Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo jan 25, 2006 23:40
door Redski
Ik heb vorige week na 95 draaiuren een nieuwe zuiger gezet. Afgelopen zondag heb ik een uurtje gereden maar ik vond de motor vrij schraal staan (hoofdsproeier 185), ik heb vanmiddag maat 190 gemonteerd. Op lange paden perfect . In een crossbosje waar ik train op het korte werk pakt de motor goed op. Ondanks die grotere sproeier is hij gelijk goed op "de pijp" als ik hem even losdraai.
Ik vind 175 hoofdsproeier bij deze temperaturen wel errug klein. Dat rijdt ik bij 25 graden nog niet :!:

Geplaatst: do jan 26, 2006 00:04
door jwrtuning
Ja dat is inderdaad wel een erg groot verschil. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die van mij daar goed op zou lopen. Op een 182 hoofdsproeier loopt hij zeker niet goed, echt te rijk alleen weet ik nog niet wat voor naald er in zit. De N3CJ heb ik nog steeds liggen dus nog niet gemonteerd. Misschien is het maar beter dat ik de motor maar eens ergens bij een KTM dealer goed laat afstellen!
Bedankt voor je snelle reactie.

Geplaatst: ma jan 30, 2006 21:53
door Bart Notten jr.
Hallo Heren,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zat effe te kijken naar jullie onderwerp.
Ik heb nl. hetzelfde probleem met de afstelling van m'n 300 exc van 2001.
Ik was benieuwd waar Redski die N3cj naald vandaan heeft gehaald, want ik heb afgelopen weekend een nieuwe naald bij WPM in lochem gehaald, maar daar hebben ze alleen naalden van het NOZ.. type.
Hij loopt nu al wel beter dan eerst, maar ik heb het gevoel dat ie in het midden gebied iets pingelt. Als ik nu de naald 1 standje omhoog haal, krijgt ie weer teveel. Dus misschien een andere naald??
Er zit nu een NOZE naald in.
Groeten Bart.

Geplaatst: di feb 28, 2006 11:55
door jwrtuning
Ja ik ben weer terug in Nederland!
Ik had een kleinere sproeier gemonteerd voordat ik op vakantie ging. Van 178 naar 175 gegaan en daarnaast iets veranderd aan de afstelling van de powervalve d.m.v. een ander veertje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afstelling nog steeds niet heb zoals ik dat hebben wil dus vanmiddag breng ik mijn KTM naar een specialist.
Ik heb een complete SXS uitlaat besteld, de tandwielverhouding zal iets aangepast worden. Waarschijnlijk naar 14-51. Nu zit er nog 14-50 op. Een nieuwe achterband was ook alweer nodig dus ik laat het in één keer goed doen. De carburateurafstelling zal nog een keer bekeken en aangepast worden. Ik weet niet wat voor membraam er op de EXC zit maar als het geen V-Force is (zoals standaard bij de SX modellen) dan komt er ook een V-Force op. Het idee is dus om deze EXC zoveel mogelijk eigenschappen van een SX te geven en dan zal hij toch wel aan mijn wensen voldoen dacht ik zo :)
Ik hoop hem over een week weer op te kunnen halen en dan zal ik nogmaals verslag uitbrengen voor diegenen die met hetzelfde probleem zitten.

Geplaatst: di feb 28, 2006 16:28
door folie
jwrtuning schreef: Voorlopig zal ik het hier even bij moeten laten. Dit weekend vertrek ik naar Curacao voor 3 weken.

Groeten,

Jan-Willem
Tja, da's klote voor je... :lol:

Geplaatst: di mar 07, 2006 19:46
door jwrtuning
Zow!! Na zondagmiddag even test gereden te hebben en vandaag ook nog even, kan ik eindelijk zeggen dat het nu helemaal voor elkaar is!!

Mijn 300 trekt bij elk toerental als een wilde stier! En toch kan ik er heel gedoseerd gas mee geven zodat mijn armen alleen uit de kom gerukt worden als ik daar echt om vraag :D

Ik ben naar Almelo geweest waar ik mijn KTM gekocht had. René Satink van de crossafdeling van Safe Motors Almelo is op hetzelfde adres voor zich zelf begonnen. [url]www.resa-racing.nl

Er is zoals ik al zei een SXS bocht + SXS enduro demper op gekomen, mijn tandwielverhouding is nu 14-51, en de carburateur is opnieuw afgesteld. Stom genoeg ben ik vergeten te vragen wat de afstelling nu is :oops:

Maargoed... Ik kan elke KTM 2takt rijder écht aanraden eens een SXS uitlaatsysteem te monteren. Het is origineel KTM grandprix materiaal. Het vermogen is er op vooruit gegaan en het geluidje natuurlijk he!

Hij is precies geworden zoals een 300 hoort te lopen, als een kogel dus!
Zondag waarschijnlijk lekker offroad rijden in Ruinen, en de week daarop in ieder geval naar de Wijk. Wie weet zie ik iemand van jullie daar nog wel.
Bedankt allemaal voor de tips!

Groeten Jan-Willem