Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo okt 05, 2005 20:45
door gassen
Vandaag met de KTM naar het werk gegaan om het geluid eens te meten. Op de heenweg liep deze al niet zo netjes. Een plof en een knal ,veel rook ontwikkeling . Liep ook raar stationair ;versneld in een rare kadans.
Kon niet verder dan 1/4 - 1/2 gas anders sloeg de motor af met veel gesputter.
Tijdens de geluidsmeting nog een bougie kapot gegaan, vet geslagen.
Voorzijde cilinder ,bij de uitlaat, vol met olie verwacht dat de krukaskeering eruit ligt. Heb jij niet hetzelfde?
wordt vervolgd
Geplaatst: wo okt 05, 2005 23:30
door dynamike
ja,het lijkt er wel veel op!
ben benieuwd wat het nu echt is bij jouw motor!
succes ermee.
Geplaatst: do okt 06, 2005 17:31
door gassen
Yep,
de keerring lag er volledig uit, het veertje hing nog om de bus op de krukas en de keerring zwabberde dus los achter het tandwiel.
FF een nieuwe keerring, olie en bougie erin en dan is het probleem zeker verholpen.
Slechte olie zorgt er dus iid voor dat de motor niet goed loopt
Controleer dat bij jouw motor dus ook maar even.
Succes
Ps ik mis ongeveer 150ml versnellingsbakolie , vandaar die mist
Geplaatst: do okt 06, 2005 22:50
door dynamike
ok, nou dat is dus wel duidelijk!
ik weet wat ik moet doen,bedankt voor de info.
Geplaatst: ma okt 17, 2005 22:56
door dynamike
nou,vandaag een andere bougie erin (br8es) en meteen lopen ,dus wij naar de baan toe en hij bleef gewoon een half uurtje lopen!!
klonk super en ging steeds minder roken en liep steeds beter,toen benzine op,even bijtanken en weer lopen, maar toen was het weer gebeurt..hij ging uit en nooit meer aan!! hoe kan dat nou???
ik weet zeker dat als ik weer een andere bougie koop dan loopt hij weer!
wat kan het nou zijn?
ik bedoel als hij nu goed loopt en niet rookt, dan is het niet de krukaskeerring!!
kunnen het toch de spoelen zijn?
advies is welkom!
Geplaatst: di okt 18, 2005 07:56
door Klx300R
er kan gewoon geen olie meer op je blok zijn ook, het is enorm dom van gewoon zomaar te blijven rijden zonder het probleem even op te zoeken,je kan heel de boel kapotdraaien.
Geplaatst: di okt 18, 2005 09:40
door dynamike
er zit wel olie in het blok want toen wij aan het rijden waren bleef alles mooi koel..het blok ,de cilinder, alles.
dus dat zit wel goed.
Geplaatst: di okt 18, 2005 14:22
door Joop
dynamike schreef:er zit wel olie in het blok want toen wij aan het rijden waren bleef alles mooi koel..het blok ,de cilinder, alles.
dus dat zit wel goed.
Ik zou het toch maar eens controleren
Geplaatst: di okt 18, 2005 15:04
door dynamike
ok,ik ga jullie advies volgen!
ik ga de olie bekijken,voordat ik weer ga rijden, jullie hebben gelijk,als hij in de soep draait ben ik verder van huis!
ik laat het wel weten.
Geplaatst: di okt 18, 2005 18:26
door Klx300R
je blok gaat koel blijven,zeker bij een 125 al draait hij zonder olie, het is al bij al een 2-takt en draait op de olie van zijn naftmengsel, maar vroeg of laat draait het naar de botten
Geplaatst: di okt 18, 2005 19:39
door gassen
Dynamike,
die van mij loopt weer als een tierelier (en die lopen goed
)
Hoe ziet je bougie eruit, is de hele zaak voor bij de uitlaatpoort weer vettig en zwart?
Tis een kleine moeite om die keerring te vervangen en goedkoper dan een doos bougies
Geplaatst: wo okt 19, 2005 00:01
door dynamike
de bougie was een beetje zwart ,maar wel droog,en er kwam ook geen zwarte olie troep meer uit de uitlaat! en roken deed hij ook niet meer toen hij lekker warm was! de hpp deed het ook goed! en de koelvloeistof is ook nog op pijl! voor de zekerheid neem ik toch ook maar andere smeerolie castrol TTS is zeker wel beter dan die eurol.
en ik kijk de olie in het blok nog even na!
dat de bougie zwart was betekent dus dat hij teveel benzine krijgt,toch?
ik reed trouwens met een ngk-r br8es. maar welke bougie hoort er eigelijk in te zitten?
zoveel vragen,zo weinig tijd...! morgen regent het weer....
Geplaatst: wo okt 19, 2005 11:47
door Klx300R
kijk... je boeltje is van 90' heeft waarschijnlijk al heel wat meer draaiuren dan voorzien voor een 2-taktje. Uit je posten neem ik aan dat je gewoon wilt rijden maakt niet uit of de boel zal kapotvliegen of niet.
Pak deze goede tip op... reviseer de boel of je gaat nog heel veel mizerie hebben, en dan kan je blijven keunen over olieen,ontstekingen,rook of geen rook. En wil je niet reviseren,chek dan gewoon de boel is,smijt het open en meet alles na wat er na te meten valt. Ht is een 2-takt ja,is normaal dat de boel vroeg of laat openmoet.
greetz
Geplaatst: do okt 20, 2005 23:23
door dynamike
Uit je posten neem ik aan dat je gewoon wilt rijden maakt niet uit of de boel zal kapotvliegen of niet.
dan heb je niet goed gelezen,want het kan mij natuurlijk wel wat schelen als mijn brommert stuk gaat, ik bedoel het geld groeit ook niet op mijn rug,want dan kocht ik wel een nieuwe crosser zonder problemen!
maar ik moet het met deze doen en het gaat mij zeker ook wel lukken met jullie hulp!
Geplaatst: vr okt 21, 2005 19:49
door Klx300R
ja,ok maar doe dan wat de mensen je voorstellen en niet van ik ben nu weesten rijden en hij rookt niet meer maar is wel na 30min stilgevallen.
een dichting kost hooguit 15€ en chekken kost niets maar dat doe je zelf nog niet... dusja
Geplaatst: di okt 25, 2005 12:57
door dynamike
ik ben al bezig maar mijn auto had ook aandacht nodig, en ik heb maar 2 handen! maar ik ga zeker niet meer rijden totdat ik de olie eruit heb gehaald en bekeken!
MARIO2T helppppp!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: do mar 16, 2006 13:47
door dynamike
mario, jij had het zelfde probleem toch met de crosser van jouw zoontje, dat hij bougies vrat omdat de stationair sproeier te groot was?
nu kan ik jou antwoordt hierop niet meer terug vinden op dit forum, maar de vraag is : welke maat sproeier moest ik nou ook alweer in mijn honda cr 125cc uit '91 doen??
alvast bedankt!
ik was een tijdje afwezig(getrouwd en een hond gekocht! daar gaat ook veel tijd inzitten.)
Geplaatst: do mar 16, 2006 16:52
door Mario2t
52/55 is groot zat.
Zoiets heb ik er ook ingezet.
Moet hem even opendraaien, maar weet het haast zeker.
Geplaatst: do mar 16, 2006 18:52
door dynamike
ok,bedankt mario!
Geplaatst: do mar 23, 2006 23:42
door dynamike
nou mario, ik heb net mijn carberateur uit elkaar gehaald en er zit dus een 65 stationair sproeier in!!! en een 172 hoofdsproeier.
die 65 stationair sproeier is dus veels te groot toch??
daarom start hij misschien ook zo slecht!
wat zaten er voor een sproeiers in die crosser van jou zoon?
Geplaatst: za mar 25, 2006 20:04
door Mario2t
Hoi,
Ik heb er zo uit mijn hoofd 168/52 ingezet.
Blok is deze week gereviseerd en ik ga hem morgen weer opbouwen.
Laat ik wel weten, of het de juiste afstelling is.
Geplaatst: zo mar 26, 2006 03:59
door dynamike
dat is mooi man, alvast bedankt!!
Geplaatst: vr mar 31, 2006 15:09
door dynamike
en mario loopt hij goed op die sproeiers?
heb jij hem al in elkaar gezet?
Geplaatst: za apr 01, 2006 12:19
door Mario2t
Hij loopt goed, maar de stationairsproeier is net te klein, dus ik ga er een 55 inzetten. Is nu een 52.
Geplaatst: za apr 01, 2006 13:27
door dynamike
ok, nou dan wacht ik maar even met het kopen totdat jij hem hebt getest!
wat gebeurt er trouwens als die stationair sproeier te klein is?