Pagina 2 van 3
Geplaatst: di nov 22, 2005 20:49
door Bert Duursma
henkzelf schreef:in ieder geval in de 40+ wel en daarin zal hij toch wel gaan rijden of niet?
Nee, hij gaat rijden in 450cc plus klasse, internationalen. (Hij is pas 38...)
Geplaatst: di nov 22, 2005 20:56
door Bert Duursma
Erik schreef:
Mee eens, goed initiatief vanuit Apeldoorn/BMW/TvD. Gewoon iets nieuws in de Enduro scene. KTM zal ook vroeg of laat wel mee willen doen.
Ja, zou leuk zijn wanneer KTM de Suprenduro ook zou inzetten, 2006 komt hij op de markt heb ik gehoord...
In Goldbach hebben ze het dit jaar ook al geprobeerd met Sala in het zadel, zie
HIER.
Geplaatst: di nov 22, 2005 21:00
door Bert Duursma
Joop schreef:Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is
en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden
Wij hadden voor alle zekerheid ook al even het regelement nagelezen....
Geplaatst: wo nov 23, 2005 10:25
door TTT
Wat zou die 950 enduro moeten kosten?
Ook richting 20k of blijft het bij een meer bescheiden bedrag??
Geplaatst: wo nov 23, 2005 11:11
door AdventureRider
TTT schreef:Wat zou die 950 enduro moeten kosten?
Ook richting 20k of blijft het bij een meer bescheiden bedrag??
Ik schat: € 13.500,-. Zo'n beetje hetzelfde als de SuperMoto en SuperDuke.
Geplaatst: vr jan 13, 2006 21:21
door Bert Duursma
Moregn is het zover, het eerste optreden van Toine met de HP2. Dit is zijn fiets. Het stickerwerk is verzorgd door Tec-Design.
Geplaatst: vr jan 13, 2006 21:45
door gassen
Thumbs Up
Geplaatst: za jan 14, 2006 23:39
door Noppy
12 219 Toine van Dijk 0:53:29,88 00:00 08:36,42 04:18,54 04:49,28 08:33,56 04:16,28 04:51,13 08:40,90 04:18,75 05:05,02
Hij is 12e geworden! Helemaal niet verkeerd, beseffende dat hij nog voorzichtig aan heeft gedaan
Noppy
Geplaatst: za jan 14, 2006 23:47
door Hein van Buuren
Erg nette prestatie van Toine !
Ook fraai stickerwerk trouwens!
Geplaatst: zo jan 15, 2006 01:10
door multiballs
jammer dat het blok zo lomp breed is...
Geplaatst: zo jan 15, 2006 01:19
door Hein van Buuren
Ik neem aan dat Toine dat van tevoren wel gezien had
Dat hij met dit slagschip geen eerste plaats zou behalen wistie waarschijnlijk ook wel.
Is toch gewoon leuk om met zo'n tank tussen al dat slanke en snelle spul te rijden.
Dat hij goed kan rijden heeft ie allang bewezen, daarvoor is hij waarschijnlijk ook niet op die BMW gestapt.
Leuke publiciteit voor Bert (die toch de motor maar even beschikbaar stelde
) en goeie promo voor de endurosport want als de testrijder van Noppennieuws wedstrijden rijdt maakt Toon daar átijd een extra verslag van.
Jammer dat ik vandaag niet in Enter aanwezig kon zijn, had graag wat mooie foto's van de BMW gemaakt.
Wie zou er niet graag even met die BMW door de Enterse modder willen scheuren ??
Op naar Bernheeze !!!!
Geplaatst: zo jan 15, 2006 10:40
door henk-v
helemaan geweldig tussen al dat lichte spul
Geplaatst: zo jan 15, 2006 14:36
door Bert Duursma
multiballs schreef:jammer dat het blok zo lomp breed is...
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Het is dus in de praktijk helemaal geen probleem. Sterker nog, door het zeer lage zwaartepunt en de eigenschap dat de 1200cc boxer motor ook in de 2 en3 gewoon vanaf 1000 toeren prima oppakt, maakt het slingeren tussen bomen door juist een makkie. Iets voor het programma Mythbusters...
De meeste 1 cilinders doen het gewoon niet onder de 4000 toeren en dat maakt het rijden van de slingerpaadjes een stuk lastiger.
Wij gaan ervan uit dat na enige gewenning van Toine, we in de top tien kunnen rijden met de combinatie Toine-HP2.
Geplaatst: zo jan 15, 2006 15:45
door Noppy
Ik zou die HP2 wel eens zien willen rijden op een Teraflex II, gaattie nóg harder
Maar ja, die is door zijn 4 cm noppen nooit FIM goedgekeurd te krijgen...
Voor KNMV off-road en Belgische enduro's wel heel erg leuk.
Noppy
Geplaatst: zo jan 15, 2006 17:50
door Zeeuwse Klei
Noppy schreef:Ik zou die HP2 wel eens zien willen rijden op een Teraflex II, gaattie nóg harder
Maar ja, die is door zijn 4 cm noppen nooit FIM goedgekeurd te krijgen...
Voor KNMV off-road en Belgische enduro's wel heel erg leuk.
Noppy
Geplaatst: zo jan 15, 2006 19:14
door speedphreax
Bert Duursma schreef:
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd werd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Ik begrijp dat je bevooroordeeld bent maar ik vind dit een beetje onzin. Een stuur kun je toch wat handiger uit de weg van bomen sturen omdat je motor bij het balhoofd scharniert. Met een Quad kun je ook wel tussen de boompjes door, maar of het handig is?
Maar goed... petje af voor diegene die het met zo'n ding probeert.
Geplaatst: zo jan 15, 2006 19:43
door daan LC8
speedphreax schreef:Bert Duursma schreef:
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd werd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Ik begrijp dat je bevooroordeeld bent maar ik vind dit een beetje onzin. Een stuur kun je toch wat handiger uit de weg van bomen sturen omdat je motor bij het balhoofd scharniert. Met een Quad kun je ook wel tussen de boompjes door, maar of het handig is?
Maar goed... petje af voor diegene die het met zo'n ding probeert.
Is zo, bv met spiegels op het stuur is het makkelijker manouvreren als met spiegels op de kuip van een motorfiets, ook al zijn ze even breed.
Probeer maar eens zo'n buikschuiver je schuur in te krijgen,terwijl het met een grote allroad waarvan de spiegels even breed zijn het veel makkelijker gaat.
Daan
Geplaatst: zo jan 15, 2006 20:44
door Noppy
Gewoon goed kantelen zo'n BMW, één cylinder vlak bij de grond (wortels) en eentje wijzend naar de hemel....
Geplaatst: zo jan 15, 2006 20:44
door Bert Duursma
speedphreax schreef:Bert Duursma schreef:
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd werd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Ik begrijp dat je bevooroordeeld bent maar ik vind dit een beetje onzin. Een stuur kun je toch wat handiger uit de weg van bomen sturen omdat je motor bij het balhoofd scharniert. Met een Quad kun je ook wel tussen de boompjes door, maar of het handig is?
Maar goed... petje af voor diegene die het met zo'n ding probeert.
Bevooroordeeld of niet, het is inmiddels ook de ervaring van Toine van Dijk...
Geplaatst: zo jan 15, 2006 21:14
door Jo VdB
Noppy schreef:
Teraflex II,
Voor Belgische enduro's wel heel erg leuk.
Noppy
Noppy,
ook in België moet je FIM goedgekeurde banden hebben, zowel vooraan als achteraan.....
Jo VdB
Geplaatst: zo jan 15, 2006 21:22
door Noppy
Spraakverwarring? Ik bedoelde de ballade: die heet dan ook enduro zoals de 'Enduro de Condroz' en zo.
Sorry
Geplaatst: zo jan 15, 2006 22:32
door Hein van Buuren
Hier kun je een filmpje zien (van 38 Mb) van de rit in Enter.
http://www.mxvideos.nl/
De film begint direct met Toine van Dijk.
Wat de meningen ook zijn, ik vind het een schitterend iniatief van Bert Duursma en dat Toine het een uitdaging vind om met een niet alledaagse enduromotor mee te doen.
Ook ik denk dat een top tien notering dit seizoen erin zit.
Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:16
door STTEVE
Bert Duursma schreef:
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Het is dus in de praktijk helemaal geen probleem. Sterker nog, door het zeer lage zwaartepunt en de eigenschap dat de 1200cc boxer motor ook in de 2 en3 gewoon vanaf 1000 toeren prima oppakt, maakt het slingeren tussen bomen door juist een makkie. Iets voor het programma Mythbusters...
De meeste 1 cilinders doen het gewoon niet onder de 4000 toeren en dat maakt het rijden van de slingerpaadjes een stuk lastiger.
Wij gaan ervan uit dat na enige gewenning van Toine, we in de top tien kunnen rijden met de combinatie Toine-HP2.
Ik heb nog nooit met een BMW boxer off-road gereden, dus puur uit nieuwsgierigheid: Is er dan geen probleem bij diepe sporen, waarbij de motor bij cilinders de cilinders zou kunnen blijven steken?
Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:50
door Bert Duursma
Ja, bij extreem diepe sporen is het oppassen geblazen. Gas open houden is het devies en nog beter is het om een andere route te vinden.
Zondag bij de uitgang van de derde proef was zo'n situatie. De 1 cilinder enduro's gingen daar al tot hun assen in het spoor. Toine kwam eruit door stevig het gas open te draaien en flink achter op te hangen.
Geplaatst: ma jan 16, 2006 13:14
door STTEVE
Dat is dus niet anders als met een andere (niet boxer) motor. Tks voor de info