie, ik ga kijken in hoeverre dunnere olie invloed heeft op de high speed hits die je krijgt door het rijden over wortels ed. en inderdaad zonder mijn shimsetting te veranderen.
Dunnere olie schijnt nogal een effect te hebben op de rebound dus moet zien in hoeverre het werkt. Kan de rebound nog wel dichter zetten, dus wie weet.
Kleinere shims gebruikte ik al, toen ik doorkreeg met uit elkaar halen, dat die 24 shims nogal wat overlap hadden bij het afdichten van de oliekanalen in de zuiger. Gebruik nu voor de rebound en de compressie 23mm.
2,5 sae olie wordt veelal verkocht voor de UPSD vorken van wegmotoren, waarom gebruiken wij dan veelal 7,5 sae. De dikkere olie geeft meer kans op cavitatie in de vork rond de midvalve.
Bedankt voor de lektuur.
Een mens kan niet genoeg knowhow bezitten
Dunnere olie schijnt nogal een effect te hebben op de rebound dus moet zien in hoeverre het werkt. Kan de rebound nog wel dichter zetten, dus wie weet.
Kleinere shims gebruikte ik al, toen ik doorkreeg met uit elkaar halen, dat die 24 shims nogal wat overlap hadden bij het afdichten van de oliekanalen in de zuiger. Gebruik nu voor de rebound en de compressie 23mm.
2,5 sae olie wordt veelal verkocht voor de UPSD vorken van wegmotoren, waarom gebruiken wij dan veelal 7,5 sae. De dikkere olie geeft meer kans op cavitatie in de vork rond de midvalve.
Bedankt voor de lektuur.
Een mens kan niet genoeg knowhow bezitten