Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma mar 20, 2006 21:45
door Jacdesert
tygercoene schreef:beste Jac TTR600
Leuk om je topic te lezen, ik weet dus wat mij nog extra te doen staat.
Maar een foto ven je TT weten we met z'n allen zeker te waarderen.
Wel heb ik nog een vraagje over je luchtfilterkast.
'Heb je geen schrik van extra water binnen te krijgen?'
Met de openingen aan de zijkant loop je toch kans om water rechstreeks in kast binnen te krijgen. Zo'n roostertje zal geen water tegen houden dus kan zelfs regenwater binnen vloeien.
Wil je anders eens foto's posten op m'n email aub?
jean-pierre@coeneweb.be
Zo kan ik eens nader kijken hoe je die luchtfilterkast hebt aangepakt.
Doch moet ik zeggen dat m'n aanpassing reeds de nodige vruchten heeft afgeworpen. Zondag jl. hebben we een endurorit gemaakt (57 rijders) en de motor werkte perfect mee in deze rally. Maar hoe sportiever hij kan reageren op het gas, hoe beter uiteraard.
Hoi ,
De extra gaten zijn gemaakt in het gedeelte van de kap wat voor het filter zit , als er eventueel water inkomt dan loopt dat weg via het gootje onder in de luchtfilterbak , en inderdaad , diepe doorwadingen sla ik over , ik rij liever een stukje om.
De foto volgt zodra de kuip klaar is.
Geplaatst: ma mar 20, 2006 21:46
door Jacdesert
Sjokske schreef:Hee verrek, het leeft nog. Zaterdag weer geen optreden gedaan i.v.m. bezigheden binnen de Vantevorengebruikt-toko ?
Klopt , maar zondag wel even wezen spelen rond het Goolse meer.
Geplaatst: ma mar 20, 2006 21:54
door hornet911
Maak gewoon de opening bovenaan groter! Heb je geen risico dat het water binnensijpelt!
Greetzzz
Geplaatst: zo mar 26, 2006 23:21
door Guyve
Hallo Tygercoene,
leuk om je verhaal te lezen hoe je die uitlaat hebt gemodificeerd. Toevallig nog e.e.a. gefotografeerd ?
heb zelf een TTR uit 2001, gekocht met 1900 wegkm op de klok en dat ding was een beetje lui, matige gasreactie en power.
via verschillende forums vernam ik dat je de stekker van de cdi onder de buddy los moest halen, scheelt 1 pk in het middengebied, je merkt het nauwelijk maar alle beetjes helpen. Wat zeker hielp was een dynojet kit en 4 extra openingen in de luchtfilterkast, ook de snorkel verwijderd. De gasreactie is met sprongen vooruit gegaan en nu loopt ie heerlijk , dus hard maar eet ook uit de hand (soepel). verder is de binnenste ring in de uitlaatmonding eruit geslepen, is meer voor de sound dan voor de prestaties.
Voor de rest heerlijke machine, vooral t.o.v. mijn oude TT600 is de vering en rijwielgedeelte een enorme verbetering. Teller staat nu op 5000 km met voornamelijk woonwerkverkeer en rij nog met de originele banden rond. de originele gearing (15/44) is niet echt voor offroad, trekt in zijn 4 tot 140 !! maar binnenkort monteer ik even de andere set wielen met verse nop, swappen we het voortandwiel en dan lekker ritjes rijden.
zoals vaker beschreven is de TTR een echte alleskunner. Jammer dattie niet meer nieuw wordt geleverd.
Guy
Geplaatst: wo mar 29, 2006 12:39
door tygercoene
@Guyve,
Ik heb geen foto's genomen van mijn werkzaamheden (stom eigenlijk).
Wat ik wel kan doen is de details eens op papier tekenen, inscannen en doormailen.
Als jij me een mailtje zend op
jean-pierre@coeneweb.be of je emailadres achterlaat op
www.coeneweb.be (gastenboek) dan stuur ik deze naar je door.
Greetz,
jp