Pagina 2 van 3
Geplaatst: di nov 08, 2005 18:55
door JoeBaR
the saint schreef:als ik vragen mag wat is honen eigelijk
en op mijn cilinder staat ook nog 123 cc
saint breng dat ding lekker naar de dealer wil je , straks is je verse zuigertje en zelfs je cilinder naar de maan door verkeerd monteren of ander gepruts , als je niet handig bent moet je ook niet gaan sleutelen , straks is de schade hoger dan de waarde van je motor , en dan te bedenken dat je er nog geen lol aan het rijden mee beleeft heb
Geplaatst: di nov 08, 2005 19:10
door the saint
hallo
ik ga mij mss ne andere cross halen
terug ne honda cr 125 cc van 91
ze vragen er 700 euro voor staat in orde zonder werken aan
is deze prijs te doen of te duur
of heb ik voor die prijs iets jonger en beter
gaat over de deze
Geplaatst: di nov 08, 2005 19:10
door the saint
Geplaatst: di nov 08, 2005 19:13
door the saint
Geplaatst: di nov 08, 2005 22:15
door the saint
doen of niet doen
iemand een tip
Geplaatst: di nov 08, 2005 23:43
door gassen
Ga je dan weer sleutelen? (niet afkeurend bedoeld hoor).
Het lijkt me dan beter om eerst wat kennis op te doen met hetgeen wat je nu hebt. En als je wat verder bent , ga dan over tot een wat nieuwer type.
Scheelt je nu zo'n kleine € 500,- als alles goed gaat.
En je wil toch sleutelen als ik je postjes zo lees.
suc6
Geplaatst: di nov 08, 2005 23:50
door the saint
nee daar ga ik niet aan sleutelen
maar die da ik nu heb geraak ik niet meer aan uit
er is iets aan die koppeling waar ik mijn hooft over breek
en de nieuwe is om te rijden
Geplaatst: di nov 08, 2005 23:57
door gassen
Wat is dat nou, haal je de cilinder eraf en dan breek je je hoofd over de koppeling?
Wat is er met die koppeling?
Geplaatst: wo nov 09, 2005 00:05
door the saint
had de moto gekocht
met wat werk aan de koppeling plakte zijden ze
tot ik die gedemonteerd had kwam ik tot inzicht dat da staafje midden in die de plaat openduwt omgekeert zat
en waar da da staafje in da hoedje past is da boleke uit
en weet nu ni goed hoe ik dat moet oplossen
piston en koppelingplaten zijn besteld
weet jij soms raad voor mij
ps anders post ik eens foto's
Geplaatst: wo nov 09, 2005 00:19
door gassen
Bolleke, je bedoeld een gewoon rond kogeltje?
Sloop een oud lager of pak er een van de fietsenmaker. Het kogeltje zal dezelfde dikte (diameter) hebben als de drukstif .
Laat me raden..............6mm dan past er ook wel een kogel van 6.35 (fiets) in.
suc6rmee
Geplaatst: wo nov 09, 2005 00:40
door the saint
en die plaat waar uw veren op zitten
moet die gans tegen uw buitenhuis spannen of mag daar nog openning tussen zitten
Geplaatst: wo nov 09, 2005 13:47
door gassen
Je bedoeld de naaf, waar de stalen platen in vallen en de korf waar de gevoerde platen in vallen?
Die moeten onafhankelijk van elkaar kunnen draaien .
En als alle platen gemonteerd zijn en de veren er nog niet inzitten draait deze ook maar wel zwaar.
Als je dan de veren erin zet en aandraait dan gaat dit samen rond.
Wanneer de drukstift ((ont)koppeling) wordt bedient dan komt er dus weer ruimte tussen de stalen en gevoerde platen zodat de motor ontkoppelt.
Bij sommige types ligt er onder de naaf een opvul ring waardoor je een bepaalde afstand houdt tussen korf en naaf.
Het maakt meestal niet zoveel uit welk type je pakt, het concept komt overeen.
http://www.servicehonda.com/hard%20part ... clutch.gif
Geplaatst: do nov 10, 2005 19:42
door the saint
weet iemand soms hoeveel gevoerde platen in mijn kopelling moeten
de ene zegt 7 de andere 6
Geplaatst: do nov 10, 2005 20:47
door mxrider#28
the saint schreef:weet iemand soms hoeveel gevoerde platen in mijn kopelling moeten
de ene zegt 7 de andere 6
Hoeveel zitten er nu in?
Geplaatst: do nov 10, 2005 20:51
door the saint
nu zitten er 6 in
Geplaatst: do nov 10, 2005 22:17
door gassen
Als je korf en naaf al een beetje is ingesleten kun je dat ook tellen
Weet je iig hoeveel erin gezeten hebben.
Meet de dikte van de gevoerde plaat en van de stalen plaat en tel deze bij elkaar op. Meet dan de hoogte van de korf, zo kom je er ook achter of je wat mist.
Geplaatst: do nov 10, 2005 22:20
door the saint
ok thx
Geplaatst: vr nov 11, 2005 22:16
door the saint
heb mij vandaag een ander machientje gekocht
een yamaha yz 250 cc van 93
waar geen werk aan is
Geplaatst: vr nov 11, 2005 23:14
door gassen
Succes ermee
Ik hoop voor je dat dit beter uitpakt dan de honda.
Geplaatst: za nov 12, 2005 00:10
door the saint
thx
alles was er aan vernieuwd zuiger en zo
Geplaatst: za nov 12, 2005 00:10
door the saint
zondag eens gaat testen in axel
Geplaatst: za nov 12, 2005 00:58
door willem7
[quote="the saint"]sorry
http://img59.imageshack.us/img59/1782/1 ... 1259jb.jpg[/quote]
he DIE IS VAN MN MAAT
heb je hem nu ofniet?
zn ambreage is keihard!!!(te harde vere of kapot)
ik ben die gast dat daar toekwam,dat zei dat hij hem moest starten zonder gas
remember
draait hij al terug de cr?en de koppeling?
Geplaatst: za nov 12, 2005 21:39
door the saint
vorlopig niet ben er aan bezig
heb nieuwe zuiger en koppeling besteld
de koppeling was verkeerd gemonteerd
Geplaatst: za nov 12, 2005 21:44
door the saint
ha sorry willem 7
da was ik niet wou diene kopen
maar ben op een andere cross gevallen
maar heb ook zo ene waar de koppeling stuk van was
Geplaatst: ma nov 14, 2005 18:54
door the saint
hallo
vandaag is mijn zuiger toegekomen
is da normaal dat de zuiger ni spant in de cilinder
vind wel dat hem vrij goed inging